Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door lantsoght
#691021
Heeft er iemand een alternatief voor een hond met schildklierenproblemen. De hond van mijn vriendin (een tibetaanse mastiff). Hij moet nu cortisone pillen innemen, maar het gaat niet goed met hem. Hij eet slecht, zijn vacht is dof en is helemaal niet levenlustig. :(
Door charmed
#691515
Welke schildklierproblemen heeft ze dan ?

Een te snel werkende schildklier of een te traag werkende schildklier?

Gr. jacqueline
Door ulla
#691761
lantsoght schreef: Heeft er iemand een alternatief voor een hond met schildklierenproblemen. De hond van mijn vriendin (een tibetaanse mastiff). Hij moet nu cortisone pillen innemen, maar het gaat niet goed met hem. Hij eet slecht, zijn vacht is dof en is helemaal niet levenlustig. :(
Schildklierproblemen komen vaker voor bij Tibetaanse Mastiffs.
Voor zover mij bekend is het bij honden meestal een te traag werkende schildklier,en bij katten te snel.
Cortisonen bij een te traag werkende schildklier,ben ik niet mee bekend,meestal wordt er Thyroxine gegeven.
Misschien iemand anders hier op BP.
Door charmed
#692000
Als het een te traag werkende schildklier is, dan zou ik toch echt naar thyroxine vragen. Mijn Kalin doet het ook hartstikke goed op thyroxine, er zijn zoveel honden waarvan de schildklierwaarde omhoog gaat en tot normaalwaarden komen met thyroxine en als de waarde goed is zie je dat de ogen niet meer treurig zijn, dan worden ze weer fit en dergelijke. Ze lopen weer graag, hebben het niet zo koud meer.

Cortisone pillen heb ik nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn bij schildklierhonden (met traat werkende schildklier) ik hoor alleen maar dat die honden thyroxine krijgen (deze heb je in verschillende merken)

Gr. jacqueline
Door 202Spots
#692008
lantsoght schreef: Heeft er iemand een alternatief voor een hond met schildklierenproblemen. De hond van mijn vriendin (een tibetaanse mastiff). Hij moet nu cortisone pillen innemen, maar het gaat niet goed met hem. Hij eet slecht, zijn vacht is dof en is helemaal niet levenlustig. :(
Is er 'n bloedonderzoek gedaan om de schildklier te testen?
Of is er misschien ook iets anders aan de hand met de hond waarom er cortisone is voorgeschreven?

Diagnosing hypothyroidism would seem to be as simple as measuring thyroid-hormone levels in the blood. However, this simple technique can give an inaccurate diagnosis because some illness such as Cushing's disease- overactive adrenal glands-and medications, such as cortisone suppress the level of circulating thyroid hormones. http://www.cah.com/dr_library/hypothyroiddogs.html
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door