Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#693505
Ik sinds kort.  ::)
Maar ik weet niet of ik ze nog haal.
Boy kan ze goed eten, maar Gandor stikt er bijna in terwijl hij wel goed kippennekken kan eten. Ik vind bij Gandor ook onwijs veel splinters terug in zijn bench als hij ze gegeten heeft.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#693527
Nataschja schreef: heeft er iemand ervaring met kalkoennekken ??
hier hebben ze ze al twee of drie keer gehad en het gaat goed. Geen splinters, goede ontlasting, en zelfs Didge was er iets langer mee bezig als 5 minuten :-\
Door Nataschja
#693532
krijgen ze zo een nek helemaal of doen jullie die dan in 2 stukken snijden, want ze zijn best wel groot.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#693534
Nataschja schreef: krijgen ze zo een nek helemaal of doen jullie die dan in 2 stukken snijden, want ze zijn best wel groot.
hier krijgen ze een hele. Ligt er aan wat ze wegen
Gebruikersavatar
Door Pauline
#693536
Mijn jongens eten ook kalkoennekken. Joep een hele (zo'n 300 gram) en Joris heeft meestal aan een halve (in stukjes geknipt) genoeg en krijgt er dan nog iets anders bij.
Door Nataschja
#693542
bedank voor jullie reactie.
ik kan namelijk goedkoop aan kip en kalkoen spullen komen.
dus ook kalkoennekken, maar die heeft Bailey nog nooit gegeten.
een nieuwe klant van mijn werkt heeft een slagerij en die verkopen kip en kalkoen.
kan het ook nog bij haar thuis ophalen.
dus hoef maar een minuutjes van mijn werk uit te rijden ipv van 20 min.

goed geregeld he !!!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#693549
Nataschja schreef: bedank voor jullie reactie.
ik kan namelijk goedkoop aan kip en kalkoen spullen komen.
dus ook kalkoennekken, maar die heeft Bailey nog nooit gegeten.
een nieuwe klant van mijn werkt heeft een slagerij en die verkopen kip en kalkoen.
kan het ook nog bij haar thuis ophalen.
dus hoef maar een minuutjes van mijn werk uit te rijden ipv van 20 min.

goed geregeld he !!!
super geregeld dus :)
Door Lizzy
#693596
Heel goed geregeld!

Ik geef ook kalkoennek en ze vinden het helemaal heeeeerlijk. Ze hebben er ook een lekkere kluif aan. Nou zijn er kalkoennekken die vrij klein zijn. Als je dan een hele grote hond hebt, dan moet je even kijken of ie niet de neiging heeft dat ding in 1 keer in zijn strot te schuiven. Tor van Dory heeft dat een keer geprobeerd en toen moest Dory hem toch even helpen de nek weer uit z'n bek te krijgen.

Mijn honden wegen tussen de 24 en 32 kilo en zouden dat niet voor elkaar krijgen met de kalkoennekken die ik heb. Daarvoor zijn ze te groot en te dik. Ze hebben hier niet eens de neiging.
Door Nataschja
#693722
Lizzy schreef: Heel goed geregeld!

Ik geef ook kalkoennek en ze vinden het helemaal heeeeerlijk. Ze hebben er ook een lekkere kluif aan. Nou zijn er kalkoennekken die vrij klein zijn. Als je dan een hele grote hond hebt, dan moet je even kijken of ie niet de neiging heeft dat ding in 1 keer in zijn strot te schuiven. Tor van Dory heeft dat een keer geprobeerd en toen moest Dory hem toch even helpen de nek weer uit z'n bek te krijgen.

Mijn honden wegen tussen de 24 en 32 kilo en zouden dat niet voor elkaar krijgen met de kalkoennekken die ik heb. Daarvoor zijn ze te groot en te dik. Ze hebben hier niet eens de neiging.

Nee het zijn echt grote kalkoen nekken.
Ik heb ze nog niet besteld omdat ik niet zeker wist of ik het wel kon geven.
Maar wat die vrouw met zei was toch zeker een 30 cm lang en een flinke doorsnee.
Dat kan een hondje van 3 maanden nu nog niet doorslikken.
Door Lizzy
#693814
Nataschja schreef: Nee het zijn echt grote kalkoen nekken.
Ik heb ze nog niet besteld omdat ik niet zeker wist of ik het wel kon geven.
Maar wat die vrouw met zei was toch zeker een 30 cm lang en een flinke doorsnee.
Dat kan een hondje van 3 maanden nu nog niet doorslikken.
Nee, daar hoef je echt niet bang voor te zijn!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#694010
De kalkoennekken die ik hier heb, zijn ook van behoorlijk formaat. Daar is ze lekker even zoet mee, ineens doorslikken is niet mogelijk!
Door 202Spots
#694321
Nataschja schreef: heeft er iemand ervaring met kalkoennekken ??
Ja...1 keer bijna gestikt in grote kalkoen nek was voor mij genoeg reden om nooit geen hele kalkoen nekken meer te geven.
Hier dus alleen maar gemalen kalkoen in de bak.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door