Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dribbel1996
#689157
Hallo allemaal

Dribbel (maltezer) van 10. Is altijd kerngezond geweest nu de laatste 2 maanden loopt hij te kwakkelen . Hij is niet zichzelf. Zat erg veel te piepen en te trillen, heeft ook staar gekregen. Naar de DA geweest, die dacht aan een beginnende hernia?? Terwijl hij nog heel levendig is en goed spring enzo. Kreeg prednsison injectie en pijnstillers. Klachten bleven (wat mij niet verwonderde) Ging ook overgeven..wrs van de pijnstillers. In het weekend weer naar DA , antibraakpillen +injectie. Bleef piepen en trillen en begon meer te eten en te drinken. Zelf om bloedonderzoek gevraagd omdat ik het niet vertrouw. Waarden van lever zijn goed, bloedcellen etc ook (geen ontsteking etc) Heeft geen suikerziekte maar Nierwaarden zijn te hoog 110.
Heeft nu nierdieet gekregen en lage dosering fenobarbital ivm trillen.
Trillen lijkt iets minder te worden (heeft voeding nu voor 1 week).
Blijft wel een enorme eetlust houden en bedelt en piept de hele dag om eten ..urine test laten doen sg was 1 keer 1015 en 1 keer 1016 , kijken of het eventueel cushing is. Waarden is te laag ...wat nu? Duur bloedonderzoek laten doen (130 euro) op cushing?
Wie heeft hier goede ervaring mee met deze verschijnselen of goede ideeen?
Het grootste probleem is nu dat ie heel de dag zit te piepen (wrs om eten)
Ik weet het ondertussen echt niet meer....
Veel groetjes van Danielle
Laatst gewijzigd door dribbel1996 op wo 10 jan 2007, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dribbel1996
#689326
sg waarde staat voor de dichtheid van de urine
1000 = water en tussen 1020 en 1035 is normaal hoger is de urine geconcentreerder
Dus 1015 is te laag , 1020 is al aan de lage kant maar kan normaal zijn.
Groetjes Danielle

had per ongeluk 115 en 116 ipv 1015 en 1016 neergezet
Door Lizzy
#689404
dribbel1996 schreef: sg waarde staat voor de dichtheid van de urine
1000 = water en tussen 1020 en 1035 is normaal hoger is de urine geconcentreerder
Dus 1015 is te laag , 1020 is al aan de lage kant maar kan normaal zijn.
Groetjes Danielle

had per ongeluk 115 en 116 ipv 1015 en 1016 neergezet
Aha, OK. Ik kende deze sg waardes al niet.

Bij mijn weten wijzen de waardes van 1015 en 1016 dus niet op Cushing. Daarvoor moeten ze nog lager zijn, namelijk: 1006 - 1010.

De waardes van jouw hond kunnen duiden op o.a. nierproblemen (tussen de 1010 en 1020). En dat zou wel overeen komen met het bloedonderzoek.

Wat voor voer geef je nu eigenlijk? Ik gok zo dieetbrokken? Daar zou ik dus als eerste vanaf stappen....
Door dribbel1996
#689425
Veel eten en heel de dag vragen om eten (wat hij 10 jaar niet gedaan heeft) past niet bij nier problemen. De vraag is waar zou het dan vandaan komen?
Hij krijgt idd dieetbrokken maar kreeg hiervoor td brokken voor zijn tanden. Heeft hij altijd prima op gefunctioneerd.
En als ik eerlijk ben zie ik het niet zitten om kippen nekken enzo te geven. (eet zelf geen vlees maar weet wel dat een hond het nodig heeft hoor maar zo confronterend past niet bij mij)

Groetjes Daan
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#689914
Kruimel schreef: Krijgt hij nog prednison? Daarvan kunnen ze volgens mij ook behoorlijk honger krijgen.

En héél veel van plassen, weet ik uit ervaring!
Door dribbel1996
#692865
Nee hij heeft 1 injectie gehad en dat was al vorig jaar..dus kan nu niet meer werken....denk ik.
Ik ben een paar dagen geleden ook gestopt met de fenobarbital...
Donderdag gaat de casus Dribbel mee naar de masterklas waar de DA heen moet..misschien dat collegae ideeen hebben...
Hij krijgt nu 2 keer daags eten en 1 cerea snack (100% natuurlijk en maar 1,8 eiwit, van die krokodillen enzo)
Als er nog ideeen zijn hoor ik ze graag!

Groetjes van Danielle
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door