Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#692217
Vorige week dinsdag heeft Tristan 's avonds 2 kippennekjes (ingeknipt) en een kippenpoot gegeten. Ik stond erbij en zag dat hij de poot wel een paar keer kauwde, maar toch redelijk groot naar binnen werkte.
's Nachts hoorde ik hem spugen en ben gaan kijken. In de bench lagen kleine stukjes bot en veel vocht. De volgende ochtend vond ik buiten in de ontlasting die vrij dun was ook wat bot.
Nu blijft hij elke ochtend rond 5 uur gal spugen.
Hij eet zoals altijd 2x per dag (nu wel even kvv of gemalen in de vleesmolen...) en spuugt overdag niet. Hij heeft ook normale ontlasting en lijkt niet ziek. Ik kan hem gewoon optillen bij de buik zonder dat hij piept.
Kan dat gal spugen te maken hebben met een stukje bot wat ergens vastzit?

Toen hij nog brok at, spuugde hij wel vaker gal, maar sinds hij vers eet was het nog niet één keer gebeurd...

Ik maak me niet echt zorgen, maar ben toch wat ongerust...  :(
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#692510
Aangezien er geen verontruste reakties komen ga ik ervan uit dat ik me geen zorgen hoef te maken?!  ;)
Als hij blijft spugen kom ik nog wel een keer terug... :)
Door Fynn
#692539
Hoi

Als hij het naar binnen werkt zonder veel te kauwen zou ik het vast houden.
De jongste bij ons wil wel eens schrokken als hij denkt dat Ijuba het wil afpakken,dan houd ik het vast tot hij genoeg gekauwd heeft en dan gaat het beter.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door K&D
#692561
Tsja, of het van de kip komt? Hier heeft er vorige week ook eentje gekotst (geel) en diarree gehad na kip. Maar of dat de oorzaak is?  De ander had nergens last van. Er schijn wel wat rond te waren aan virusjes. We hebben Okugest gegeven.
Door Femke
#692688
tristan schreef: Vorige week dinsdag heeft Tristan 's avonds 2 kippennekjes (ingeknipt) en een kippenpoot gegeten. Ik stond erbij en zag dat hij de poot wel een paar keer kauwde, maar toch redelijk groot naar binnen werkte.
's Nachts hoorde ik hem spugen en ben gaan kijken. In de bench lagen kleine stukjes bot en veel vocht. De volgende ochtend vond ik buiten in de ontlasting die vrij dun was ook wat bot.
Nu blijft hij elke ochtend rond 5 uur gal spugen.
Hij eet zoals altijd 2x per dag (nu wel even kvv of gemalen in de vleesmolen...) en spuugt overdag niet. Hij heeft ook normale ontlasting en lijkt niet ziek. Ik kan hem gewoon optillen bij de buik zonder dat hij piept.
Kan dat gal spugen te maken hebben met een stukje bot wat ergens vastzit?

Toen hij nog brok at, spuugde hij wel vaker gal, maar sinds hij vers eet was het nog niet één keer gebeurd...

Ik maak me niet echt zorgen, maar ben toch wat ongerust...  :(
hoe laat krijgt hij 's avonds zijn laatste maaltijd? Want 's ochtends om 5 uur gal spugen klinkt mij een beetje als 'vanwege een lege maag' spugen.
Als hij wat vroeg in de avond eet, en het is gemalen of KVV is het misschien wel té vlot de maag uit. Misschien is het anders wat om 's avonds voor het slapen gaan tenminste nog iets "aan een stuk" te geven zodat die maag de hele nacht wat te doen heeft. Een lamsribbetje ofzo, of een lappie pens (ik weet niet wat je naast de KVV zoal voert?)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#692705
Vanochtend heeft hij net als gisterochtend rond 7:30 gespuugd. Wij zijn dan al 3 kwartier op en hij heeft een stukje gedroogd vlees gehad.
De eerste plas was witachtig/geel vocht en daarna spuugde hij nog 3 kleine plasjes helder lichtrood vocht  :-\ :-\
Begint toch minder leuk te worden....
Ik kijk het nog één ochtend aan en anders ga ik naar de d.a.  :-\ :-\

Z'n eten vasthouden gaat niet. Als ik het vasthoud dan eet hij er niet van  >:(
Ik sloeg altijd wel de poten stuk, dit was de eerste keer dat hij een hele kreeg... :(

Hij krijgt tussen 16:00 en 17:00 z'n laatste maaltijd en een stukje gedroogd vlees als hij de bench ingaat. Ik had hem gisteravond expres al meer gedroogd gegeven i.v.m. die lege maag.

Bedankt voor jullie reakties!  :) :)
Door Lizzy
#692709
Het kan nog heel goed een virusje zijn. Want op zich zou het kippenpotenbotje al lang verteerd moeten zijn. Maar als je het niet vertrouwt: ga inderdaad even naar de DA. En laat eventueel een foto maken als jullie het niet vertrouwen. Bot zie je op rontgenfoto. Dus als er kippenbot ergens vast zit: dan zie je dat op de foto.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#692743
Ben net terug van wandelen. Een vriendin die verpleegkundige is op de kinder-ic zei dat het rood spugen wel kan komen van een geprongen vaatje. Stelt me al weer wat gerust! ;)
Ik kijk het nog even aan en als het zo blijft of het rood spugen wordt erger dan zit ik meteen bij de d.a. voor een foto!

Bedankt, Annemarie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door