Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door anita1965
#692064
Ik voer de dieren nu al een tijdje en combinatie van versvlees en barf en dat gaat uitstekend. Maar gisteren met een paar lappen pens ging het mijn man een beetje te ver ;). Die vroeg zich af hoe ik dat zomer's ging doen. Nu eten ze het gewoon op maar met botten en zo.. halen jullie die weg na een tijdje? Mijn man had nl al visioenen van botten waar de maden uitlopen  :D
Door kdecoene
#692077
zover gaat het nu ook niet ;)
De botten worden opgegeten, een ev. recreatiebot word na het kluiven weggenomen.
Ontdooien gebeurt  in een plastiekbox met deksel zodanig dat de kans op niet gewenste beestjes tot het minimum herleid word.
Word er eens iets niet helemaal opgegeten dan word het ook weggehaald.
Het gebeurt natuurlijk ook wel eens dat ze zelf iets wegsteken om het een andere keer op te eten, dan is de kans op maden er wel natuurlijk.
Na een jaartje barf heb ik hier nog geen beestjes gezien op vlees en botten wel in de heel warme periodes in de vuiniszak door het verpakkingsmateriaal van het vlees :o
Wij zelf eten ook vlees dus of het nu van ons vlees of van barf komt ??? ???
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#692088
Ik ontdooi alles afgesloten, het liefst in de koelkast.
Hier blijft er nooit iets over.....alles is binnen no time naar binnen gewerkt, dus maden krijgen echt geen kans!
Door Lizzy
#692092
Mijn honden eten hun eten gewoon gelijk op, dus er blijft niks over. Bovendien eten ze binnen (in de zomer met de deur dicht) op hun barfmatje. En het barfmatje gaat lekker vaak in de wasmachine. Dus maden? Daar is hier geen sprake van.
Door Nataschja
#692118
ja dat heb ik me dus ook wel eens afgevraagd.
want in het verpakkingsmateriaal van bijvoorbeeld carnibest en smuldier blijft altijd wel wat bloed achter. (bij duck bijvoorbeeld niet)
ik ben dus voor de dood dat we maden hebben.
afgelopen zomer hebben we 2 keer maden gehad terwijl ik altijd heel goed oplet.
ik dacht dat ik er niet goed van werd.
Door tieneke
#692120
Nataschja schreef: ja dat heb ik me dus ook wel eens afgevraagd.
want in het verpakkingsmateriaal van bijvoorbeeld carnibest en smuldier blijft altijd wel wat bloed achter. (bij duck bijvoorbeeld niet)
ik ben dus voor de dood dat we maden hebben.
afgelopen zomer hebben we 2 keer maden gehad terwijl ik altijd heel goed oplet.
ik dacht dat ik er niet goed van werd.
Even de plastic zakken uitspoelen voor je het in de vuilnisbak stopt.
Door tieneke
#692121
Hier krijgen de vliegen zomers niet eens kans om in de buurt te komen,zo snel is alles naar binnen gewerkt  ;D
Door *Natasja*
#692123
Nataschja schreef: ja dat heb ik me dus ook wel eens afgevraagd.
want in het verpakkingsmateriaal van bijvoorbeeld carnibest en smuldier blijft altijd wel wat bloed achter. (bij duck bijvoorbeeld niet)
ik ben dus voor de dood dat we maden hebben.
afgelopen zomer hebben we 2 keer maden gehad terwijl ik altijd heel goed oplet.
ik dacht dat ik er niet goed van werd.
Ik doe de lege verpakking altijd in een boterhamzakje, wat ik dichtgeknoopt in de vuilnisbank gooi.
Door anita1965
#692131
Dat van dat boterhamzakje is een goed idee!
Hier zijn ze pas bezig en de eerste keer dat ze pens kregen bleven er een paar stukken over en dat zag hij natuurlijk net liggen  :-[
Ze eten het zeker snel op, en bv dat barfmatje is ook een goed idee, nu rennen ze het hele erf over met grote stukken.. Fauve ging de eerste keer direct een stuk begraven in de tuin dat heb ik later maar discreet verwijderd  8)
Door Nataschja
#692149
*Natasja* schreef: Ik doe de lege verpakking altijd in een boterhamzakje, wat ik dichtgeknoopt in de vuilnisbank gooi.
ik denk inderdaad dat je niet veel anders kunt doen als er een zakje om heen doen....
Door kdecoene
#692153
goed idee van dat boterhamzakje, is dat zomerprobleem ook weer opgelost ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#692156
Als we hier maden hebben (gebeurt gelukkig niet vaak) gaan ze met een grote zwiep naar de kippen. Die smullen ervan  :P
Door *Natasja*
#692158
En als er al eens een beetje vlees overblijft wat de volgende dag niet gegeven kan worden, vries ik het terug in en gooi het de avond vóór de kliko geleegd wordt, pas erin.
Door anita1965
#692160
tristan schreef: Als we hier maden hebben (gebeurt gelukkig niet vaak) gaan ze met een grote zwiep naar de kippen. Die smullen ervan  :P
En dan mijn man een eitje geven de volgende ochtend en vertellen dat we een oplossing voor het maden probleem hebben  :2funny:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#692194
anita1965 schreef: En dan mijn man een eitje geven de volgende ochtend en vertellen dat we een oplossing voor het maden probleem hebben  :2funny:
Nee hoor, gewoon eet smakelijk zeggen en verder niets...  ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door