Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anya
#688990
Cis heeft in het begin wel eens met smaak een panharing opgegeten, maar op een zeker moment wilde ze die niet meer eten. Ik heb geprobeerd om haar andere vissen te laten eten, maar ze wil ze niet meer. Alleen als ze honger heeft, eet ze de vis wel op, maar kotst ze hem 5 minuten later weer uit. Gisteravond heeft ze dus 1 sardine gegeten en na 5 minuten lag hij op de grond.  :'(

We hebben dus besloten om geen vis meer te geven. Het enige wat ze nog eet zijn sardines en tonijn uit blik, zoute haring en gebakken vis. :o


Kan ik de vis gewoon uit het menu schrappen?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#688992
Dommel70 schreef: Cis heeft in het begin wel eens met smaak een panharing opgegeten, maar op een zeker moment wilde ze die niet meer eten. Ik heb geprobeerd om haar andere vissen te laten eten, maar ze wil ze niet meer. Alleen als ze honger heeft, eet ze de vis wel op, maar kotst ze hem 5 minuten later weer uit. Gisteravond heeft ze dus 1 sardine gegeten en na 5 minuten lag hij op de grond.  :'(

We hebben dus besloten om geen vis meer te geven. Het enige wat ze nog eet zijn sardines en tonijn uit blik, zoute haring en gebakken vis. :o


Kan ik de vis gewoon uit het menu schrappen?
Misschien moet je het eens proberen met kleinere stukken of malen.
Vienna heeft in het begin wel vissen gegeten, maar er nu mee gestopt. Ze gaf er niet van over, maar wil ze gewoon niet meer. Ook niet na 3 dagen vasten :'(
Nu maal ik ze in de vleesmolen en eet ze het wel met groente/kruidenmix en een beetje spiervlees erdoor.
Krijgt ze in ieder geval vis binnen :)
Door Anya
#689009
Goeie tip. Ik kan ze in kleine stukjes (laten) snijden en ze dan door de groentemix heen doen of zo.

Ik heb haar gisteren dus 1 sardine gegevn en dat ik toch een relaief klein visje, maar dat ging ook niet goed, omdat ze honger had, heeft ze de sardine opgegeten. Er zitten wel gezonde stofjes in de sardine.
Door Audrina
#689011
Hoe vaak geef je vis? Ik merk hier dat rauwe vis ze tegen gaat staan als ik het vaker dan 1 keer in de week geef. Zalm en tonijn uit blik gaat er wel altijd in (niet dat ze dat zo vaak krijgen hoor  ;) ).
Door Anya
#689031
Audrina schreef: Hoe vaak geef je vis? Ik merk hier dat rauwe vis ze tegen gaat staan als ik het vaker dan 1 keer in de week geef. Zalm en tonijn uit blik gaat er wel altijd in (niet dat ze dat zo vaak krijgen hoor  ;) ).
Misschien ben ik daar de fout wel mee ingegaan, want in juli heb ik haar een week of 3 panharingen gegeven, ongeveer 1 keer in de week. De vierde keer wilde ze die vissen niet meer. Ik heb haar toen vorige maand nog een keer vissekoppen gegeven, die heeft ze dan met pijn en moeite opgegeten en gelijk weer uitgekotst en weer opgegeten. Gisteren dan hetzelfde verhaal met dat sardientje. Ik denk dat ik haar van de zomer teveel vis heb gegeven.

Ik kan ze zeker niet in stukjes aan de kat geven? (de katten eten brokken en blik) over een tijdje moeten de katten ook barfen.
Door Audrina
#689035
Misschien maar ff een tijdje helemaal geen vis meer geven dan en dan weer voorzichtig eens in de 2 a 3 weken? Ze hoeven niet persee vis hoor, alhoewel er natuurlijk wel een hoop goede dingen in vis zitten maar die stoffen zitten ook in andere dingen.

Ik zou die vis idd gewoon in stukjes aan je katten proberen te geven. Desnoods de eerste paar keren ff de graatjes eruit en dan alleen het "vlees" geven waar je ff heel licht de kook overheen hebt gegooid. Langzaam afbouwen naar helemaal rauw en daarna ook met graatjes en al proberen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#689056
Audrina schreef: Misschien maar ff een tijdje helemaal geen vis meer geven dan en dan weer voorzichtig eens in de 2 a 3 weken? Ze hoeven niet persee vis hoor, alhoewel er natuurlijk wel een hoop goede dingen in vis zitten maar die stoffen zitten ook in andere dingen.

