Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nataschja
#689448
Ik zag in de supermarkt rodi worst liggen.
Kip en rund verpakt per 400 gram.

Is dit ook een soort versvoer, want het lag niet in de diepvries.
Of is dit gewoon te vergelijken met blikvoer ??
Door charmed
#689477
Geen versvoer, je kan het geloof ik een maand geopend naast de koelkast bewaren, dus het zal stijf staan van de middelen die het houdbaar houden? HOnden vinden het wel lekker, dat is een ding wat zeker is, maar gezond? ;)

Gr. jacqueline
Door Boxergek
#689576
Ik heb het een poosje gebruikt voor Gonzo als beloning tijdens het trainen.
Hij vond het inderdaad erg lekker. Gezond kan het echter niet zijn! Gonzo kreeg er allemaal uitslag van op zijn kop. Ik ben er mee gestopt en hij heeft het daarna nooit meer gehad.
Door Lizzy
#689614
Het is een dag of 5 in de koelkast houdbaar, na opening. Laatst heeft iemand een email naar Rodi gestuurd (volgens mij Dorothea*) en Rodi vertelde haar dat er geen kunstmatige troep in zit. Nou, heel eerlijk gezegd? Geloof ik daar helmaal geen ene bal van (kan Dorothea niks aan doen maar volgens mij zitten ze bij Rodi te Pinokio'en). Ik heb namelijk alle worst-achtige dingen voor mensen bekeken (ter vervanging van Rodi worst wilde ik leverworst gaan geven aan de honden omdat ik het ook bagger vind. Maar mijn rupsje Linga denkt daar heel anders over. Die wil Rodi. Geen gezonde gedroogde vleessnackies) en zelfs de 'mensenworsten' zitten vol met kunstmatige Botlektroep, om het goed te houden. Op dezelfde manier verpakt als de Rodi worsten. En ook een paar dagen in de koeling houdbaar. Kun je mij niet wijsmaken dat er in 'mensenworst' wel Botlekbagger zit en in Rodi-worst niet.
Door Lil
#689699
[quote="Lizzy"]
Het is een dag of 5 in de koelkast houdbaar, na opening. Laatst heeft iemand een email naar Rodi gestuurd (volgens mij Dorothea*) en Rodi vertelde haar dat er geen kunstmatige troep in zit. Nou, heel eerlijk gezegd? Geloof ik daar helmaal geen ene bal van (kan Dorothea niks aan doen maar volgens mij zitten ze bij Rodi te Pinokio'en). Ik heb namelijk alle worst-achtige dingen voor mensen bekeken (ter vervanging van Rodi worst wilde ik leverworst gaan geven aan de honden omdat ik het ook bagger vind. Maar mijn rupsje Linga denkt daar heel anders over. Die wil Rodi. Geen gezonde gedroogde vleessnackies) en zelfs de 'mensenworsten' zitten vol met kunstmatige Botlektroep, om het goed te houden. Op dezelfde manier verpakt als de Rodi worsten. En ook een paar dagen in de koeling houdbaar. Kun je mij niet wijsmaken dat er in 'mensenworst' wel Botlekbagger zit en in Rodi-worst niet.
[/quote]

Goed om te weten, Ik heb die discussie toen ook gevolgd en ik geloof inderdaad dat Rodi gezegd had dat het door een speciaal kook/verhittingsproces houdbaar werd gemaakt. Het veiligste vind ik inderdaad ook gewoon mijn eigen gedroogde stukjes vlees, maar ik geef toe dat ik af en toe ook botlektroep wel makkelijk vind  ;)
Door Audrina
#689702
Er zitten ook suikers in die worsten (net zoals in Rodi lamrijst kvv), volgens Rodi voor de glucose....  ::)
Door Dogshome
#689752
Ik gaf het heel af en toe als beloning, maar tegenwoordig gebruik ik stukjes gedroogt pens.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#689837
[quote="Nataschja"]
oke dus dan maar gewoon laten liggen en niet kopen!!!
[/quote]

Ik denk als je het af en toe gebruikt als beloning, het geen kwaad kan. Ze krijgen het hier ook af en toe. Als ik zelf vergeten ben te drogen :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#689844
[quote="Lizzy"]
Het is een dag of 5 in de koelkast houdbaar, na opening. Laatst heeft iemand een email naar Rodi gestuurd (volgens mij Dorothea*) en Rodi vertelde haar dat er geen kunstmatige troep in zit. Nou, heel eerlijk gezegd? Geloof ik daar helmaal geen ene bal van (kan Dorothea niks aan doen maar volgens mij zitten ze bij Rodi te Pinokio'en). [/quote]

Ik ben geloof ik een beetje goedgelovig.  :-[  :-[
Maar ik krijg nu eindelijk een droogmachine, dan weet ik tenminste precies wat ik erin stop. Weg met die worst......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door