Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dian1950
#690499
Zo, na mijn voorstelmailtje meteen maar een vraag in de groep gooien.
Ik kon tot de conclusie dat ik  ofwel heel antiek ben, of dar er de laatste tijd veel is veranderd op voergebied.
Even opmerken dat ik al vanaf mijn jeugd ben opgegroeid met honden en ik ben nu al geruime tijd oma, dus dat antiek is misschien niet zo ver gezocht LOL.
Ik gaf mijn hond (die 10 jaar geleden helaas is overleden en omdat ik plannen had op fulltime te gaan werken, is er geen nieuwe gekomen)  altijd brokken 's morgens en 's avonds diner. De rodi (geloof ik) worst die ik een paar keer gaf veroorzaakte gigantische diarhee, dus daar ben ik snel op teruggekomen.
Ik wist niet beter dan dat honden beslist geen botten mochten hebben die splinteren, dus kip  etc. allen een groot runderbot mocht, omdat ze dat niet opaten, alleen af- en uitkloven (kluifden??? nederlandse taal is soms zoooo moeilijk LOL).
Nu ik sinds enige tijd de mogelijkheid heb door minder te werken om weer een hond te nemen, ben ik me dus uitgebreid aan het orienteren op internet. En nu zie ik tot mijn lichte verbijstering wat allemaal goed is voor een hond, zoals kippekarkassen etc. Dus waarvan ik gezegd zou hebben dat dat ab-so-luut niet mag  :-[
Ik moet compleet een andere kant op met mijn denken.
Nu zie ik hier zoveel informatie daarover, dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.
Ik neem niet aan dat hij in het asiel vers vlees krijgt, dus moet ik het langzaam opbouwen. Bovendien kwijnt hij de laatste maanden weg (zit duidelijk te lang in het asiel), is te mager,  heeft hij ook wel wat extra nodig.  Kortom, iedere tip over voer is welkom. Evt. ook verkoopadressen graag, liefst (in de omgeving van ) Deventer. Alvast dank voor de moeite.
Door Lizzy
#690524
Welnee, niet antiek hoor! Je bent gewoon, net als alle andere mensen, gehersenspoeld door de voerindustrie!! Daar hebben we allemaal, in meer of mindere mate, last van gehad hier..... Die bedrijven als Unilever en Mars: die kunnen er wat van!

Helpen de "versvlees en barf voor beginners" je niet een beetje?
Groetjes, Lizzy
Door Ziviaantje
#690562
99 % van de hondeneigenaren denken nog zo hoor  ;D , dus je bent niet de enige. Vooral die kippenbotten, daar gruwelen ze allemaal van  :D :D :D Ik leg ze altijd 1 x uit dat alleen gekookt / gebakken enz. splinterd en als ze dat niet geloven moeten ze dat maar zelf weten. Wel zeg ik altijd dat wolven en vossen wel heel snel uitgestorven zouden zijn als ze een darmperforatiekrijgen van het eten van een wild kippetje  ;D ;D ;D
Door Fynn
#690574
Hoi
Veel mensen reageren verbaasd zeker als je zegt dat je rauwe kip voert,rundvlees dat kan dan nog wel, maar kip dat is toch gevaarlijk.
In het begin vind je het zelf ook wel een beetje eng voor het eerst botten te geven maar als je  ze ziet eten en genieten dan weet je dat het gewoon veel beter is.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Dian1950
#690583
Dank voor jullie snelle reacties. Lizzy, ik zal het item voor beginners opzoeken. Maar toen ik zag hoeveel er over voer stond, zakte de moed me een beetje in de schoenen  :-[
Gelukkig, ik ben niet antiek LOL. Nu durf ik ook te bekennen dat ik nog nooit van barf had gehoord  ::)
Ik ga het weekend eea lezen en bij verder vragen zal ik zeker roepen, ik weet jullie nu te vinden.
Door ulla
#690590
;) Gewoon door de bomen het bos blijven lezen.
Heb ik ook gedaan,en doe ik nog steeds.
Het wordt steeds lichter haha.
Op Barfplaats staan een heel aantal adressen waar je info kan krijgen,van verkooppunten,van kvv,en barfmateriaal.
En snel je hond,uit het asiel halen,en met kvv beginnen,daarna rustig opbouwen met het bot en vleeswerk,plus gfm.
Er zijn vast mensen die je verder helpen als je vragen hebt,en die beter beslagen ten ijs komen dan ik.
Succes. :)
Door Lizzy
#690608
Nee hoor, zeker niet antiek! Maar, wil je zelf gaan samenstellen? Of wil je kant en klaar versvlees gaan geven (aangezien je vraag in de versvlees categorie staat.., ben ik wat in verwarring).
Door oebaya
#690733
Als ik jou was, dan begon ik met KVV, kan de hond waarschijnlijk meteen op over. Geeft nl. meestal geen problemen. Je geeft de hond gewoon in het begin zo'n 25 tot 50% meer dan wat hij moet hebben en je zal zien, hij is zo op gewicht.
Langzamerhand kan je je dan vertrouwd maken met BARF en kijken of je dat fulltime gaat doen of af en toe.
gr.
Nicolette
Door ZsaZSa
#690797
Haha, nog een beginner, welkom.
Wij hebben vanaf 29 augustus een hondje uit Spanje. Wat ze daar at??? Waarschijnlijk barf van de toeristentafeltjes in de restaurantjes.
Daarna in het dodingsstation en het asiel terecht gekomen, zal wel goedkope brok zijn geweest (vanwege geldgebrek van de organisatie).
Toen bij ons op de Royal Canin Mobility en sinds 2 weken op de Rodi, compleet.
Nu over op de Carnibest. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen.
Ik ga niet barfen (denk ik).
In de vakanties en als ik echt geen diepvries kan geven bijv. bij een dag weg of de vakanties in het buitenland met caravan, denk ik erover om Orijen te geven. Dat is wel een brok, maar ik ga daar niet al te spastisch over doen. Ik eet ook wel eens ongezond, of niet volgens de schijf van 5 :o . Er zit wel 70% vlees in en dat is al heel veel meer dan in de andere brokken.
Ben heel benieuwd hoe ze de carnibest gaat vinden.
Jij ook veel succes met je nieuwe hondje en het KVV-eten. Ik heb hier al heel veel geleerd.
Door sophia
#690901
hoi, antiek? wel dan ben je niet de enige  :) Ik ben ook nieuw hier en raakte helemaal in de war, echt hoor. Mijn hondje is een pup maar hij heeft gelijk kvv gekregen en hij doet het geweldig, binnenkort ga ik groentemix enzo proberen en dan langzaam uitbouwen. En de mensen hier zijn geweldig je kunt ze alles vragen zij helpen je wel verder. succes
Door Dian1950
#691008
Blij dat ik niet de enige in verwarring ben LOL.
Het lijkt me handiger om in ieder geval met kant en klaar te beginnen en dan eens even verder te kijken. Zelf samenstellen heeft natuurlijk ook wel wat, maar er komt nogal wat bij kijken las ik, de verhouding bot/vlees, groentemix, kruidenmix etc. Dus eerst maar eens kijken hoe hij erop reageert.
Door Happy Tail
#691042
ik ken  dat gevoel en ik herken nu na amper een jaar bijna alle bomen in het bos hier ;D
gewoon rustig aan beginnen en dan komt het echt echt echt vanzelf voor de rest. met hulp hier op het forum en de juiste adressen in de barf afdeling bij vraag en aanbod kom je er echt wel uit.
Door Linneke
#691044
Hoi Dian,

