Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#692963
Zo net terug van de DA waar foto's van de linker voorpoot van Bas gemaakt zijn.

De foto's laten "losse fragmentjes" zien en een of ander extra "hoekje" (soort LPC). Bas heeft dus last van die dingen in dat gewricht en de grote hamvraag is nu wel of niet opereren. Ze adviseren me om dit bij een orthopeed voor te leggen en op basis van die mening beslissen om wel of niet te opereren (dit mede doordat de achterhand van Bas ook niet echt lekker is). Ik zal dus een afspraak met Mw Govers maken  bij de Wagenrenk en dan maar weer verder zien (Zij heeft Bas ook twee keer geopereerd aan de kruisbanden).

Ook kreeg ik nog het advies om Bas te laten afvallen; Bas krijgt eigenlijk geen tussendoortjes maar door de verminderde lichaamsbeweging is hij stiekum wel zwaarder geworden. Hoe kan ik hem nu het beste af laten vallen???

En last but nog least: ontstoken oren en zijn huid is nog altijd niet rustig. Doorgaan met wassen (en het liefst kaal scheren maar dat weiger ik)  maar het onderliggende probleem is niet opgelost. Ze vermoeden een allergie voor het een of ander; ikzelf ben het daar niet mee eens en vind het een weerstandsprobleem..... maar hoe nu.... wat moet ik nou nog meer doen? Of moet ik iets opnieuw doen?

Wie o wie kan helpen denken zodat ik Bas weer goed in zijn vel krijg.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#692979
Potverrejandikkie, Ivonne...
Afvallen zonder gewrichten te belasten kan maar op één manier: zwemmen! Maar ja....wat dat met zijn huid doet... :-\ Kweetniet...

Meer knuffels...knuffels light dan maar... :-*
Door Lizzy
#693001
Ivonne schreef: Zo net terug van de DA waar foto's van de linker voorpoot van Bas gemaakt zijn.

De foto's laten "losse fragmentjes" zien en een of ander extra "hoekje" (soort LPC). Bas heeft dus last van die dingen in dat gewricht en de grote hamvraag is nu wel of niet opereren. Ze adviseren me om dit bij een orthopeed voor te leggen en op basis van die mening beslissen om wel of niet te opereren (dit mede doordat de achterhand van Bas ook niet echt lekker is). Ik zal dus een afspraak met Mw Govers maken  bij de Wagenrenk en dan maar weer verder zien (Zij heeft Bas ook twee keer geopereerd aan de kruisbanden).

Ook kreeg ik nog het advies om Bas te laten afvallen; Bas krijgt eigenlijk geen tussendoortjes maar door de verminderde lichaamsbeweging is hij stiekum wel zwaarder geworden. Hoe kan ik hem nu het beste af laten vallen???

En last but nog least: ontstoken oren en zijn huid is nog altijd niet rustig. Doorgaan met wassen (en het liefst kaal scheren maar dat weiger ik)  maar het onderliggende probleem is niet opgelost. Ze vermoeden een allergie voor het een of ander; ikzelf ben het daar niet mee eens en vind het een weerstandsprobleem..... maar hoe nu.... wat moet ik nou nog meer doen? Of moet ik iets opnieuw doen?

Wie o wie kan helpen denken zodat ik Bas weer goed in zijn vel krijg.
Ach jeetje, hemeltje... Gaat lekker Ivonne..... :(

Minder eten en minder calorie-rijk eten. Dus wat meer groentemix en wat minder vet voer/vlees.

Qua oren en huid weet ik het zo langzamerhand eerlijk gezegd niet meer.... :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#693019
Tja nou ja.... is niet anders..... ik maak die afspraak wel en laat het daar vanaf hangen. Als men vind dat hij door opereren zeg een jaar redelijk goed verder kan komen dan laat ik hem opereren.

Waar ik inderdaad moedeloos van wordt is die weerstand.... wat kan ik supplementeren dat ie een mega-boost gaat krijgen.... dat spookt door mijn hoofd... ik zal vanavond maar weer eens een speurtocht in die richting doen.

Afvallen; Bas krijgt 1kg CB natuur per dag en echt zo goed als geen snackjes... hij mag eens een schaaltje yoghurt uitlikken of hij krijgt wat groente of fruit en zo heel af en toe een plakje kaas.
Ik begin eerst maar eens met een kwart CB minder per dag en ik zal eens op zoek naar de light versie ofzo... ik vind het ook zo sneu dat zo'n grote hond maar een ienieminie beetje te eten krijgt  :-[
Door Lizzy
#693046
Weerstand verhogers: Cat's Claw, Echinacea Angustifolia/Purpurea, Pau D'Arco, hoge doseringen vitamine C, probiotica, propolis zijn de eerste die in me op komen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#693098
zo net maar even flink "inkopen" gedaan bij de Paardendrogist en allerlei dingen besteld ter bevordering van die weerstand.
Ik heb voor de snelle bezorging gekozen zodat ik dit snel binnen heb en er mee kan beginnen.

En Lizzy, veel van de door jou genoemde dingen zitten er in dus nu maar hopen dat dit dan eindelijk wel de truc word...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#693170
Het zit gewoon echt niet mee voor Bas zeg.
Hopelijk kan je met die middelen zijn weerstand verbeteren, zodat zijn huidproblemen weggaan.
Alvast veel succes bij mw.Govers.

Een dikke knuffel voor jullie. :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#694146
Woensdag gaan we naar De WagenRenk; ben heel benieuwd....

Verder zijn zojuist alle "weerstandsboosters"die ik besteld had binnen gekomen dus daar kunnen we ook mee starten...

Voor mij is het qua potenwerk wel heel duidelijk dat er "iets" gebeuren moet, bij het minste geringste (bijvoorbeeld een iets te gladde vloer) komt Bas niet meer omhoog en moet je hem helpen. Dit is deze week al twee keer gebeurd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door