Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#692411
De beheerder van het asiel waarin ik werk vertelde vanmiddag vrolijk dat ze binnenkort een afspraak heeft met een vertegenwoordiger van Royal Konijn en dat ze daarop wil overstappen
:boo:
Momenteel voeren we Prins(vers voeren is praktisch en financieel niet haalbaar hoewel we het wel adviseren aan mensen die een dier adopteren)en ondanks dat het natuurlijk brok is en dus slecht,stopt Prins er niet zoveel troep in als andere merken en vind ik het redelijk acceptabel om dat te voeren.
Nu is mijn vraag:zijn er artikelen te vinden op internet die specifiek over Royal Canin gaat en de ingredienten die ze er in stoppen?
Ik kan genoeg vinden over brok in het algemeen maar ik zou graag wat info hebben over alleen Royal Canin om aan de beheerder te laten lezen,heeft iemand tips?
Door karin G
#692650
Ik weet het niet, ik denk dat je meer bereikt als je uitrekent hoeveel je nodig hebt voor het asiel, slagerijen en supermarkten benaderd voor het einde houdbaarheidsvlees wat afgeschreven gaat worden, vishandels enz en daarvoor in de plaats in het asielblad een fikse advbertentie zet.
royal canin is ook zo goedkoop niet dus ik denk dat barfen voordeliger zal zijn, persoonlijk zou ik een advies (die ik niet of nauwlijks ken) die door de adviseur aanbevolen wordt, maar niet gepraktiseerd, naast me neer leggen.beetje hetzelfde als een patat-etende dietiste die me zegt dat het ongezond is. :D
Door 202Spots
#692686
Ik weet niet of de link voor jullie werkt....??
http://www.whole-dog-journal.com/newspi ... _FINAL.pdf

Maar Royal Canin Natural Blend en Royal Canin Veterinary Diet waren op de WholeDogJournal's list van
approved dry dogfoods voor 2007...
Wanneer jullie het niet kunnen openen,dan kan ik wel de footnote er bij schrijven...kijk eerst maar of 't open gaat.

Royal Canin Natural Blend :
Techni-Cal Natural Blend
Ingredients:Chicken meal, whole brown rice, pearl barley, chicken fat (naturally preserved with mixed tocopherols, rosemary extract and citric acid), brewers rice, chicken, whole oatmeal, natural flavours, beet pulp, salmon meal, dried eggs, tomato pomace, potassium chloride, whole flaxseed, salt, apple pomace, carrot pomace, brewers yeast, whole alfalfa, calcium carbonate, canola oil, chicory extract, whole spinach, choline chloride, salmon oil, Vitamins (vitamin A, vitamin D3, vitamin E, niacin, vitamin C, inositol, d-calcium pantothenate, thiamine mononitrate, riboflavin, beta-carotene, pyridoxine hydrochloride, folic acid, vitamin K, biotin, vitamin B12), Minerals (zinc proteinate, zinc oxide, ferrous sulfate, iron proteinate, copper proteinate, copper sulfate, manganese proteinate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite), whole broccoli, whole sweet potatoes, whole apples, whole blueberries, whole pears, whole bananas, dried kelp, yucca shidigera extract, cinnamon, turmeric, capsicum, paprika, garlic, chamomile, dandelion, probiotics (dried Lactobacillus acidophilus fermentation product, dried Enterococcus faecium fermentation product, dried Lactobacillus plantarum fermentation product, dried Lactobacillus lactis fermentation product, dried Bifidobacterium bifidum fermentation product, dried Enterococcus diacetylactis fermentation product).
http://www.royalcanin.ca/products/tc/nb/adult_en.php

Royal Canin Veterinary Diet

http://www.medi-cal.ca/
Gebruikersavatar
Door Sonja
#692710
karin G schreef: Ik weet het niet, ik denk dat je meer bereikt als je uitrekent hoeveel je nodig hebt voor het asiel, slagerijen en supermarkten benaderd voor het einde houdbaarheidsvlees wat afgeschreven gaat worden, vishandels enz en daarvoor in de plaats in het asielblad een fikse advbertentie zet.
royal canin is ook zo goedkoop niet dus ik denk dat barfen voordeliger zal zijn, persoonlijk zou ik een advies (die ik niet of nauwlijks ken) die door de adviseur aanbevolen wordt, maar niet gepraktiseerd, naast me neer leggen.beetje hetzelfde als een patat-etende dietiste die me zegt dat het ongezond is. :D
Maar dan moet je ook uitrekenen hoeveel vriesruimte je daarvoor nodig hebt, wat die vriezers aan aanschaf kosten, hoeveel ruimte ze in beslag nemen en wat ze jaarlijks aan stroom kosten. Als je dan ook nog de extra tijd die het kost om barfhappen samen te gaan stellen in ogenschouw neemt, denk ik inderdaad dat het praktisch gezien heel moeilijk ligt om het hele asiel te laten barfen.
Ik begrijp dus heel goed dat er brokken gevoerd worden. En omdat er ook aan brokken een kostenplaatje hangen,is het niet meer dan logisch dat een asielbeheerder met diverse vertegenwoordigers gaat onderhandelen om te zien wat prijstechnisch de beste deal is. Het geld ligt voor zo'n asiel ook niet voor het opscheppen.
Door Lizzy
#692768
Tinker schreef: Het is beide brok dus wat maakt het uit?Wie zegt dat Prins er minder troep in stopt?Beide merken zullen echt niet zoveel verschillen van elkaar,ze bestaan beide voor voornamelijk granen.Ik begrijp de ophef dus niet zo goed. :-\
Ik moet je eerlijk zeggen.... ik eerlijk gezegd ook niet... Voor mij is brok een brok en beide merken vallen wat mij betreft zo'n beetje in dezelfde categorie.

