Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Paul en Ron
#691025
Hallo,
Ik ben helemaal nieuw hier en heb een vraag over het eten geven aan Aiko en Manu, onze katertjes van 5 maanden.
Heeft iemand ervaring met het geven van ( afgekoelde) gekookte kipfilets aan zijn/ haar  kat??
De boys eten goed , wel blikvoer (Wiskas kittens )  en kittenbrokjes  ( royal canin) Spelen perfect en zijn lekker levendig... haha Soms wel eens een beetje te !!
Er is niets mis met ze  maar ik wil ze af en toe ook verwennen en toen zei een kennis van mij dat je katten ook gekookte kipfilets kan geven en dat ze dat wel lekker vinden .. Heeft iemand hier ervaring mee ??
Of ik het nu het moment om over te stappen naar vers voer en , (misschien een stomme vraag )  waar haal ik dat ??
Ik hoor het graag..

Groet

Paul
Door Lizzy
#691040
Paul en Ron schreef: Hallo,
Ik ben helemaal nieuw hier en heb een vraag over het eten geven aan Aiko en Manu, onze katertjes van 5 maanden.
Heeft iemand ervaring met het geven van ( afgekoelde) gekookte kipfilets aan zijn/ haar kat??
Nee. Mijn kat was een carnivoor en at haar vlees rauw.
De boys eten goed , wel blikvoer (Wiskas kittens ) en kittenbrokjes ( royal canin) Spelen perfect en zijn lekker levendig... haha Soms wel eens een beetje te !!

Ja, wie weet wel TE levendig van al die chemische bijproducten die in de Wiskas en RC zit....
Er is niets mis met ze maar ik wil ze af en toe ook verwennen en toen zei een kennis van mij dat je katten ook gekookte kipfilets kan geven en dat ze dat wel lekker vinden .. Heeft iemand hier ervaring mee ??
Of ik het nu het moment om over te stappen naar vers voer en , (misschien een stomme vraag ) waar haal ik dat ??
Ik hoor het graag..

Groet

Paul
Als je echt gezonde voeding aan je kittens wil geven, kies dan inderdaad voor vers voer zoals Bandit, Bibi, Carnibest, Prins, etc. Een volledige complete voeding voor de kat, waar ze een levenlang echt gezond op kunnen blijven.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#691118
Hoi,
en nu ze nog zo jong zijn is de overstap vast niet zo moeilijk.
Wij zijn nu ruim twee weken aan de carnibest, soms wat rundvlees, een aantal keren per week kipfilet, maar dan natuurlijk wel rauw!!
Een van de 4 van onze katten vind de kippenekjes ook heerlijk...de anderen snappen het niet, maar we geven niet op!
Op dit forum kun je alle info vinden (de zoekfunctie is erg prettig) en als je eenmaal ziet hoe geweldig ze het voer vinden wat eigenlijk het enige echte kattevoer is, dan snap je die brokken ook niet meer.
Ik ben om, join the club!
Inge
Door Sorcha
#691124
Misschien zou je de kipfilets rauw aan kunnen bieden? Mijn katten smullen ervan in ieder geval.
Ook rauw lamshart is makkelijk te krijgen, gewoon bij de supermarkt in de diepvries. Dat vinden ze hier nog steeds een van de lekkerste dingen.
Waar je andere dingen(barf onderdelen en kvk) kunt vinden staan hier op het forum veel linkjes over.


Groetjes.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door