Welkom hier. Wat leuk dat je weer een hond kunt nemen. Wanneer kun je de hond ophalen uit het asiel of heb je hem al??

Ik ben zelf ook een beginnend barfer, mijn hond eet nu 3 weken volledig barf, en daarvoor parttime. Voornamelijk omdat ik ook eerst alle informatie door wilde werken. Neem daar even rustig je tijd voor.

Verder vroeg je verkoopadressen in deventer, ik woon zelf ook in deventer en haal op de volgende adressen mijn spulletjes:  De pluimvlee slachterij in schalkhaar (zie barfadressen) Daar haal je 10 kg kippenpoten voor 12 euro en kippennekken voor een euro p.kg. Vis haal ik op de markt evenals kiporganen/ kipkluifjes (voor mn katten) en goedkope groente.

Verder wordt het barfen me een stuk makkelijker gemaakt doordat Monique (die hier post onder de naam trimsalon) regelmatig wat van verderweg kan halen en dan ook voor mij kan meebrengen. Zo kom ik aan voldoende variatie, wat anders voor me wat moeilijk zou zijn omdat ik zelf geen auto heb. In een andere topic biedt ze ook aan om vlees mee te nemen vanaf het IC in rotterdam( eind januari)...mocht je wat willen neem dan even contact met haar op.

Verder wens ik je heel veel plezier en succes met je nieuwe huisgenoot!

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
Door Pauline
#691097
Ik woon in Hengelo en kan ook het e.e.a. voor je regelen Dian. Als je dingen nodigt hebt, dan pb me maar.
Door karin G
#691526
Je bent supermodern juist, je zit op internet en maakt er handig gebruik van, je orienteerd je op het gebied van hondenvoer, kan menig jongmens nog wat van leren LOL
Ik hoop dat je snel alle bomen gaat zien want het bos is veel te mooi om er blind doorheen te lopen.
ik heb m'n eerste hond die nu 6 mnd. is, kreg eerst brok (wist ik veel van vers enzo) las op een forum van vers vleesdagen ben gaan zoeken.
Ik vind dit zo logisch dat ik al heel snel om was maar omdat je echt ff moet investeren in het zoeken van materialen ben ik cold turkey overgestopt naar KVV, overigens tot grote blijdschap van de hond, zonder problemen en wat kleine barfdingetjes die ik kon krijgen, zalmkop/kippennekken enz.
sinds deze week volledig aan de BARF en ik heb d ehond nog niet horen mopperen ;D
Haal maar heel snel je hondje uit het asiel, bij jou is ie beter op z'n plek, welk ras is het? (fotooooo)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door