Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Danielle_pool
#689925
Hoi Iedereen,

Ik heb een kruising Jack russell....van 8 maanden jong en ze weegt 5.5 kg. ik heb sins ongeveer 2 weken op kvv......Het merk Energique. Dat bevalt heel goed......Ze doet het er ook heel goed op ze heeft goede stevige ontlasting en haar vacht glimt als een tiere lier. :)

Maar nou heb ik even een vraagje.....Je kunt je hond ook pens geven als extra'tje bij het versvoer......Maar mijn vraag is nou eigenlijk kan dat ook elke dag....zo ja, Joy weegt 5.5 kg. ze krijgt van energique 1 plak dat is 100 gram per dag. Hoeveel pens mag ik haar er dan bij geven per dag?????
En moet dat dan ook van energique zijn of mag dat ook van een ander merk zijn???

Alvast bedankt!

Groetjes, Danielle en Doggies
Laatst gewijzigd door Danielle_pool op vr 12 jan 2007, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#690029
Ik zou sowieso niet iedere dag pens erbij voeren!
Verder hangt het er vanaf wat er in de kvv zit, of het zinvol is om pens erbij te voeren. In energique 4 zit al pens, dus dan zou ik het er helemaal niet erbij voeren, want dan voer je teveel pens. Van de andere energiques weet ik zo niet wat er in zit. Daar moet je dus even naar kijken. En als er geen pens in zit moet je even leteen op wat er aan ander orgaanvlees inzit. Want vaak zit er al relatief aardig wat orgaanvlees in kvv's en is het dus veel beter om iets anders ernaast te voeren. Bv spiervlees van een diersoort dat niet in de kvv zit. Of verse vis.
Waarom wil je speciaal pens ernaast voeren eigenlijk?
Door Yves
#690040
Volgens mij zit er al pens in Energique 1.

Denk dat je een fout maakt. En bedoelt dat je 4 plakken per dag geeft dat is 100 gr samen. Een rondje is nl 25gr.
Door Jolly
#690067
[quote="Yves"]
Volgens mij zit er al pens in Energique 1.

Denk dat je een fout maakt. En bedoelt dat je 4 plakken per dag geeft dat is 100 gr samen. Een rondje is nl 25gr.
[/quote]
misschien heeft zij nog een oudere vrpakking en zitten daar wel  nog de driehoekplakken van 100 gram in.

Maar dan nog vind ik persoonlijk 1 plak van 100gram voor een pup van 8 maanden toch te weinig, ookal is het een jr ik zou toch zeker op de 150-200 gram gaan zitten en minimaal nog 2 keer op een dag.
1 dag per week zou ik dan 200 gram pens geven, vers of van een kvv merk, dat maakt niet uit.
Door Lizzy
#690182
[quote="Danielle_pool"]
Hoi Iedereen,

Ik heb een kruising Jack russell....van 8 maanden jong en ze weegt 5.5 kg. ik heb sins ongeveer 2 weken op kvv......Het merk Energique. Dat bevalt heel goed......Ze doet het er ook heel goed op ze heeft goede stevige ontlasting en haar vacht glimt als een tiere lier. :)

Maar nou heb ik even een vraagje.....Je kunt je hond ook pens geven als extra'tje bij het versvoer......Maar mijn vraag is nou eigenlijk kan dat ook elke dag....zo ja, Joy weegt 5.5 kg. ze krijgt van energique 1 plak dat is 100 gram per dag. Hoeveel pens mag ik haar er dan bij geven per dag?????
En moet dat dan ook van energique zijn of mag dat ook van een ander merk zijn???

Alvast bedankt!