Dit zit er in Prins, nee da's lekker.... ::)

Ontsloten granen, vleesmeel, oliën en vetten, chichoreipulp, maïsgluten, geplet lijnzaad, gist, lecithine, vitaminen, sporenelementen (waarvan een gedeelte in chelaatvorm), omega 3 - 6, fructo-oligo-sacchariden (FOS).

Met in EU toegestane conserveer-middelen en anti-oxidanten, o.a.:Citroenzuur, Vitaminen E en Vitaminen C, Lecithine
Gebruikersavatar
Door Miekie
#692773
Ik weet dat brok bagger is en het voelt ook helemaal niet zo prettig om dit te voeren maar het is inderdaad totaal niet haalbaar om 40 of 50 honden te laten barfen als je in je eentje op de afdeling staat.
En ook al bestaat er geen goede brok,je hebt toch wel brok die minder slecht is dan de andere brok?
Door Lizzy
#692779
Miekie schreef: Ik weet dat brok bagger is en het voelt ook helemaal niet zo prettig om dit te voeren maar het is inderdaad totaal niet haalbaar om 40 of 50 honden te laten barfen als je in je eentje op de afdeling staat.
En ook al bestaat er geen goede brok,je hebt toch wel brok die minder slecht is dan de andere brok?
Ja vast. Maar je noemt nu dus twee merken die aan elkaar niet veel onderdoen.... Overigens weet ik het niet hoor, met slechte en minder slechte brokken... Ik geloof er niet meer in. Weet je, jarenlang heb ik me druk gemaakt over de chemische conserveringsmiddelen die er in zitten. En dat doe ik nog. Nee, nou stoppen ze er citroenzuur in. En dat blijkt dan weer de kans op maagtorsies te vergroten....
Gebruikersavatar
Door Miekie
#692796
Da's ook weer lekker dan.
Ik was al zo blij dat het me eindelijk gelukt was om de Eukanuba het asiel uit te krijgen.Met zoveel honden bij elkaar zie je snel wat dat voer aanricht,moet wel zeggen dat ze het op Prins absoluut beter doen.
Misschien moet ik me er ook maar niet zo druk meer over maken,ze vervangen het ene slechte middel dus weer gewoon door een ander slecht middel en zo blijf je rotzooi voeren,het is blijkbaar niet anders.
Door K&D
#692863
In Royal Kanin met 'n C zit propylgallaat en BHA. (onlangs nog opgevraagd; maar 't kan geen kwaad hoor, beweren ze  >:()
In Prins zitten díe stoffen in elk geval niet. (tenminste bij mijn laatste weten) Die gebruiken niet de standaard 'toegestane troep' zoals BHT, BHA, Etoxiquine en/of propylgallaat.
Als je ze kunt overtuigen bij Prins te blijven zou ik dat zeker doen!
En ja, brok blijft brok..... ;)
Door Happy Tail
#692934
zit dus ook een klein ebetje met deze kwestie als mijn honden hotel plannen doorgaan. IIG kunnen mensen bij mij gewoon barf en KVV blijven voeren, maar ja er zijn toch een hele hoop mensen die hier niet voro open staan en graag brok zien. En als je tegen de 100 honden hebt zitten wordt het ook een andere kwestie.
Ik ben er nog niet uit, maar zit wel richting Pro plan te denken.
Door Sennaruby
#692997
Lizzy schreef: Met in EU toegestane conserveer-middelen en anti-oxidanten, o.a.:Citroenzuur, Vitaminen E en Vitaminen C, Lecithine
Volgens mij zijn BHA, BHT en etoxiquine ook in de EU toegestane conserveermiddelen voor hondenbrokken, of niet?

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#692998
Lindsey schreef: In Royal Kanin met 'n C zit propylgallaat en BHA. (onlangs nog opgevraagd; maar 't kan geen kwaad hoor, beweren ze  >:()
In Prins zitten díe stoffen in elk geval niet. (tenminste bij mijn laatste weten) Die gebruiken niet de standaard 'toegestane troep' zoals BHT, BHA, Etoxiquine en/of propylgallaat.
Als je ze kunt overtuigen bij Prins te blijven zou ik dat zeker doen!
En ja, brok blijft brok..... ;)
In Prins zit citroenzuur. Ook helemaal niet goed. Dit zou de kans op maagtorsie verhogen. En wat zit er dan voor conserveringsmiddel in? Ze gebruiken wel vage kreten bij Prins, zijnde 'Met in EU toegestane conserveer-middelen en anti-oxidanten, o.a.:Citroenzuur, Vitaminen E en Vitaminen C, Lecithine". Daar kan dus nog steeds BHA en BHT in zitten. En als dat er niet in zit, laten ze dat er dan op vermelden..... Ik zie dus eerlijk gezegd nog steeds geen reden waarom Prins zoveel beter zou zijn als RC?
Door Lizzy
#692999
Sennaruby schreef: Volgens mij zijn BHA, BHT en etoxiquine ook in de EU toegestane conserveermiddelen voor hondenbrokken, of niet?

Groetjes,

Fieke
Yep!
Door karin G
#693233
Als het dan toch een brok moet zijn, kijk eens bij biofood, die zegt er 75% vlees in te stoppen.
Kan er nooit meer dan 25% andere dingen inzitten
m'n poezels van het niet vies ook niet superlekker, ik was van de brokken voor poezen altijd "gek met" carocat, misschien hebben dioe nog hondenbrokken?
de poezen deden het er duidelijk beter op en minder poep, glanzende vachtjes en levendiger (sorry voor het pro-brok verhaal ???) maar die vond ik van de brokken persoonlijk het beste
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door