Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#685444
En dat vlak voor de kerst. Haar hele oor zat vol met bloed (dus niet een klein puntje) en ze had er een oorontsteking bij. Ik kreeg wel gelijk antibiotica zalf, maar om aan het oor zelf wat te kunnen doen moesten we 10 dagen wachten. Wou het eerste leeg laten zuigen en dan haar koppie even in een drukverband, maar dat is helaas mislukt (alles was al te veel gestold) dus mijn meisje is vanmorgen geopereerd.

Ze loopt nu met een oor vol met hechtingen en een kapje om  :'(. Zelf moet ik het oor nog 2x daags druppelen, maar de ontsteking was gelukkig al op de terugweg. Het nare is dat het met kunststof hechtingen gehecht is en deze zijn elastisch en niet heel goed te knopen. Alles is afgehecht met 5 knopen, maar daarvan zijn er al een paar los. Dinsdag terug voor controle, maar ik heb er geen goed gevoel bij en dat heb ik de DA ook al laten weten. Ben bang dat straks alle hechtingen er uitgaan en het oor opnieuw volloopt. 2007 is dus erg leuk begonnen.
Door Kefraya
#685906
Bah, dat is inderdaad geen goed begin van het jaar...
Knuffel voor Dayna en hopelijk valt het nog mee!
Door Rosita
#686512
Was gisteren middag dus nog maar voor de zekerheid naar de DA zo voor het weekend. Dayna is al 3 of 4 hechtingen kwijt, de rest hebben ze nog even aangetrokken. Ik zei wel dat ik het belachelijk vond dat ze zulke stomme hechtingen gebruiken bij katten die toch al snel met hun oren schudden. Die dingen zijn gewoon niet te knopen. Het oor zag er wel netjes rustig uit en nu dus maar hopen dat de rest het nog een paar dagen uithoud.
Door Rosita
#690573
Tja, de hechtingen zijn er vandaag uitgehaald, maar dat is een heel groot woord. Er zat nog maar een hechting geknoopt de rest was er al uit of los. De snede aan de binnenkant is nog steeds open de 2 helften van haar schelp zijn ook nog niet goed aan elkaar gegroeid (er komt ook vrijveel vocht uit). Ze heeft haar kapje nu gelukkig af en schijnt haar oor met rust te laten. De zalf waarmee ik haar gehoorgang druppel mag ik ook in haar oorschelp druppelen. Ze heeft antibiotica en ik hoop dus dat het over 2 weken redelijk dichtzit. Haar oor is al iets aan het schrompelen. Alles hing af van de hechtingen en ik begrijp nog steeds niet hoe ze zo stom konden zijn om te denken dat een kat haar kopje met kapje niet zou schudden. Ze hadden gewone draadhechtingen moeten gebruiken in plaats van die elastische, vooral bij een dier wat met zijn kop schud. Natuurlijk moet er speling zitten in de hechtingen omdat het oor gaat zwellen, maar ik heb gelezen dat er ook vaak gebruik gemaakt wordt van infuusslangetjes onder de hechtingen zodat het veren kan. Dat had bij Dayna een prima optie geweest, dan hadden de knoopjes waarschijnlijk nog gezeten en was haar oor al bijna dichtgeweest.

Zoiets dus:
Afbeelding
Door Lil
#690723
Ik begrijp dat het om een kat gaat en niet om de hond op de foto?
Vreemd van die hechtingen. Onze eerste kat (kater) heeft een bloedoor gehad wat ook geopereerd is. Hij heeft 10 dagen met verband om de kop gelopen (kon dus schudden wat hij wilde, dat maakte niets uit want zijn oor zat vast op zijn hoofd). Ik weet niet wat voor een hechtingen ze gebruikt hebben, van die zwarte. Het nadeel is dat dit een kreng was bij de da, dus hij is weer onder narcose gegaan om de hechtingen te verwijderen, daar was ik niet bij (hij was bij de da liever als hij alleen was, als iets hem pijn deed, viel hij namelijk mij aan en niet de da of de assistente). Het enige is dat hij daarna een bloemkooloortje eraan over heeft gehouden, maar goed ik begrijp dat zoiets ook gebeurd als ze niet opereren.
Door Rosita
#690739
Lil schreef: Ik weet niet wat voor een hechtingen ze gebruikt hebben, van die zwarte.
Die zwarte hechtingen zijn juist de gewone, die blijven goed zitten. Dayna had van die doorzichtige plastic hechtingen, deze zijn elastisch en de knoopjes glijden er heel makkelijk uit. Daar ben ik dus zo boos over, als ze gewone hechtingen hadden gebruikt dan was ze nu waarschijnlijk overal vanaf geweest. Gelukkig laat ze haar oor met rust en hoeft ze dus ook geen kapje meer om, ze is daardoor weer redelijk haar zelf. Ik hoop dus dat haar oorschelp over 2 weken aardig dichtzit.
Door Lil
#691357
Bah, wat naar alleemaal  >:(
Maar in ieder geval veel sterkte en een dikke  :-* voor Dayna.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door