Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#689568
Ginger is gisteren uit logeren geweest, waar ze een bak plastic had aangevreten maar op het oog niks in heeft geslikt. Nu wordt ik net wakker doordat ik haar hoor overgeven; normaal eet ze haar kots weer op, nu niet. Nu zie ik dus van alles terug in de kots (niet van de plastic bak overigens); zilverfolie, hard wit plastic, blauw plastic en iets wat op spons of schuimrubber lijkt  :(. Ze ligt nu in een mandje naast mijn bed, want ik wil d'r goed in de gaten houden. Kennelijk is ze op strooptocht geweest  ::), dus misschien komt er meer.
Nou vraag ik me af: is spons eten niet gevaarlijk voor een hond??? Wat kan ik nu het beste doen? Ze was gisteravond niet ziek oid, gewoon levendig.
Door *Natasja*
#689584
Volgens mij is spons inderdaad gevaarlijk, omdat het gaat uitzetten als er water bijkomt. Ik zou de DA even bellen voor de zekerheid.
Door danielle1980
#689586
ik zou ontbijtkoek geven.
als t zo lang geleden is kunnen ze er volgens mij niets aan doen, tenminste niets wat simpel is. :-\
Door *Natasja*
#689587
danielle1980 schreef: ik zou ontbijtkoek geven.
als t zo lang geleden is kunnen ze er volgens mij niets aan doen, tenminste niets wat simpel is. :-\
Ontbijtkoek is toch om bijv. een scherp voorwerp in te kapselen? Als de spons al uitgezet is, lijkt het mij niet verstandig om ontbijtkoek te geven, wat er aan vast gaat plakken, dan wordt de massa alleen maar groter.
Door danielle1980
#689589
*Natasja* schreef: Ontbijtkoek is toch om bijv. een scherp voorwerp in te kapselen? Als de spons al uitgezet is, lijkt het mij niet verstandig om ontbijtkoek te geven, wat er aan vast gaat plakken, dan wordt de massa alleen maar groter.

ja, maar het word ook wel voor andere dingen gebruikten er was ook hard plastic bij zei ze.
of het 1 massa word weet ik niet, dan lijkt t me idd niet zo handig. :-\
Door tigger
#689613
De spullen zijn geidentificeerd; blauw hard plastic is van de bak waar de schapen uit te eten krijgen, wit plastic is van de klompen van de vrouw des huizes en het andere is schuimrubber van een kussen.
Heb net met de DA gebeld; Ginger moet gewoon haar eten krijgen (niks laxerends) zodat haar darmen actief blijven. Indien ze geen ontlasting meer krijgt en/of een bolle buik dan moeten we naar de DA. Vleesbotten durf ik vandaag niet aan, dus ze heeft net een bak cb van 250gr op. Ik geef haar vandaag wat vaker, kleinere maaltijden te eten. Hopelijk heeft ze alles er al uitgespuugd...we blijven haar vandaag dus goed in de gaten houden!
Door tigger
#689624
Vivian schreef: De spullen zijn geidentificeerd; blauw hard plastic is van de bak waar de schapen uit te eten krijgen, wit plastic is van de klompen van de vrouw des huizes en het andere is schuimrubber van een kussen.
Heb net met de DA gebeld; Ginger moet gewoon haar eten krijgen (niks laxerends) zodat haar darmen actief blijven. Indien ze geen ontlasting meer krijgt en/of een bolle buik dan moeten we naar de DA. Vleesbotten durf ik vandaag niet aan, dus ze heeft net een bak cb van 250gr op. Ik geef haar vandaag wat vaker, kleinere maaltijden te eten. Hopelijk heeft ze alles er al uitgespuugd...we blijven haar vandaag dus goed in de gaten houden!
Ik twijfel toch behoorlijk of ik haar niet moet laten overgeven dmv zout te geven.....wat is wijsheid?
Door conleeuw
#689626
Vivian schreef: Ik twijfel toch behoorlijk of ik haar niet moet laten overgeven dmv zout te geven.....wat is wijsheid?
ik zou haar echt niet laten overgeven, gewoon eten geven, hier ook een vreetschuur die als pup de spons vulling uit de kussens opvrat..... gewoon blijven voeren dan kan het best wel aan de achterkant er uit.  Trouwens, het is inmiddels zo lang geleden dat er al lang onderdelen van de illegale buit in haar darmen kan zijn. Sterkte ermee
Door charmed
#689731
Ik zou toch even een fotootje of zo laten maken, om te kijken hoeveel ze binnen heeft gekregen. Sponzen zijn echt gevaarlijk :(

Gr. jacqueline
Door bloemetje
#689741
charmed schreef: Ik zou toch even een fotootje of zo laten maken, om te kijken hoeveel ze binnen heeft gekregen. Sponzen zijn echt gevaarlijk :(

Gr. jacqueline
Sponzen zie je toch niet op een foto  ;). Volgens mij is het gebakken spons wat gevaarlijk is...
Door charmed
#689832
owh ik dacht dat sponzen wel te zien waren  :-X sorry

Gr. jacqueline
bloemetje schreef: Sponzen zie je toch niet op een foto  ;). Volgens mij is het gebakken spons wat gevaarlijk is...
Door 202Spots
#689879
Wanneer het stukken schuimubber van 'n kussen is, dan zwelt het niet verder  op ....wanneer 'n droge spons word ingeslikt dan gaat het wel zwellen.
Ik denk dat overgeven ook geen zin heeft omdat er niks meer in de maag zal zitten.

Hoop dat alles er al is uit gekotst,en dat de rest er van achteren uit komt.
Ik zou 'n beetje meer lever geven om lossere poep te maken. :-\

Ik dacht eigenlijk dat alles wel zo'n beetje te zien is op X-Rays?

Good Luck
Door *Inge*
#689895
Hier is in de loop van de jaren ook het één en ander in de maag van de hond verdwenen (en de kat durft ook wel knabbelen aan handvaten van handtassen, de plastic eindjes aan je veters, het plugje van de gsmoplader, etc...).
De vulling van de kussens van onze rotan salon heeft Trixie ooit ook naar binnen gewerkt, 'n in vlokken geknipt sponzig materiaal (ik snap nog altijd niet wat daar nu zo lekker aan is), de vulling van de kussens van onze terrasmeubelen,...
Beide keren wel naar de dierenarts moeten gaan omdat mevrouw er een darminfectie aan overhield. Dus toch maar even in de gaten houden.

Overgeven zou ik persoonlijk NIET aanraden, stel je voor dat 't in der keel blijft steken ofzo.  :(

Hopelijk komt alles goed met je "alleseter"  :-*
Door Elise
#689917
Jeetje wat een vuilnisbakkie ;) ik hoop dat alles eruit is gekomen en dat ze er verder niks aan over houdt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door