Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Angelica
#693646
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk is deze vraag al 4000 keer gesteld hier, maar kan geen concreet antwoord vinden dus als jullie het goed vinden nog 1 keer...

Ik ben een beginner en heb een Newfoundlander van 40 kilo en een Jack Russel van formaat jack russel (gewicht weet ik niet, sorry)

Heb nu kopvlees in huis gehaald en ze vinden het heerlijk (beter dan die droge zooi), maar wat zijn de hoeveelheden die ik moet voeren......?

Groetjes,
Angelica
Door Angelica
#693653
Eigenlijk.....
wil ik vragen of iemand een gelijksoortige verhouding in huis heeft en wat voor menu hij/zij de honden geeft...
Ik vind het heel erg ingewikkeld en wil eigenlijk afwisselen Barf/kvv maar heb eerlijk geen idee...
Als ze maar van die vieze brokken afkomen!! De doggies vinden het heerlijk maar nu is het aan mij om het goed te doen en dat wil ik dus ook.

Alvast bedankt!

Angelica
Door Angelica
#693670
Heb nu bedacht dat Iboy ( de newfoundlander) 800 gr/dag nodig heeft en Spot 200 gr/dag.
Ik wil 's ochtends KVV geven en 's avonds BARF, moet ik dan aan de Barf nog iets toevoegen of hoeft dat dan niet?

Ik weet, ik stel een hoop vragen maar ik wil het zo graag!

Groetjes,
Angelica
Door coby.p
#693760
joepie, weer een newf erbij, gezellig
ik kan je geen advies geven, ben zelf beginneling,
en mijn belle is een muts die niet veel lust, helaas.

ongelooflijk he? voor een newf ;D

coby
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#693957
Leuk! Nog een Newf!

Ik ben met mijn honden ook begonnen met kvv, 2% van lichaamsgewicht per dag. Dus 800 gram voor je Newf van 40kg en 200 gram voor een JR lijkt me prima. Je zult toch even op het oog moeten kijken wat het met ze doet. Worden ze te dik, geef je iets minder, vallen ze te veel af, moet je iets meer gaan voeren. Maar dit is een prima begin. Geef je iets van kopvlees, dan geef je die dag geen of minder kvv. Geef niet te veel orgaanvlees extra, daar zit al een behoorlijk percentage van in kvv.

Wil je BARF toevoegen, kan je je honden het beste laten wennen aan het eten van botten door kippennekken te kopen. Houd ze in eerste instantie even (eventueel met een washandje tegen het uit je vingers glippen) vast, om ze te leren dat ze er op moeten kauwen. (Voor je Newf is het waarschijnlijk anders hapslikweg). Zolang je in de ochtend minimaal de helft een complete kvv voert, zou ik me over toevoegingen niet druk maken.

Daarnaast veeeeeel lezen in de bieb! En veel vragen stellen als je iets niet weet!  ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#693958
[quote="coby.p"]
joepie, weer een newf erbij, gezellig
ik kan je geen advies geven, ben zelf beginneling,
en mijn belle is een muts die niet veel lust, helaas.

ongelooflijk he? voor een newf ;D

coby
[/quote]

Kom op Coby, je bent al aardig door de wol geverfd inmiddels!  ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#694159
Ha... weer een newf...... misschien gaan we ooit de spikkels nog inhalen  ;D
Door fokje
#694439
hoi  ja ik heb zelf smuldier en een hond van 40 kilo mag 1225 gram
ik heb zelf een berner van 50 kilo  en die mag 1445 gram

het staat bij mij op de verpakking


groetjes  fokje
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#694458
[quote="Ivonne"]
Ha... weer een newf...... misschien gaan we ooit de spikkels nog inhalen  ;D
[/quote]

Vast wel!  :D :D We hoeven er nog maar 1.435 ongeveer... :-X
Door coby.p
#694640
hihi sas

we moeten toch meer gaan promoten hoor, op het newfforum

dan zou het mogelijk moeten zijn ;D

by the way, we horen niets meer van ornella,
en natalie zit toch ook op dit forum saskia?

enne, ik ben echt nog een watje hoor sas.
je wordt vast beroerd van al mijn pbtjes ;)

coby

(bereid je voor, t weekend komt er weer aan)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door