Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sorcha
#690741
Gisteren hebben we Bibi gehaald en in die winkel verkochten ze ook snoezepoes. Het was voor het eerst dat ik dat ergens zag, dus ik heb wat blikjes meegenomen. Allebei mijn moeilijke etertjes lusten het  :biggrin2:
Animonda carni gaat er bij beide dames inmiddels ook best in, dus de brokken kunnen straks helemaal de deur uit  :groupwave2:
Ik kreeg gisteren trouwens een zak vitamine vlokken mee om over het eten te doen. Zo, vonden mijn poekies dat even lekker  ;D
Ik weet niet of jullie dat ook geven, of wat de gedachten zijn over die vlokken?
Wij zijn in ieder geval helemaal happy.
Vandaag krijgt de familie dus voor het eerst Bibi, wie weet lust de hele groep dat wel.
Dan gaat de (nep) champagne open  ;)
Door *Robin*
#690973
Hoeraaa!!  :D Ze zijn al op de natuurlijk toer!! Super!!
Over die vlokken... Ik denk dat als je ze gevarieerd eten geeft hebben ze dat niet eens nodig en ik ga er van uit dat het synthetische vitamines zijn... Die worden toch al niet zo goed opgenomen.. als ze het als snoepje lusten zou ik het daar voor gebruiken.
Ik hoop dat ze de Bibi lekker vinden! :D
Door Sorcha
#691001
Ja, ik ben zo blij  :biggrin2:
Die vlokjes geef ik dan inderdaad wel als extra'tje.
De eerste Bibi heb ik gegeven en zelfs Fleur, één van de moeilijke eters, heeft het op. Hoera moment nummer 2  ;D
12 van de 13 aan het vers en de 13e in ieder geval straks ook van de droge brokken af.
Het was het ritje gisteren zeker waard :)
Door Cat
#692103
Dat hoera-moment had ik 2 dagen terug, toen mijn kat voor het eerst carnibest opat. Heerlijk gevoel he! Het is een schouderklopje waard hoor!

groetjes Cat
Door Lizzy
#692509
Sorcha schreef: Ja, ik ben zo blij :biggrin2:
Die vlokjes geef ik dan inderdaad wel als extra'tje.
De eerste Bibi heb ik gegeven en zelfs Fleur, één van de moeilijke eters, heeft het op. Hoera moment nummer 2 ;D
12 van de 13 aan het vers en de 13e in ieder geval straks ook van de droge brokken af.
Het was het ritje gisteren zeker waard :)
Hee goed zeg! Gefeliciteerd!
Door kimh
#692558
Ken het gevoel. Maar er bekruipt mij ook het gevoel dat ik geen katten heb, maar alles-eters in het lijf van een kat. Heb vandaag CB gegeven en de heren waren meteen verkocht.
Door Sorcha
#693284
Wat fijn Cat, het is inderdaad een super gevoel  :)

Ja  hè Boefke :biggrin2:

Dank je wel Lizzy  :)

Fijn dat het zo makkelijk gaat om je katten vers te geven kimh.

In principe weten katten denk ik best wat goed voor ze is, want hier waren ze, zodra ze er van hadden gegeten, allemaal gek op vlees. Maar ja, voor ze er toe komen om dat eerste hapje te nemen, daar kan wel eens wat tijd in gaan zitten  ;D

Groetjes allemaal!!!!!
Door Cat
#693370
Sorcha schreef:

In principe weten katten denk ik best wat goed voor ze is, want hier waren ze, zodra ze er van hadden gegeten, allemaal gek op vlees. Maar ja, voor ze er toe komen om dat eerste hapje te nemen, daar kan wel eens wat tijd in gaan zitten ;D

Groetjes allemaal!!!!!
Ja, dat is het inderdaad nu net: die eerste hapjes binnenkrijgen! Soms heb ik het gevoel dat ze gewoon niet weten dat vers ook eetbaar is. Als ze dan toch besluiten een hapje te nemen, dan is dat gewoon een soort eye opener!

groetjes Cat
Door Sorcha
#701796
Hoera moment nummer 3!!!!!!!!
De droge brokken zijn weg  :biggrin2: :biggrin2:
Ik had nog aardig wat over, maar die heb ik aan de buurvrouw gegeven.

Even heel iets anders, maar wel over die buuf.
Ze geeft haar hond en de katten stukken rauw varkensvlees als ze aan het koken is. De hond krijgt ook chocola. Ik heb uitgelegd hoe slecht dat is, maar ze zegt dat ze er nog nooit iets van hebben gekregen, dus blijft ze het gewoon doen  :nono2:

Ach ja, je hebt mensen en je hebt fietsbellen  ::)
Door tieneke
#701806
Sorcha schreef:
Even heel iets anders, maar wel over die buuf.
Ze geeft haar hond en de katten stukken rauw varkensvlees als ze aan het koken is. De hond krijgt ook chocola. Ik heb uitgelegd hoe slecht dat is, maar ze zegt dat ze er nog nooit iets van hebben gekregen, dus blijft ze het gewoon doen :nono2:

Ach ja, je hebt mensen en je hebt fietsbellen ::)
Verleden jaar hebben 3 honden van een Bp lid chocolade gestolen,1 hond is acuut overleden en de andere was kantje boord dus chocolade is niet zonder gevaar voor een hond.
En varkensvlees is ook niet zo gezond buiten het gevaar van Aujezkie,ze kan beter goed vlees geven maar deze eigenwijze en domme personen nemen dan ook nooit iets aan als je verteld dat choco gevaarlijk is etc...weet ik uit ervaring ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door