Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#691338
Ik heb een een ander topic al geschreven over een van mijn honden die geen barf verdraagt. Hij bleef spugen na van alles geprobeerd te hebben.
Hij staat nu weer volledig op CB en dat gaat weer prima, hij krijgt ook weer wat vlees op de botten want hij was 4 kg kwijt na dat barf experiment van mij :(

Nu valt me op dat hij nadat hij een runderoor heeft gehad ( krijgen ze sávonds wel eens als wij koffie drinken) dit ook uit spuugt, soms na 24 uur nog. Er komen dan gewoon lapjes oor uit.
Zou hij dan toch een bepaald verterings enzym missen?
Hij doet het verder overigens prima, goede ontlasting, bruist van de energie.
Als hij gewoon alleen  zijn CB eet is er niets aan de hand.
Door Lizzy
#691343
Eerlijk gezegd? Nee. Ik denk niet dat er verteringsenzymen missen. Want, dan zou hij ook geen Carnibest kunnen verdragen. In Carnibest zitten namelijk dezelfde voedingsmiddelen die je ook wel geeft als je barft. Denk aan vleesbotten, vlees, orgaanvlees, groente, etc.

Misschien zou het wel lukken om je hond over te schakelen als je het heel veel langzamer aan pakt. En begint met de dingen die ook in Carnibest zitten. Dus ik zeg maar wat: eerst alleen maar geplette kippennekken met runderkopvlees en runderorganen en een heel simpele groentemix (van bijvoorbeeld andijvie en wortel). En dat heeeeel langzaam uitbouwen. En de nekken steeds een beetje minder pletten.

Ik denk dat de maag van je hond gewoon niet goed raadt weet met de spullen in grotere stukken en dat dat eventueel dus nog wel zou kunnen wennen, als je het heel langzaam aanpakt (eventueel ondersteunen met probiotica).
Door charmed
#691529
Misschien kan je eens kijken bij een homeopatisch arts, onze Kalin is wat ouder en die heeft ook wat verteringsproblemen gehad met KVV (denk zelf door haar leeftijd) Ze heeft nu een homeopatisch middel en Pro-biotica als ondersteuning en het gaat nu stukken beter.

Ze had ook geregeld dat ze lekker lag en de hele maaltijd kwam er weer uit. Ze wlide zelf wel eten, maar het bleef er uit komen. Denk dat misschien gewoon haar maag/darmen er wat aan moeten wennen en ik denk dat je dat makkelijk op kan lossen door met homeopathie als ondersteuning te gebruiken!

Gr. jacqueline
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#692174
charmed schreef: Misschien kan je eens kijken bij een homeopatisch arts, onze Kalin is wat ouder en die heeft ook wat verteringsproblemen gehad met KVV (denk zelf door haar leeftijd) Ze heeft nu een homeopatisch middel en Pro-biotica als ondersteuning en het gaat nu stukken beter.

Ze had ook geregeld dat ze lekker lag en de hele maaltijd kwam er weer uit. Ze wlide zelf wel eten, maar het bleef er uit komen. Denk dat misschien gewoon haar maag/darmen er wat aan moeten wennen en ik denk dat je dat makkelijk op kan lossen door met homeopathie als ondersteuning te gebruiken!

Gr. jacqueline
Ik denk zelf dat het geen kwestie van wennen is, hij krijgt al ruim anderhalf jaar Carnibest. Het barfen was echt een drama, hij bleef spugen 2 x per dag/nacht ook met zachte spullen. Weer terug gegaan naar CB en dat gaat prima. Het viel me alleen op dat hij met zo'n oor ook weer moeite heeft.

Zoals ik al zei doet hij het op CB verder uitstekend en daar blijven we dus maar bij.

Bedankt voor de reacties ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door