Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wendy (boxer gek)
#692429
Onze Boxer zit sinds 2 wk op de energique 4 (maag darm dieet).
Het gaat eigenlijk heel goed, ze spuugt tot op heden niet meer. Ook hebben we hoerdoor de medicijnen al voor de helft af gebouwd.

Zijn er nog meer andere merken die ook zo'n soort dieet kvv hebben?
Barf zie ik eigenlijk niet zo zitten, misschien in de toekomst maar nu nog niet.
 
Door Lizzy
#692712
Ik zou de komende weekjes even rustig op Energique nummer 4 blijven. En daarna kun je voorzichtig gewoon ieder ander merk versvlees gaan proberen. Ik vind namelijk niks bijzonders aan Energique nummer 4. Het is lam plus rijst. En daar gaat niks bijzonders vanuit en is ook niet beter voor de spijsvertering als welk ander vleessoort dan ook. Bandit, Bibi en Carnibest hebben ook een lam & rijst versie. Maar ik zou zelf toch ook andere smaken gaan proberen. En dan gewoon even rustig kijken op welke smaken/soorten jouw hond het goed doet. Heel veel honden met grote spijsverteringsproblemen op brokken: knappen 100% op, op verse voeding en kunnen daarna vrijwel ieder vers voer eten.
Door Wendy (boxer gek)
#692734
Ik had wel op de site gelezen van cb dat hun de eend/rijst aanraden. Dus eigenlijk kan ik na een tijdje gewoon andere gaan proberen.
Ik had wel begrepen dat ik het beste eerst 14wk energique 4 kon gebruiken en als dat helemaal goed gaat, dan langzaam aan kon over stappen.

Maar alleen kan ik hier in de buurt geen cb halen. Wel heb ik een site gevonden die diverse merken thuis komt brengen (boven de 20 euro gratis).

Hoe zit de cb verpakt? Want de energique zijn handige schijfjes van 100 gr per stuk (komt mooi uit bij Kiki) ;)
Door Lizzy
#692744
Er is in mijn ogen geen enkele reden om eend & rijst te geven. Tenzij je persee een eliminatie dieet wilt doen. Maar dan moet je wel weten waarom je dat doet. En een eliminatie dieet: doe je om te achterhalen voor welk eiwit jouw hond allergisch is. Is daar sprake van, van een eiwit-allergie?
Door Wendy (boxer gek)
#692772
Kiki heeft al jaren problemen met d'r maag. Er zijn diverse soorten ontstekingen in d'r maag gevonden (dmv biopten) de reden waardoor ze ontstaan is niet duidelijk. Ook zijn ze amper weg te krijgen. Ze krijgt al een hele tijd dagelijks Zitac en idien nodig Metacloparide.
Ze heeft een tijdje hypoallergene brokken gehad van de da. Maar die wilde ze niet meer eten (al is het altijd een hele slechte eter geweest).
De da stelde voor om lamsvlees (gekookt) met macaroni te geven. Maar dat vond ik zelf geen goed idee, omdat gekookt naar mijn idee niet echt goed is. Want alles is dan kapot gekookt, dus dan mist ze dingen qua voedingsbestand delen die ze wel nodig heeft.

Toen ben ik op deze site tegen gekomen en dit gaan proberen. De ene da was het er niet mee eens, de andere weer wel. Want nu spuugd  en eet ze tenminste weer.

Maar omdat ik alleen energique 4 wat eenzijdig vind, zocht ik wat anders ter variatie.
Door Lizzy
#692775
Wendy en Kiki schreef: Kiki heeft al jaren problemen met d'r maag. Er zijn diverse soorten ontstekingen in d'r maag gevonden (dmv biopten) de reden waardoor ze ontstaan is niet duidelijk. Ook zijn ze amper weg te krijgen. Ze krijgt al een hele tijd dagelijks Zitac en idien nodig Metacloparide.
Ze heeft een tijdje hypoallergene brokken gehad van de da. Maar die wilde ze niet meer eten (al is het altijd een hele slechte eter geweest).
De da stelde voor om lamsvlees (gekookt) met macaroni te geven. Maar dat vond ik zelf geen goed idee, omdat gekookt naar mijn idee niet echt goed is. Want alles is dan kapot gekookt, dus dan mist ze dingen qua voedingsbestand delen die ze wel nodig heeft.

Toen ben ik op deze site tegen gekomen en dit gaan proberen. De ene da was het er niet mee eens, de andere weer wel. Want nu spuugd  en eet ze tenminste weer.

Maar omdat ik alleen energique 4 wat eenzijdig vind, zocht ik wat anders ter variatie.
Ja, het e.e.a. begint me weer te dagen! Ik zou voorlopig lekker Energique 4 blijven geven. Dat is compleet dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Laat je hond maar lekker eerst helemaal tot rust komen. En volgens mij kun je daarna prima heel voorzichtig een ander merk gaan proberen. Bijvoorbeeld Bibi lam en rijst of Carnibest lam en rijst ofzo. En als dat goed gaat: zou ik zelf toch ook een andere smaak gaan proberen. Liefst natuurvoer/natuurmix. En ik zou dat dan gewoon met kleine beetje tegelijk mengen met het lam en rijstvoer. Steeds meer natuurvoer/natuurmix en steeds minder lam en rijst gemengd totdat Kiki ook een hele maaltijd met natuurvoer/natuurmix kan eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door