Groetjes, Danielle en Doggies

[/quote]

Je kunt best elke dag een extraatje geven. Maar wees daarmee wel een beetje voorzichtig. Geef niet iedere dag pens als extraatje. Want dat zit al in Energique. Wat verstandig is, is om bijvoorbeeld het volgende te doen: de ene dag een rauw eitje, met schil. De dag erop 1 rauw/heel sardientje. De dag erop een lapje pens. De dag erop een eendennek. De dag erop een kippennek (en later een kippenvleugel of kipkarkas). De dag erop weer een rauw eitje (2 per week in totaal is prima). De dag erop een stukje lamsvlees of ander vleessoort (bijvoorkeur iets dat niet in Energique zit - als je de normale Energique-versie geeft: zit daar vooral kip en rund in). Of weer 1 visje, dat kan ook (maximaal 2 keer per week).
Door Danielle_pool
#690202
Bedankt voor jullie reacties......Ik geef op het moment energique nr. 1 En die heb ik in een verpakking van 3 kilo en dat zijn driehoekjes van 100 gr. Ik had inmiddels zelf ook al bedacht dat ik 100 gr. (wat wel op de verpakking staat) erg weinig vind, dus ik ga haar nou 200 gr. geven s'morgens 1 plak en s'avonds 1 plak.

Dit stond er op de site van energique bij:

Samenstelling:
kip, rundvlees, vetten, granen, groente, oliën.

Voedingsadvies volwassen honden
Gewicht hond     Hoeveelheid voeding*

5 kilo                   100 gram

10 kilo                 200 gram

15 kilo                 300 gram

20 kilo                 400 gram

* in schijfjes van 25 of 100 gram

Analyse volwassen honden
Voedingsstof    Percentage

ruw eiwit           14,8 %

ruw vet             14,1 %

ruw as               2,95 %

ruwe celstof     0,70%

vocht                 61,5 %

calcium              0,66%

fosfor                0,48 %


Toegevoegd per kilo   Hoeveelheid

vitamine A                   6500 IE

vitamine D                     650 IE

vitamine E                        21 mg.

koper                                 2 mg.

Dus ik kan er beter elke dag iets anders bij doen inplaats van elke dag pens?
Wat kan ik er dan het beste bij doen en kan ik dat bij die 200 gr. energique geven of moet ik dat verrekenen met die 200 gr.? En hoeveel kan ik haar er dan bij geven bijv. 20 gr. of 30 gr. Ik heb zelf namelijk geen idee :-\

Ik hoor het graag van jullie :)

Alvast bedankt!

Groetjes, Danielle en Doggies
Door Lizzy
#690210
Je hoeft je letters niet vet te maken hoor (dat leest zelfs een beetje ongemakkelijk) ;)!

Ik denk dat je gerust 150 a 200 gram per dag kunt geven en daarboven het extraatje. Een ei weegt ongeveer 50 gram. Een sardientje denk ik 50 a 75 gram. Mocht deze 100 gram wegen, zou ik eerder 150 gram voer per dag geven.

Je moet met de ogen voeren. Dus wordt ze te dik: minder voeren. Wordt ze te dun: meer. En zoals ik dus al eerder schreef: nee, je moet niet iedere dag pens geven als extraatje. Zie mijn vorige berichtje.
Door Danielle_pool
#690228
Ok sorry van mijn ver gedrukte tekst! :-[

En ik denk dat ik het nou helemaal snap. Ik ga haar gewoon 150 tot 200 gr. energique per dag geven. en daar bij dan de dingetjes die jij in een eerder berichtje al noemde. En dan gewoon een beetje in de gaten houden of ze er dikker van word of niet. En anders ga ik gewoon weer iets minder voeren.

Heel erg bedankt voor jullie reacties :)

Groetjes, Danielle en Doggies
Door Lizzy
#690235
Danielle_pool schreef: Ok sorry van mijn ver gedrukte tekst! :-[
;D, nee joh, geeft niks!
En ik denk dat ik het nou helemaal snap. Ik ga haar gewoon 150 tot 200 gr. energique per dag geven. en daar bij dan de dingetjes die jij in een eerder berichtje al noemde. En dan gewoon een beetje in de gaten houden of ze er dikker van word of niet. En anders ga ik gewoon weer iets minder voeren.

Heel erg bedankt voor jullie reacties :)

Groetjes, Danielle en Doggies
Ja, volgens mij begrijp je het! Ik ben benieuwd hoe je hondje al deze hapjes gaat vinden. Houd je ons op de hoogte?
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door