Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door superzonica
#690394
Ik geef sinds een jaar alleen nog maar Bandit versvoer en vraag mij nu af of dit wel okee is voor de tanden, ik weet dat bandit in verhouding grof is en hoor ook regelmatig geknaag als mevrouw aan het eten is maar toch..

Kippennekken heb ik wel eens geprobeerd maar die blieft ze niet. En aan slachtafval is hier nogal lastig te komen, heb het bij beide biologische slagers in de buurt gevraagd maar die schoppen je nog net niet de winkel uit  >:(

Heb ook wel eens van die knabbelstaafjes van Carnibest gehad maar daar kijkt ze ook niet naar om..

Wie kan mij vertellen of mijn kat wat mist met alleen kvv?
Door Mevroi Kruim
#690424
Qua voeding mist ze helemaal niks, Bandit is echt prima spul.
Qua knagen misschien wel. Een alternatief voor botten is grotere stukken vblees. Dus bv een lap rundvlees of kipfilet ofzo. Daarmee worden de tanden ook goed schoon is mijn ervaring.
Mijn katten eten overigens wel graag nekken, en ook vleugels en kippenpoten, maar ook bv hele kwartels en duiven. DIe botjes zijn voor een kat goed te verwerken. Ook konijn gaat prima.
Door superzonica
#690442
Okee! Dus grotere stukken vlees zijn een goed alternatief voor botten? Ze eet bijvoorbeeld wel kipfilet dus dat zou mooi zijn! Zelf eet ik geen vlees maar ik kan wel eens wat halen bij de bioslager of AH. Maakt het nog wat uit wat voor vlees het is? Uiteraard geen varken. Maar zouden bijvoorbeeld runderlappen wat zijn? Die zijn wat minder duur dan biologische kipfilet.
Door Lizzy
#690461
Overigens is versvlees wel veeeeeeel minder slecht voor de tanden en kiezen als brokken. Doordat versvlees een betere zuurgraad heeft en weinig koolhydraat bevat: zet zich veel minder plak om de tanden en kiezen. En dus minder tandsteen.
Door Kefraya
#690568
superzonica schreef: Okee! Dus grotere stukken vlees zijn een goed alternatief voor botten? Ze eet bijvoorbeeld wel kipfilet dus dat zou mooi zijn! Zelf eet ik geen vlees maar ik kan wel eens wat halen bij de bioslager of AH. Maakt het nog wat uit wat voor vlees het is? Uiteraard geen varken. Maar zouden bijvoorbeeld runderlappen wat zijn? Die zijn wat minder duur dan biologische kipfilet.
Wat goed dat je toch aan de bandit gegaan bent! En geweldig dat ze het lust...
Ik geef zelf aan met kippehartjes, kippenmaagjes, lamshart (groot stuk!), allemaal te krijgen bij de biologische slager in de diepvries.
Maar als het budget het niet toelaat, dan krijgen ze een flink stuk taaie riblap van de C1000 ;)
Door Sorcha
#690737
Onze Sebastian eet CB, met af en toe wat lamshart of kipfilet en zijn tanden zijn sinds een tijdje stukken schoner, dan in de tijd dat hij brokjes at  :yes:
Gebruikersavatar
Door Mischa
#696707
Menno en Gijs zijn alweer een paar jaar aan de Carnibest. Af en toe voer ik ook vers waarvan je mag verwachten dat er flink op moet worden gekauwd (maagjes, nekjes en lamshart). Heel af en toe krijgen ze nog (Carocat-)brokjes.

Eerlijk gezegd merk ik qua tandsteen weinig verschil met vroeger. Nog steeds moet ik het af en toe er af halen (gelukkig laten ze dat toe). Ik geloof niet dat dat komt door die enkele keer dat ze wel brokjes krijgen.

Zou het met de leeftijd te maken kunnen hebben?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door