Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#690559
Zoals eerder gepost heeft Maxi een tijdje diarree gehad. De diarree is een hele tijd weg geweest. Ze had prima ontlasting. 3 dagen geleden kreeg ze weer diarree (na het eten van kippenmaagjes en kippenvleugels). De ontlasting is daarna weer beter geworden. Maar vanmorgen werden we verrast met een lading dunne ontlasting op de mat. Gisteren heeft ze voor de eerste keer een sardientje gegeten en lamsvlees. Nu hebben we haar vanochtend niets gegeven, alleen in de loop van de dag wat biogarde. Vanavond heb ik haar een paar kippenvleugeltjes gegegeven. Nu begon ze dus net ineens onrustig te worden en te piepen. Ik ben snel met haar naar buiten gegaan en bij gras aangekomen ging ze meteen zitten. Weer dun, al was het laatste stukje een klein beetje vast. Maar ben nog even terug gegaan met een zaklamp en ontdekte dat er bloed bij de ontlasting zat. Verder is Maxi helemaal niet ziek, ze is gewoon actief en heeft ook eetlust. Maar we maken ons dus weer zorgen... We moeten even uitzoeken hoe het bij onze dierenarts is in het weekend, want we willen er eigenlijk zo snel mogelijk naar toe. Maar ik zit er wel tegenop, want hij is dus niet pro-vers en zal waarschijnlijk adviseren om brokken te gaan voeren... Wat moet ik dan  :-[ !?

Ik was zo blij dat ze al die tijd goede ontlasting heeft gehad...en nu dit... Wat zou het kunnen zijn? En is het erg zorgelijk? Of valt daar weinig over te zeggen? En wat kan ik nu (nog niet bij DA ben geweest) het beste doen (met eten en de rest)? En wat te doen met die anti-BARF DA  :( !?!?!

:-\
Door Lizzy
#690609
Ja, ik ben misschien een heks hoor, in dit soort dingen. Maar ik vind nog altijd dat jij met jouw hond de patient + klant zijn bij de DA. Dus ik houd niet van fanatieke anti-barf-praatjes van een DA. Hij kan kiezen of delen: hij denkt met mij mee en behandeld mij netjes als klant en mijn hond als patient. Of hij is een patient armer. Kom op zeg, laat je nou niet kisten door je DA! Jij hebt het beste voor met je hond. En als jij 100% achter hetgeen staat dat jij voert: zeg hem dan gewoon hoe je er over denkt en bedank simpelweg voor de brokken!

Overigens, als het vers bloed betreft, dan is er grote kans dat dat van het persen komt. Meestal betekend dit een beschadigingetje van het persen in het laatste stukje van de darm. Ik zou hem goed in de gaten houden, probiotica geven en Okugest van VSM. En als je hond ook gaat braken en/of ziek wordt/koorts krijgt: dan moet je zeker naar de DA (ook als je twijfelt). Maar als Maxi niet braakt, geen koorts heeft, niet ziek is en niet totaaaaal leegloopt: dan kun je dit nog wel even aan kijken. Ik denk overigens dat er momenteel van alles en nog wat heerst. Want ik hoor niet anders als brakende honden en honden die aan de diarree zijn.
Door Stef@nie
#690630
Ja, daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in. Hij heeft me maar te helpen. Ik sta in ieder geval wel achter BARF! Er werd hier thuis natuurlijk meteen al weer opgemerkt dat ik maar weer beter gewoon brokken kan gaan voeren... Ahhh, dat is zo vermoeiend! Waarom zit dat er toch zo ingestampt bij mensen!? Gelukkig staat mijn moeder me bij  ;) . Ze vindt BARF soms nog wel wat eng en onwennig, maar ze is het er in ieder geval mee eens dat brok niks is. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik soms ook nog wel twijfel of ik het juiste doe. Het heeft er dan vooral mee te maken dat je bij BARF wel goed na moet denken over wat je moet voeren. En ik ben nog niet zo ervaren, dus ik twijfel vaak of ik het wel allemaal juist doe. Als Maxi dan wat heeft, zoals nu bijvoorbeeld diarree, en ik krijg weer te horen dat brokken beter zou zijn, dan ben ik soms bang dat ik iets niet helemaal goed heb gedaan  :-[ . Maar goed, ik weet in ieder geval voor 100% zeker dat brokken geen beter optie is!

Even terug naar de ontlasting  :) . Het was inderdaad vers, echt rood bloed. De ontlasting was erg dun (waterig) en slijmerig. Niet veel, want ze heeft natuurlijk ook niet veel te eten gehad. Maar vannacht had ze dus ook al diarree (zonder bloed) en nu was het dus ook dun (met een mini stukje vast), dus ik denk niet dat het bloed door het persen is gekomen. De ontlasting van vannacht was trouwens nog een beetje papperig, niet zo waterig en slijmerig als nu. Ook was die wat donkerder van kleur. De laatste keer was heel licht.

