Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nikeey
#668130
scruf is nog steeds te dik hij krijgt al een hele tijd maar 150 gram per dag en rent ontzettend veel.
toch blijft hij dik vind ik en dat voor een klein hondje.

moet ik hem nu iets minder vlees geven en wat meer groente :-\

je zou zeggen dat het te weinig is voor zon hondje maar ik denk dat het gewoon te veel is.

hij krijgt al geen extra koekjes, snoepjes ed.

wie weet wat ik kan doen
Door Audrina
#668133
Wat voer je 'm nu (welke vleessoorten)? Soms helpt het als je de minder vette vleessoorten gaat voeren (paard, hert). Hoe zwaar weegt ie en wat zou ie mogen wegen?
Door nikeey
#668154
hij eet alleen kvv zoals duck uitmuntend, carnibest en hart af en toe pens, want hij lust geen kippennek,vleugels.

hij weegt nu 10 kilo :-[ :-[ en zou hem naar de 7 a 8 kg willen hebben ik denk dat dat een mooi gewicht is.
het is een kruising tekel/jackrussel.
Door Moos
#668594
Ik heb er hier eentje van 6.5 kilo (prima op gewicht) een eentje van 5.2 die naar de 4.8 moet.

Ik merk dat ze hier echt af zijn gaan vallen sinds ze een paar dagen in de week i.p.v. Rodi een kippenvleugeltje/kippennek of eendennek krijgen.
Moos is van 6.9 naar 6.5 gegaan, en Saar van 5.4 naar 5.2 in een week of 3 tijd.

Ik vind 150 gram kvv trouwens wel wat veel hoor! Moos krijgt 125 gram om rond de 6.5 a 7 kilo te blijven wegen. En Saar 75 gram om rond de 5 kilo te blijven wegen.

Als je hondje af moet vallen naar een kilo of 7 lijkt mij 150 gram te veel ;)
Laatst gewijzigd door Moos op di 28 nov 2006, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nikeey
#668601
Moos schreef: Ik heb er hier eentje van 6.5 kilo (prima op gewicht) een eentje van 5.2 die naar de 4.8 moet.

Ik merk dat ze hier echt af zijn gaan vallen sinds ze een paar dagen in de week i.p.v. Rodi een kippenvleugeltje/kippennek of eendennek krijgen.
Moos is van 6.9 naar 6.5 gegaan, en Saar van 5.4 naar 5.2 in een week of 3 tijd.

Ik vind 150 gram kvv trouwens wel wat veel hoor! Moos krijgt 125 gram om rond de 6.5 a 7 kilo te blijven wegen. En Saar 75 gram om rond de 5 kilo te blijven wegen.

Als je hondje af moet vallen naar een kilo of 7 lijkt mij 150 gram te veel ;)
ok dan geef ik hem ook minder ik vond dit al weinig :-\

het probleem met dit spook is dat hij geen vleugel eet en een kippennek die heb ik in kleine stukjes geknipt maar eet er niet veel van.
Door Yves
#668606
Yves is vanaf eind juli (sinds ik lid ben) van 7,4 naar 5,8 kilo gegaan. Hij krijgt 100 gr bandit en twee keer per week een halve kipkarkas, hart, pens, duif, kwartel van ongeveer 120 gr. Dit komt neer op 2% van 5 kg.
Door nikeey
#668610
Yves schreef: Yves is vanaf eind juli (sinds ik lid ben) van 7,4 naar 5,8 kilo gegaan. Hij krijgt 100 gr bandit en twee keer per week een halve kipkarkas, hart, pens, duif, kwartel van ongeveer 120 gr. Dit komt neer op 2% van 5 kg.
dat is behoorlijk wat 1.6 kilo afgevallen ik had scruf nu op 1.5 % van zijn gewicht maar dan hou ik hem nu op 1 % dan krijgt hij 100 gram.
en als ik hem nu de light variant geef van carnibest zou dat helpen
Door Yves
#668615
Heb weleens gelezen (op BP) dat de light meer groente bevat, dit schijnt minder te vullen. Ze vallen wel af maar dan heb je wel continue een hond met honger achter je aan. Aan de anderekant denk ik wel dat dit per hond verschilt.
dat is behoorlijk wat 1.6 kilo afgevallen

Ja ik ben ook erg trots op Yves. We zijn ook wat actiever geworden en dan niet zo zeer lichamelijk maar geestelijk. In de vorm van een cursus hersenwerk voor honden
Door Slot
#683890
Ik heb een hondje van 7 kilo dat op drie poten loopt. De enige manier om haar af te laten vallen is door haar te laten vasten. Ze heeft toen drie dagen per week gevast op maandag, woensdag en vrijdag. Nu is ze op gewicht en vast ze 1 dag in de week.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#684464
nikeey schreef: dat is behoorlijk wat 1.6 kilo afgevallen ik had scruf nu op 1.5 % van zijn gewicht maar dan hou ik hem nu op 1 % dan krijgt hij 100 gram.
en als ik hem nu de light variant geef van carnibest zou dat helpen
Ik zou gewoon nog wat minder kvv geven en eventueel een scheppie groente erbij als hij dat lust. De cblight zou ik niet gebruiken, krijg je van die ranzige vachten van op den duur en dan wordt je menu helemaal een samenraapsel van pens, pens en pens.
Door Daphne
#693470
nikeey schreef: scruf is nog steeds te dik hij krijgt al een hele tijd maar 150 gram per dag en rent ontzettend veel.
toch blijft hij dik vind ik en dat voor een klein hondje.

moet ik hem nu iets minder vlees geven en wat meer groente :-\

je zou zeggen dat het te weinig is voor zon hondje maar ik denk dat het gewoon te veel is.

hij krijgt al geen extra koekjes, snoepjes ed.

wie weet wat ik kan doen
Als hij verder een goed werkend bewegingsapparaat heeft zou ik lekker veel met heb bewegen (lopen, fietsen, spelen).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door