Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door siska
#691718
Onze chow-chow mankt af en toe met haar voorpoot en dit vooral na het spelen of na een wandeling. Op andere dagen heeft ze dan weer geen last. We zijn hiermee al naar de dierenarts geweest, maar volgens haar is het een gewone ontsteking. Ik heb zonet vernomen dat chow-chows korte spieren hebben en bij het spelen of na een lange wandeling te onstuimig zijn, waardoor ze kleine spierscheuren kunnen oplopen. Dit zou in ieder geval het manken kunnen verklaren. Maar weet iemand of dit waar is ?
Door siska
#692452
Moeten nog foto's laten maken en gaan inderdaad 2nd opinion vragen. Ze is 6 jaar.
Maar ik vroeg me af of dit ras gekend is voor zijn korte spieren, waardoor ze dus gevoeliger zijn aan de poten.
Door Lizzy
#692714
siska schreef: Moeten nog foto's laten maken en gaan inderdaad 2nd opinion vragen. Ze is 6 jaar.
Maar ik vroeg me af of dit ras gekend is voor zijn korte spieren, waardoor ze dus gevoeliger zijn aan de poten.
Ik denk dat een second opinion inderdaad op z'n plaats is. Er zijn talloze andere redenen voor mank lopen en ik geloof eerlijk gezegd niet zo in korte spieren bij chows als oorzaak...

Bij artrose doe je er goed aan om goede supplementen te geven. Naast echte gezonde voeding (dus vers/rauw).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door