Ik hou haar inderdaad goed in de gaten. Ik heb haar temperatuur nog even opgemeten en die was 38.2. Geen koorts dus. Ja, en verder merk ik dus ook niets. Probiotica krijgt ze nog steeds. Okugest zal ik morgen eens halen. Wat kan ik het beste doen met het eten? Ze lijkt wel trek te hebben en ze is niet zo erg goed in vasten. Alleen wat yoghurt dan? Ik twijfel zelf namelijk een beetje of ik gewoon vlees moet geven. Welk vlees zou trouwens het beste zijn om in zo'n geval te geven? Moet je dan ergens op letten (niet te vet of geen harde botten bijvoorbeeld)?
Door Lizzy
#690805
Als mijn honden zich niet ziek voelen en ze hebben gewone eetlust: dan geef ik ze wat ze normaal ook zouden krijgen.

Oh trouwens, je moet me gewoon geloven: als je deze lastige 'begin periode' door komt met al je twijfels: dan ben je daarna echt nooit meer van je stuk te krijgen! Nooit meer. Maar juist in het begin is het moeilijk... natuurlijk slaat dan snel de twijfel toe. Ik denk dat we dat allemaal wel herkennen (soms is het zo lang geleden dat we het ons niet direct meer herinneren, maar als we onszelf dan goed nagaan... dan hebben wij heus ook wel eens getwijfeld hoor!). Mocht je trouwens je menu nagekeken hebben: plaats je menu gewoon in de menu categorie en dan kijken we ernaar!
Door Wendy (boxer gek)
#690845
Onze boxer heeft het een tijdje terug ook een paar dagen gehad. Ze oogde ook helemaal niet ziekjes. Ik was toen nog niet bekend met barf of kvv dus ze kreeg nog steeds hypoallergene brokken vanwege d'r maag problemen.

Wel zat er bij haar wel wat slijm bij. Ik heb dit toen mee genomen naar de da (haha waren ze blij mee, konden ze het goed zien). Ze bleek dikke darm diaree te hebben. Hiervoor heeft ze iets gekregen en na een paar dagen was het weer over.
Door Stef@nie
#691105
Hoera, ze heeft een vaste drol geproduceerd zonder bloed  :D !
Wendy en Kiki schreef: Onze boxer heeft het een tijdje terug ook een paar dagen gehad. Ze oogde ook helemaal niet ziekjes. Ik was toen nog niet bekend met barf of kvv dus ze kreeg nog steeds hypoallergene brokken vanwege d'r maag problemen.

Wel zat er bij haar wel wat slijm bij. Ik heb dit toen mee genomen naar de da (haha waren ze blij mee, konden ze het goed zien). Ze bleek dikke darm diaree te hebben. Hiervoor heeft ze iets gekregen en na een paar dagen was het weer over.
De ontlasting van Maxi was ook slijmerig. Dat was het kleine, vaste drolletje van vandaag ook nog. Het was ook heel licht van kleur. Maar gelukkig geen bloed meer. Ik hoop dat dat nu ook weg blijft. Misschien was het dan ook wel zo'n soort diarree die gewoon weer vanzelf weg gaat.
Lizzy schreef: Als mijn honden zich niet ziek voelen en ze hebben gewone eetlust: dan geef ik ze wat ze normaal ook zouden krijgen.

Oh trouwens, je moet me gewoon geloven: als je deze lastige 'begin periode' door komt met al je twijfels: dan ben je daarna echt nooit meer van je stuk te krijgen! Nooit meer. Maar juist in het begin is het moeilijk... natuurlijk slaat dan snel de twijfel toe. Ik denk dat we dat allemaal wel herkennen (soms is het zo lang geleden dat we het ons niet direct meer herinneren, maar als we onszelf dan goed nagaan... dan hebben wij heus ook wel eens getwijfeld hoor!). Mocht je trouwens je menu nagekeken hebben: plaats je menu gewoon in de menu categorie en dan kijken we ernaar!
Ik heb Maxi vandaag ook maar gewoon haar eten gegeven. Het ging erin als koek! Ze heeft vandaag ook gewoon heerlijk gedold en gespeeld, er is verder echt niets aan haar te merken.

