Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#689018
Kan/mag de uitvloeiing in de loop van de loopsheid gaan ruiken??
Zusje is voor het eerste loops en is nu al 2,5 week aan het bloeden en is het weekeind pas zover geraakt dat ze ´er zin in heeft´. Vanaf dat moment is het bloeden ook weer erger geworden en sinds eergisteren/gisteren vind ik het ineens stinken :-\ het is nog wel altijd mooi helder rood, geen viezige uitvloeiing dus.....
Moet ik er nu acht op slaan dat er iets niet goed gaat of is het enigsinds ´normaal´?! ???
Door Sietie
#689234
oei als het stinkt lijkt mij persoonlijk niet goed. Heb 3 teven gehad en ik vond ze niet stinken als ze loops waren, maar zo best normaal kunnen zijn. Zijn vast hier mensen die daar meer van weten.
Door Jojo
#689242
De eerste 2 weken rook je het helemaal niet, maar nu ruikt de uitvloeiing. Niet dat er een luchtje om haar heen hangt maar de vlekjes die ze achterlaat op haar kleedje bv ruiken als je er met je neus in de buurt bent ;)
Door charmed
#689338
Ik heb er eentje bij lopen die ruikt altijd wat weeig als ze hoogloops is. Is het zoiets? Stinken is niet goed, maar ruiken zou ik me niet druk om maken.

De andere zeven ruik je amper, maar die ene valt bij mij wel op. ;)

Gr. jacqueline
Jojo schreef: De eerste 2 weken rook je het helemaal niet, maar nu ruikt de uitvloeiing. Niet dat er een luchtje om haar heen hangt maar de vlekjes die ze achterlaat op haar kleedje bv ruiken als je er met je neus in de buurt bent ;)
Door tessa
#689375
Mijn twee teven zijn net allebij loops geweest en ik vind ze dan enorm stinken, het is een hondenlucht maar dan tien keer zo sterk. Als een hond  (open) baarmoederontsteking heeft ruik je dat direct, dat ruikt echt heel erg smerig naar pus, een van mijn boksers heeft dat twee keer gehad, nou ik liep echt te kokhalzen, zo erg is dat. :-X
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#689380
Ik heb al veel teven gehad en nog nooit heb ik "geroken" dat ze loops waren.Ik heb er ook nog nooit met mijn neus bovenop gezeten,maar ruiken doen ze niet.
Ja, voor de reu ruiken ze natuurlijk heerlijk.
Laatst gewijzigd door *Lia* op wo 10 jan 2007, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#689387
Sommige teven hoef je echt niet met de neus bovenop te zitten hoor, die ruik je van ver al :D

Gr. jacqueline
Unique schreef: Ik heb al veel teven gehad en nog nooit heb ik "geroken" dat ze loops waren.Ik heb er ook nog nooit met mijn neus bovenop gezeten,maar ruiken doen ze niet.
Ja, voor de reu ruiken ze natuurlijk heerlijk.
Door conleeuw
#689421
ik heb ook wel eens een teef die sterker ruikt dan een ander, maar echt stinken, zeg maar een weeig ontsteking lucht, daar zou ik niet al te lang mee wachten om toch te laten controleren door een da. Ik ben wel voorzichtig met stinkende loopsheid......... bij twijfel toch even langs de da zou ik doen ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#689423
charmed schreef: Sommige teven hoef je echt niet met de neus bovenop te zitten hoor, die ruik je van ver al :D

Gr. jacqueline


Dan zal ik wel heel aparte teven gehad hebben/hebben.  ;D
Door Jojo
#689479
Oei moeilijk zeg! De een zegt dat het redelijk 'normaal' is als ze ruiken, de ander waarschuwd me voor hetgeen ik nou juist zo panisch voor ben :-X
Ik kan het nergens mee vergelijken die geur eigenlijk. Het is ook nog eens mn eerste teefje met de eerste loopsheid ::)
Vind het ook erg moeilijk om de geur te omschrijven, maar het is niet zo dat ik er van over mn nek ga ofzo hoor. Mn reu vind het iig. heerlijk, sinds ze zo ruikt gaat ze er ook echt voor staan en doet ie niets liever als aan haar doppie likken :P Tja, wellicht is het idd. de geur die reuen moet aantrekken, voordat ze zo ging ruiken lieten zowel vreemde als mn eigen reu haar links liggen. Maar nu kan ze ècht niet meer mee wandelen...!  ::)

