Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jette
#692236
ik heb zaterdag mijn nieuwe pup opgehaald en was natuurlijk helemaal gelukkig.
8weken oud is ze.s,avond merkte ik dat ze niet in balans liep met haar voorpootjes.
Zondagmorgen ontzag ze het pootje en liep duidelijk mank.
na de hele nacht niet geslapen te hebben ,bleek het deze morgen nog erger,eerst was het links voor en nu kan ze ook rechts achter niet gebruiken.
da geweest en helemaal na gekegen echt heel zorgvuldig maar hij kon niks anders vinden dan dat de elleboog linksvoor wat gevoelig is.Ze heeft een spuitje voor de pijn gekregen en omdat het niet duidelijk was of er soms een ontsteking in de gewrichtjes zit ook ab.
morgenvroeg moet ik terug komen om te zien hoe het gaat.Voorlopig weinig verbetering.
Natuurlijk heb ik de nodige voorzichtigheid in acht genomen  en  rustpauze ingelast in de bench dus verstappen of zo iets lijkt onwaarschijnlijk.ik heb wel inplaats van brok plus kvv alleen kvv gevoerd maar dat kan toch geen invloed hebben?
Grote paniek bij mij en weinig slaap wie heeft enig idee?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#692241
Potverdikke, dat is meteen een minder leuke start met je pupsel...

Kan het zijn dat ze aan andere ondergrond moet wennen? Bij de fokker altijd op zachte ondergrond gelopen en nu ineens op (bijvoorbeeld) steen? Dan zou het iets van spierpijn kunnen zijn...?

Sterkte in ieder geval, ik hoop dat het ongemak van korte duur is...
Door jette
#692244
ik hoop dat het dat is maar het wel echt heftig.
Door Hanny
#692255
Je bent toch wel zo verstandig geweest om even contact met de fokker op te nemen?
Kunnen jullie samen overleggen hoe te handelen.

Hanny
Door jette
#692273
jazeker ,zelfs de da was zo attent om dat even te zeggen.
Natuurlijk was zijn reactie misschien uitgegleden of verstapt,dat is natuurlijk de eerste reactie.
Mocht er iets bijzonders aan de hand zijn dan ben ik er van overtuigt dat het bij hem wel goed komt.Ik hoop natuurlijk ,dat het allemaal vanzelf weer goed komt.
drea
Door Lizzy
#692716
Ik zou TraumaVetsem van VSM of Traumeel van -Heel of tenminste Arnica geven. En als het niet gauw over is: terug naar de DA voor verder onderzoek.

En nee, het komt niet van het versvleesvoer. Uitgesloten.
Door sophia
#692795
rot zo'n begin met je puppie, heb je een gladde vloer? Carino moest ook wennen aan de houten vloer, vooral met de bochten gleed hij nog wel eens weg. Hij krijgt ook kvv en mankeert niets hoor dus daar zal het niet aan liggen. sterkte
Door jette
#692973
voor controle geweest bij de da.het voorpootje is duidelijk beter maar achter is het nog wat minder.aan de achterkant is het voetje het meest gevoelig,maar al met al is ze gelukkig een stuk beter.Ze voelt zich in ieder geval een stuk beter en heeft weer babbels.Kan ik dat dat spul van vsm gelijk met de ab geven .ik wil  als de ab op is probiotia geven weet iemand wat geschikt is voor een pup dan kan ik dat gelijk bestellen.
Door jette
#692974
voor controle geweest bij de da.het voorpootje is duidelijk beter maar achter is het nog wat minder.aan de achterkant is het voetje het meest gevoelig,maar al met al is ze gelukkig een stuk beter.Ze voelt zich in ieder geval een stuk beter en heeft weer babbels.Kan ik dat dat spul van vsm gelijk met de ab geven .ik wil  als de ab op is probiotia geven weet iemand wat geschikt is voor een pup dan kan ik dat gelijk bestellen.
Door kaszi
#693000
Heb het nog nooit meegemaakt, maar misschien zijn het de gewrichten?  Of misschien wat zere spieren door... zou het niet weten.  Misschien is ze wel stijf of zo, heeft ze verkeerd gelegen. Maar vind het wel raar voor een pup van 8 weken.  Oudere honden kunnen last krijgen van arthrose (bedoel ik wel heel oud) en die manken dan ook meestal nadat ze geslapen hebben.
Hoop dat je het zo snel mogelijk vindt. 
Door Ponneke
#694424
Afbeelding



Misschien is dit de oorzaak?
deze fokker had een jaar eerder zijn pups op deze ondergrond.
Ik kreeg de foto's via de email......bij nader onderzoek bleek een nederlandse PONfokker zo zijn pups te huisvesten.
Bijna alle PONliefhebbers hebben met grote afschuw deze manier veroordeeld
Door jette
#694443
gelukkig is alles opgelost het lijkt erop dat het een forse spierpijn was.
het pupje is weer helemaal in orde en heeft heel veel babbels.
Ze moet even wat rustiger spelen[is erg vrolijk en moeilijk in te tomen.]dus maar in de bench op z,n tijd.Ze geniet van haar kvv en groeit per uur.
Door Ponneke
#694555
Gelukkige ...voor het puppekind dat het weer goed gaat.
Maar wat is er gebeurd, dat zo'n jonge pup kreupel kan zijn.
Ik fok nu 8 jaar Nizinny's, uit bijna alle nesten een pup aangehouden, nog nooit hebben onze pups spierpijn gehad. ;D
Door jette
#694592
ra ra zelfs de dierenarts had geen idee.
we hebben alles gevoeld en alle gewrichten geprobeerd daar was niks mis mee .
Toen we haar hebben gehaald was ze perfect in orde we hebbeb gezellig zitten kletsen en het hele nest buiten zien spelen en ravotten .het is voor iedereen een raadsel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door