Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#691310
ik had vorige keer een mail gestuurd dat mijn honden erg veel spuugde van de lamsen geiteribben. Ben nu rustig aan begonnen met weer te gaan beginnen met kippenekken. Ze hebben gisteren 200gr nekken, 100gr groentemix en een rauw eitje gekregen. En tot mijn stomme verbazing hadden ze vannacht weer een paar keer gespuugd. Terwijl ze toch vaker nekken op hebben en dat ging toen wel goed. Had ze alleen niet platgeslagen maar in tweeen geknipt. Hoe kan het nu dat ze maar blijven spugen als ik met ze barf(alleen in het weekend krijgen ze dat)
Door karin G
#691323
Misschien dat ze onvoldoende maagzuur hebben doordat je alleen in het weekend barft??
Ook geprobeer de nekken vast te houden zodat er goed op gekauwd moet worden?
Boef spuugt maar heel zelden en vreet het meteen weer op, jakkes :o
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#691364
over dat maagzuur--dat weet ik niet. Kippenekken vast houden heb ik ook gedaan en dan kauwde ze goed. Maar gisteren met het eten hoorde ik ze ook flink kauwen, snap er niets van. vanavond krijgen ze allebei een strot, daar hebben ze nog niet van gespuugd dus afwachten maar. Volgende week ga ik de kippenekken toch maar weer plat slaan.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#691397
Ik zou dus proberen om alleen maar kippennekken te geven. Dan weet je tenminste dat ze daarvan spugen. Nu kan het ook van het rauwe eitje of de groentemix komen.....
Door Boefke
#691544
Als ze nu echt een paar keer achter elkaar met barf hebben gespuugd dan zou ik het denk ik meer gedoseerd aanbieden. Dus niet het hele weekend barfen, maar af en toe naast de kvv(?) een stukje kippenek. Andere dag een eitje, andere dag groentemix. Even iets rustiger aan proberen, kijken of het dan wel goed aanslaat.
Door Lizzy
#691814
Wat geef je de rest van de week?

Ik zou de nekken overigens niet in 2 stukken knippen maar met een hamertje plat slaan (even in een stevige plastic zak doen en er dan op meppen, anders zit zelfs je plafon onder de kippennek). Ik vind het wel raar dat ze allebei spugen...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#692303
de rest van de week krijgen kivo petvoer of smuldier, dat wissel ik af. Ze krijgen tussendoor ook wel eens een ei, alleen dat kookte ik voorheen. Gisteren hebben ze allebei een strot op en dat ging super. Tussendoor krijgen ze ook weleens een kippenek,zeker als ik het net heb gekocht want dan glij ik zo de keuken uit van het kwijlen. Ga ze gewoon maar weer platslaan en dan over een paar weken heel geven en dan langzamerhand weer wat erbij geven. Heb een vriezer vol met karkassen en nekken, ribben enz! Het is inderdaad vreemd dat ze allebei spugen maar echt zeker weten doe ik dat niet want als ze spugen doen ze dat allebei op de mat en s'nachts.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door