Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Femke
#6916
Hoi allemaal,

Vanmorgen (daarnet eigenlijk) heb ik de honden eten gegeven, Energique met allebei een half rauw eitje en een halve geprakte appel. Bowie, de beagle, heeft zijn snuit nog niet uit de bak of hij spuugt de hele handel uit. Sunday was nog niet eens klaar met eten. (wauw, wat ziet dat er ranzig uit zeg.....uitgespuugd versvoer :-X)

Heb ik iets verkeerd gedaan? Had ik misschien niet dat 1/2 eitje en appel mogen toevoegen? En moet ik hem nu opnieuw eten geven? Bowie spuugt namelijk nogal snel gal als hij te laat eten krijgt, en wat kan ik hem dan het beste geven, gewoon weer energique? Of misschien beter iets anders, en zo ja wat dan?

Groetjes Femke
Laatst gewijzigd door Femke op zo 06 jul 2003, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#6917
Hoi Femke, het kan zijn dat het een beetje "te zwaar op de maag" is geweest voor Bowie. Ik denk dat Energique al meer dan genoeg eiwit bevat en dat je er beter geen eitje aan kan toevoegen....  En, sommige honden reageren niet zo goed op een combinatie van vlees en fruit (andere honden weer wel). Het zou ook kunnen dat de voeding iets te koud voor Bowie was. Mijn honden spugen direct hun eten uit wanneer het te koud was. En meestal eten ze het uitgebraakte voer dus direct weer op :-X. Brrr....

Ik zou dus zelf Bowie nogmaals Energique aanbieden (en lekker lauw maken door er wat opgewarmd water bij te doen) zonder ei en zonder appel. En dan even kijken hoe het gaat.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 06 jul 2003, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#6918
Heej Lizzy,

Bedankt voor je tip, het voer lag al wel ruim een uur uit de koelkast (het gaat ´s avonds van de vriezer de koelkast in en dan ´s ochtends er een uurtje van tevoren uit.)

Ik zal nog wat ontdooien en er niets aan toevoegen en nog eens geven, hij lijkt namelijk verder helemaal niet misselijk ofzo (meestal zie ik dat wel aan de honden) Sunday heeft nergens last van maar die zou geloof ik nog geen last hebben van een maaltijd van kiezelstenen en betonblokken  ;D maar ik probeer dat toch maar niet.

Je hoort t nog wel, bedankt in elk geval

Femke
Laatst gewijzigd door Femke op zo 06 jul 2003, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door