* Zijn er eigenlijk nog meer tekenen behalve nare geur dat er iets NIET goed is??
Laatst gewijzigd door Jojo op wo 10 jan 2007, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#689483
mijn ene teef ruikt altijd heel erg naar bloed en ik vind dr tijdens de loopsheid gewoon stinken, ik was haar dan ook veel tijdens de loopsheid. :-[ ;)
mn andere teef die ruik je idd de laatste paar dagen, ik gok omdat het bloed dan erger is dan normaal bij haar.
de andere teef ruik ik nooit.

tja even kijken zelf afwegen of t een normale geur is en anders even naar de da voor de zekerheid. ;)
Door danielle1980
#689494
Jojo schreef: Oei moeilijk zeg! De een zegt dat het redelijk 'normaal' is als ze ruiken, de ander waarschuwd me voor hetgeen ik nou juist zo panisch voor ben :-X
Ik kan het nergens mee vergelijken die geur eigenlijk. Het is ook nog eens mn eerste teefje met de eerste loopsheid ::)
Vind het ook erg moeilijk om de geur te omschrijven, maar het is niet zo dat ik er van over mn nek ga ofzo hoor. Mn reu vind het iig. heerlijk, sinds ze zo ruikt gaat ze er ook echt voor staan en doet ie niets liever als aan haar doppie likken :P Tja, wellicht is het idd. de geur die reuen moet aantrekken, voordat ze zo ging ruiken lieten zowel vreemde als mn eigen reu haar links liggen. Maar nu kan ze ècht niet meer mee wandelen...!  ::)

Zijn er eigenlijk nog meer tekenen behalve nare geur dat er iets NIET goed is??
de geur hihi nou ik doe een poging hoe iets ouder bloed ruikte hihi,dus als t bijvoorbeeld op een kleedje komt of zo. :-X
het ruikt om mn moeders woorden te gebruiken ;)
ranzig en weeig, zoals bloed van vlees dat in de koelkast staat en niet meer vers is.
hihi dit is best lastig hoor ::)

uh toch niet staan staan als ik wil gedekt worden trouwens even tussendoor??? :-\
want anders heb je straks een gedekte teef. ;)

maar als het bloed helder is, niet veel slijm of groenachtig of zo en haar buik/baarmoeder niet anders dan normaal aanvoelt, dus niet opgezet of zo, zou ik me geen zorgen maken.
Door Jojo
#689498
:o Nee, nee! Joey is een nonochide reu als ik het gekscherend even zo mag uitdrukken ;D Dus voor pupjes van hem hoef ik niet bang te zijn! ;)
Maar bedankt voor de uitleg, ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#689500
Jojo schreef: Oei moeilijk zeg! De een zegt dat het redelijk 'normaal' is als ze ruiken, de ander waarschuwd me voor hetgeen ik nou juist zo panisch voor ben :-X
Ik kan het nergens mee vergelijken die geur eigenlijk. Het is ook nog eens mn eerste teefje met de eerste loopsheid ::)
Vind het ook erg moeilijk om de geur te omschrijven, maar het is niet zo dat ik er van over mn nek ga ofzo hoor. Mn reu vind het iig. heerlijk, sinds ze zo ruikt gaat ze er ook echt voor staan en doet ie niets liever als aan haar doppie likken :P Tja, wellicht is het idd. de geur die reuen moet aantrekken, voordat ze zo ging ruiken lieten zowel vreemde als mn eigen reu haar links liggen. Maar nu kan ze ècht niet meer mee wandelen...!  ::)

* Zijn er eigenlijk nog meer tekenen behalve nare geur dat er iets NIET goed is??
Hier zijn er ook een paar die je op een km afstand al ruikt :-X

* andere tekenen zijn dat de uitvloeiing afwijkend van kleur wordt, dus bruin en/of pusseriggroengelig, dat werk. Maar meestal vind een reu ze dan ook niet meer aantrekkelijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door