Ik merk trouwens al dat ik steeds minder twijfel. Het komt elke keer weer even terug als ik eens wat nieuws voer. Maar ik werd eerst al zenuwachtig van een kippenvleugel... Dat vind ik nu al de gewoonste zaak van de wereld. Dus langzaam aan merk ik al aan mezelf dat ik een stuk stoerder hierin word. Ik griezelde zelf eerst ook van pens en een hart en al die rare dingen... Maar je had me laatst toen ik bij het IC had ingekocht eens moeten zien!!! Met grote messen en kleine bijltjes was ik volop in de weer! Ik heb echt mijn grenzen verlegd  ;) ! Dus ik geloof je inderdaad wanneer je zegt dat dat twijfelen verdwijnt. En voor alle eventuele twijfels en vragen is er gelukkig Barfplaats!
Door Stef@nie
#691659
Vanmorgen poepte Maxi heel stevig. Dus ik dacht dat we de diarree weer hadden overleefd. Maar tijdens het wandelen moest ze nog een keer. Het was nog een heel klein stevig stukje, verder waterige bruine vloeistof (niet heel veel) en ze eindigde met een dikke sliert slijm. Ik heb het even verder geinspecteerd met een stokje en het was echt een beetje taai slijm. Verder geen bloed kunnen ontdekken. Dus het is nog niet helemaal okee. Ik heb haar vandaag weer gewoon lamsribben gegeven en wat spiervlees. Verder heeft ze vandaag yoghurt gehad. Probiotica geef ik dus nog al die tijd. Maar ik denk dat ik morgen alsnog Okugest ga kopen. En dan maar weer even aanzien? Ik snap er niet veel meer van...het is er...het is weer een tijd weg...en het is er weer...enzovoorts... :-\
Door Stef@nie
#691951
Ze krijgt vanaf eind juli / begin augustus 2006 zelf samengestelde maaltijden. Gisteren heeft ze hazenkarkas, pens en lamshart gegeten. Ik ga trouwens deze week een nieuw menu maken, want ik ben aardig door de oude voorraad heen en kan aan de nieuwe voorraad beginnen. Daar zitten weer wat nieuwe dingetjes bij, dus vind ik het ook weer tijd voor een nieuw menu. Zodra ik dat heb gemaakt, zal ik het bij de menu's plaatsen.
Door Stef@nie
#691967
Vergeet ik helemaal te vertellen over haar laatste ontlasting. Ik ben namelijk net met haar wezen wandelen, gewapend met een zaklamp om de eventuele drol te kunnen bekijken. En ja hoor, er kwam een drol. Wat denk je...zaklamp leeg. Met een flauw straaltje licht (zal er leuk uit hebben gezien) kon ik zien dat het (volgens mij) een redelijk vaste vorm had, maar wel nog erg slijmerig. Voor 100% zeker kan ik het niet zeggen, maar wel voor 99%... :) .
Door Lizzy
#692717
Vreemd hoor, dat ze zo met d'r ontlasting tobt. Ze heeft toch geen wormen he? Stinkt de ontlasting erg?
Door Stef@nie
#692996
Inderdaad vreemd. Gisteren heeft ze nog een keer dun gepoept en vandaag heeft ze weer ineens een vaste drol. Ik kan er geen pijl op trekken. Zover ik weet heeft ze geen wormen, en ze heeft laatst een middel tegen oormijt gekregen wat ook tegen heel veel soorten wormen werkt. De ontlasting stinkt niet elke keer heel erg. Soms weer wel.

Ik zal zo snel mogelijk mijn nieuwe menu maken en plaatsen. Ik heb het veel te druk met mijn studie... :( . Slecht excuus! Ik heb overigens wel nog Okugest gekocht. Kan ik dat nu, de ontlasting al weer vaster is, toch maar beter wel nog geven? En welke dosering kan ik het beste aanhouden? En kan dit samen met probiotica (waarvan ik nog steeds elke dag 1 tablet geef) gegeven worden?
Door Stef@nie
#693384
...Eergister was het vast, gistermiddag ook, maar gisteravond was het weer dun... Ik heb inmiddels al gevonden dat je 6 tabletten Okugest verdeeld over de dag mag geven. Daar ben ik nu dus mee begonnen. Hopelijk helpt het. Hoe snel merk je of het helpt of niet?
Door Lizzy
#693644
Okugest moet heel snel werken en je mag 6 tabletten per dag geven. Ik vind het heel raar. Geen pijl op te trekken dus. Ik zou toch een keer een mestonderzoek laten doen. En misschien dat een kuurtje groene leem zo'n gek idee nog niet is.
Door diana
#693764
hier hadden ze het gisteren beiden
eerst normaal later dun ,
maar ik schrik er meestal niet zo meer van .
vanmorgen was alles weer normaal .
nu lees ik wel steeds vaker verschillende verhalen bij diaree
sommigen adviseren te laten vasten en anderen weer gekookte kip ,
maar ik voer eigenlijk dan gewoon het normale voer door .
en meestal is het dan na een dag of 2 hooguit weer goed
en in discussie met mijn d.a ga ik niet meer
in het begin bracht hij me nog wel eens aan het twijfelen , maar nu echt niet meer
dus hij heeft het maar pgegeven
er is ook geen aanleiding , want zezien er beiden prachtig uit .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door