Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#687778
Ik weet niet of het hier goed staat zo niet dan moet Lizzy hem maar verplaatsen.

Ik kom net uit mijn werk en overal ligt kots. Ik zag gelijk aan haar gedrag dat het Misty is, onze pup van 5 maanden. Ze hebben gisteravond lamsribben gehad in combinatie met CB. Vanmorgen was er niets aan de hand en heeft ze 3 kwartelkarkasjes op met wat kopvlees. Het lijken de lamsribben te zijn want ik vond wat lamsvlees tussen de kots en wat botsplinters. Ze is echt dood en doodziek. Blijft spugen, ze houdt nu ook niets meer binnen, ze dronk net wat water maar dat kwam er binnen 5 minuten uit zetten. Heeft er iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn en kan ik haar iets geven ter ondersteuning?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#687799
Ik kan je maar 1 advies geven: als je het niet vertrouwt, naar de da!
Beter een keer te veel dan weinig laten checken, toch?

Veel beterschap voor Misty!
Door Hanny
#687965
Hier bij ons zijn drie van de vier ellendig ziek, van voren en achteren komt alles er uit. Ben aan de gang geweest met groene leem en kamille thee, maar alles kwam er weer uit. Nu doe ik niets meer en wacht tot het betert.
Roos, 7 maanden, die begon, is nu iets beter, maar ze was ellendig slecht te pas. Karmijn, is nu nog niet ziek, maar ze ziet er niet lekker uit.
Het blijft altijd een dilemma, of je naar de dierenarts zult gaan, of niet. Als je bang bent, dat het meer is, dan een ellendige buiktrammelant, dan moet je zeker naar de da. maar anders durf je misschien wel te wachten.
Bij het overgeefsel zaten hier ook stukjes bot, maar als je er rustig over na denkt, lijkt het me logisch, dat als een hond niet goed te pas is, dat dan de vertering niet optimaal kan zijn.
Hoop, dat je pup binnen een paar dagen is opgeknapt.

Hanny
Door Spanielgek
#688098
Ik weet niet of er iets rondgaat,maar Esther is ook van het ene op andere moment niet lekker geworden .
Het begon afgelopen donderdag ,niets anders dan overgeven .
Had ze haar Cb op dan kwam het er een uur later weer uit,en ook diaree maar het ergste was het overgeven .
Ze hield echt niets binnen.

Ze was heel down en echt niet lekker ,gelukkig wilde ze wel drinken ,maar dat kwam er soms ook weer uit.
Op den duur wilde ze ook niets meer eten ,alleen een paar stukjes kipfile ,maar dat moest ik dan wel aan haar opvoeden.

Maar gelukkig sinds vanmorgen [anders was ik vanmiddag naar de da gegaan ]knapt ze iets op ,ze kijkt anders uit haar oogjes en de diaree is weg en ze staat weer te piepen als ik aan het eten ben .

Vanmiddag heeft ze CB weer gehad en het zit er nog steeds in [anders had het er al lang weer in uitgegaan .

Dus het kan een virusje zijn geweest ,omdat ik ook op een ander hondenforum las dat daar ook verschillende honden met dezelfde symtomen waren .

Dus het kan bij jouw hondje ook zo zijn ,maar vertrouw je het niet dan wel even naar de dierenarts gaan .
Beterschap
Door Cindy de Wolf
#688107
Ik heb wat kipbouillon gemaakt en dat wilde ze graag hebben, dat was rond 19.00. Ze heeft vanaf 15.00 liggen slapen en niet meer overgegeven. Ze wilde rond 21.00 ook een stukje haaskarkas hebben. Tot op heden is alles erin gebleven en ze oogt ook weer wat levendiger. Misschien een verlaagd immuunsysteem nav alle indrukken van Oostenrijk. Ben al lang blij dat het weer wat beter gaat. Als het morgen weer terug komt dan ga ik naar de da.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#688337
Hier nu ook een kotsende hond. Ik vond Boefje vanacht al wat onrustig. Ze was voor de deur van de slaapkamer gaan liggen en ik hoorde haar luid snurken en af en toe smakken. Toen ik opstond heb ik haar haar silicea gegeven en even later kwam de volledige maaltijd van gisteravond er praktisch onverteerd weer uit. Nu is ze duidelijk niet in orde. Ze drinkt wel, maar geeft af en toe ook nog wat slijm over. Haar ontlasting is wel gewoon hard, maar ze heeft wel al 4 keer gekakt vandaag en dat is toch wel meer dan anders. Ik heb haar al okugest gegeven, maar dat is er vrees ik ook alweer uit gekomen.
Door Fynn
#688355
Ik geloof ook  dat het heerst die vanons hebben het ook gehad allebei 1 dag.
En op het ridgeback forumwaren ook diverse honden aan de diarree enmoesten overgeven.
Sterkte ermee

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Hanny
#688741
Roosje is nu iets beter, maar ze is heel slapjes en moe.
Guus en Betsy kunnen nog steeds niets binnen houden, willen eigenlijk ook niets hebben en als ze het eten omdat ik wat aandring, dan komt met een paar minuten alles er weer uit. Over hen ben ik niet zo ongerust, ze zijn wat sterker, maar het lijkt erop, dat Roos nog geen weerstand had tegen deze buik ellende Ik ga haar nu een tijd propolis geven, hopelijk bouwt ze haar weerstand dan wat op. Ben altijd bezorgd, dat ze in zo'n periode nog iets oplopen en daar moet je toch niet aan denken.

Hanny
Door Spanielgek
#688824
Esther is weer helemaal de oude,eet weer lekker is weer vervelend,en dan weet ik dat ze weer de oude is. ;D

Het was echt heftig hoor die 4 dagen ,en ben blij dat m'n oudje er weer bovenop is.

Wens hier alle baasjes en honden veel beterschap.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#688942
Boefje heeft nog geen trek in eten, maar ze drinkt wel goed en houdt dat nu ook weer binnen. Ik heb haar portie kip van gisteravond in de snelkookpan gedaan en er een bouillonnetje van getrokken. Zal straks eens kijken of ze daar iets van wil.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#689048
Boefje lijkt ook weer wat op te knappen. Ze kijkt wat minder zielig uit haar ogen dan gisteren en ze heeft daarstraks met smaak een beetje bouillon opgelebberd. Tot nu toe is het er in gebleven.
Door Lizzy
#689049
Cindy de Wolf schreef: Onze puppendoos is weer helemaal de oude. Wat het nou geweest is, ik weet het niet.
he gelukkig!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door