Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dami
#692382
Nou heb me net voorgesteld in de voorstelhoek en begin hier gelijk met wat vraagjes.
Wij hebben dus 2 bordeauxdoggen, Tara van 3 jaar en Noah van 6 maanden, staan nu allebei nog op brok, maar Noah is toen ze 8 weken was geopereerd aan een darminvaginatie en heeft het gelukkig overleeft, het gaat heel goed met haar afgezien van de frequentie van ontlasting die is nl zeker 6 keer per dag en vrij zacht, kortom geen echte mooie drollen. Nu willen we dus over gaan stappen op kvv en we moeten nog gaan bekijken welke merken hun het goed op doen, dus we gaan eerst beginnen met smuldier, als ze het daar goed op doen, carnibest of bibi, en hopen dat ze het daar ook goed op doen, zodat we kunnen afwisselen daarmee. Maar ik ben best bang om Noah helemaal  op kvv te zetten omdat zij nog een pup is en volop in de groei, en ik weet dus niet goed wat ik haar precies moet geven. Ik wil ze dus straks op verschillende soorten kvv hebben ivm de afwisseling en ben al wel bereid als ze aan merk gewent zijn, een eitje en wat vis per week toe te voegen, maar weet het allemaal niet precies hoeveel en hoe en wat en ik wil ook graag wat botten toevoegen voor het gebit maar ben zelf niet zo van de kippennekken enzo, vind ik nog een beetje eng, dus wie heeft advies voor mij?
Door Nataschja
#692408
Wat goed dat je wilt gaan over stappen naar versvoer.
Bailey is ook een pup ( witte herder), hij is 3 maanden oud.
Bailey krijg nu 6,5% van zijn lichaamsgewicht, dat is iets meer dan 700 gram per dag.
Eerst kreeg hij 5% maar dat was te weinig voor hem omdat hij toch heel erg actief is.
5% is geloof ik ook de richtlijn voor een pup van een groot ras
( als het niet goed is moeten jullie me maar even verbeteren )
En hij kan het best gebruiken, want zijn gewicht is heel goed.
Dus je zult zelf een beetje moeten kijken wat het best voor hun is.
Hoe de richtlijn voor percentages precies zijn kan ik niet precies
Ik heb zelf gezien dat Bailey het veel beter doet om vers dan brokken.
Hij kreeg vanaf dat hij 4 weken oud was versvoer en met 9 weken zijn we op advies van Da overgestapt naar brokken omdat hij erge diaree had ( was daar eigenlijk helemaal niet blij mee )
We hebben het een week geprobeert, maar het werd er niet beter op en meteen weer vers gaan voeren.
De diaree was meteen na een dag weg.
Bailey krijgt nu ook eendennekken, kippevleugels, lamsribben, verschillende vis, 1 keer per week een eitje en vorige week ben ik zelfs begonnen met BARF in het weekend.
En ik moet zeggen dat gaat prima.
Door Dami
#692425
Maar komt mijn pup (is wel een groot ras) dan niks tekort als ik in beginsel alleen kvv compleet geef????
Door Cathelijn
#692430
[quote="dianatara"]
Maar komt mijn pup (is wel een groot ras) dan niks tekort als ik in beginsel alleen kvv compleet geef????
[/quote]
nee, deze voeding is compleet (zoals de naam al zegt). Dus als je oplet dat je de complete versies neemt (Smuldier bijvoorbeeld heeft ook enkelvoudige versies), dan kom hij niks te kort.
Maar afwisselen tussen de merken/smaken is altijd beter!
Door Dami
#692439
Ja ik heb nu smuldier compleet en hier in Breda zit ook een verkooppunt van carnibest, maar ik kijk eerst hoe ze het doen op smuldier voordat ik gelijk ga afwisselen. Maar ik vroeg het me af omdat bij brokken er speciaal puppyvoer is en bij sommige merken kvv zoals energique die hebben ook een puppyvariant, moet ik die dan niet pakken??
Door Cathelijn
#692446
nee hoor, dat is echt niet nodig. De puppyvariant van bijv. Carnibest is eigenlijk de normale versie maar dan wat fijner gemalen voor hele jonge pups. Dat heeft jouw pup echt niet nodig.
Je kunt je pup hetzelfde geven als je andere hond, alleen in verhouding wat meer.
Door Nataschja
#692457
Bailey krijgt carnibest natuurvoer, smuldier compleet en duck.
En nog allemaal andere dingen zoals kippevleugels en eendennekken.
En die heb ik vanaf het begin meteen afgewisseld.
Door doubansluna
#692766
volgens mij zijn de meningen over het afwisselen van KVV nogal verdeeld?

Is het nu wel of niet verstandig om regelmatig af te wisselen.. ?
Dan ga ik natuurlijk van uit van de situatie dat de hond dat wat je geeft GEWELDIG vind. en niet daarom afwisselt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door