Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rianne145
#688968
Hallo,

Na veel wikken en wegen ben ik inmiddels helemaal over gegaan op barf/kvv. Ik had het idee dat de combinatie barf (?) brok niet lekker viel. Ik hield wel 8 uur er tussen, maar het bleef kwakkelen met hun ontlastig. Dus na een weekje die combi ben ik helemaal over.

Dit is wat ik ze nu geef:

's ochtends 125 carnibest met z'n tweeën (de een iets meer dan de ander)

en dan 's avonds een kuiken met iedere dag iets er bij want ze scheuren me m'n bed uit als ze alleen een kuiken krijg. Ik geef ze dus iedere dag of een kippenek, een levertje, 2 niertjes of een maagje (allemaal kip). Ik heb geen goeie weegschaal, dus weet niet zo goed wat het gewicht is.

Is dit zo compleet genoeg? of teveel orgaanvlees?

Ik hoorde van iemand dat lever laxerend werkt, klopt dit? Ik durf het eigenlijk niet te geven nu omdat hun ontlastig nog niet helemaal je van het is.
Door Lizzy
#689012
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal wel erg veel kip. In Carnibest zit kip, kuiken = kip en nek, lever, maagje is dan ook nog eens allemaal kip. Nog afgezien van het feit of je teveel orgaanvlees geeft (ik denk eerlijk gezegd van wel. Ik zou zelf wat meer spiervlees toevoegen), denk ik dat je te weinig afwisseling in je menu hebt. Ik zou zelf wat rundvlees, runderhart toevoegen. En dingen als heel af en toe wat vette vis (sardientjes bijvoorbeeld). En dan nog iets van eendennekken of eendenvleugels. En dan bijvoorbeeld ook af en toe wat lams of geitenvlees.
Door Rianne145
#689053
Hoi,

Dank je voor je reactie.

Het zou dus in ieder geval een goed idee zijn om wat ze naast de carnibest en kuikens krijgen de rest van andere dieren te nemen. En dan die aanvullingen vlees en bot ipv orgaanvlees?

Groetjes Rianne
Laatst gewijzigd door Rianne145 op wo 10 jan 2007, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#689277
rianne145 schreef: Hoi,

Dank je voor je reactie.

Het zou dus in ieder geval een goed idee zijn om wat ze naast de carnibest en kuikens krijgen de rest van andere dieren te nemen. En dan die aanvullingen vlees en bot ipv orgaanvlees?

Groetjes Rianne
Ja, ik zou zeker ook andere diersoorten nemen. En als je 50% versvlees voert, dan zou ik zelf, op af en toe wat hart na, niks aan orgaanvlees geven. Dus ja, ik zou zeker spiervlees geven en wat vleesbot.
Door stefcat
#711627
vraagje naar aanleiding hiervan.

is er iemand die de combinatie kvv/barf en blikvlees doet ipv de minder geslaagde combi kvv/barf en brokken?

is dit minder belastend voor de darmen?

er zijn verschillende vrij goede holistische blikvoeders in de handel, zoals felidae, porta 21, grau en evt. solid gold blik. (dit heeft weer een andere naam geloof ik)

gr.

stefanie
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door