Ik zou die vis idd gewoon in stukjes aan je katten proberen te geven. Desnoods de eerste paar keren ff de graatjes eruit en dan alleen het "vlees" geven waar je ff heel licht de kook overheen hebt gegooid. Langzaam afbouwen naar helemaal rauw en daarna ook met graatjes en al proberen.
Of de hele vis even in warm water leggen, bedenk ik met. Die tip kreeg ik ook, maar hielp bij Vienna niet!
Door Boefke
#689064
Hier at Boef ook vis in het begin. Zalmkoppen kreeg hij toen. Maar op een goed moment moest hij die niet meer. Toen ben ik andere vissen gaan proberen, maar het ging er niet meer in. Uiteindelijk heb ik maanden lang geen vis gevoerd. Alleen af en toe een blikje sardienes, haring of zalm. Soms wat garnalen. En visoliecapsules. Nu eet hij sinds kort wijting, die ik een paar seconde in heet water leg. Misschien een tijdje niet meer voeren en dan gewoon weer eens proberen?
Door K&D
#689071
Dubhe heeft eerst met smaak zalmkop (stukken) gegeten. Ging eerst prima maar later gek genoeg niet meer. Ze spuugde ze net zo hard weer uit. :( Nu moet ze ze niet meer, maar makreelkop gaat (en blijft) er wel in.
Door Anya
#689176
Ik geef haar een tijdje geen vis meer, denk ik.

Over enige tijd (2008) probeer ik het weer te introduceren, in een groentemix of organen of mss wel kleine stukjes. Kijken hoe dat gaat.

Bedankt voor jullie adviezen. Het barfen bevalt ons prima.
Door Linneke
#689271
Hier heb ik ook een moeilijke vis eter. Wat hier nog het allerbeste helpt is een beetje chantage  ::). Ik haal een van mijn katten op en zet die in de buurt. Dan smaakt de vis opeens iets beter en zo eet ze meestal de hele vis wel op behalve de kop. Ik moet hem wel in hapklare brokken snijden anders werkt het niet, want dan gaat ze de vis alleen verslepen. Ik hoop dat ze op deze manier aan de vissmaak went en hem sneller wel zelf gaat eten.

Gek beest...de vis is niet lekker...maar hem aan de kat geven gaat haar te ver.  ;D

In warm water leggen help hier helaas niet.

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
Door *Monique
#689988
Linneke schreef: Hier heb ik ook een moeilijke vis eter. Wat hier nog het allerbeste helpt is een beetje chantage   ::). Ik haal een van mijn katten op en zet die in de buurt. Dan smaakt de vis opeens iets beter en zo eet ze meestal de hele vis wel op behalve de kop. Ik moet hem wel in hapklare brokken snijden anders werkt het niet, want dan gaat ze de vis alleen verslepen. Ik hoop dat ze op deze manier aan de vissmaak went en hem sneller wel zelf gaat eten.

Gek beest...de vis is niet lekker...maar hem aan de kat geven gaat haar te ver.  ;D

In warm water leggen help hier helaas niet.

Groetjes Linda
Dit heb ik bij Vienna ook al eens geprobeerd, 1 van de andere honden bij haar in de buurt laten met eten......maar geen succes. Mogen het van haar alllleeeeemmmmmaaaal meenemen :-\
Door Anya
#689998
De chantage gaat hier ook niet goedkomen. De hond is namelijk "dol" op katten. De katten de vis en de hond de katten, maar de katten zijn niet als barfmateriaal bedoeld  :angel:

We hebben de sardines schoongemaakt en de katten hebben heerlijk gesmuld. Ciske is dus niet de enige die geen vissen lust, maar het is graag of heel niet, dan maar geen vis meer.

Groetjes,
Anja.
Gebruikersavatar
Door pike
#690051
Hier gaat het hetzelfde. eerst waren de zalmkoppen en de graat erg lekker, nu is het  :-X dat lusten we niet. Ze kotsen het niet uit hoor. Ze vinden het gewoon niet meer lekker. Met veel pijn en moeite eten ze er gedeeltes van op. Vandaag de laatste portie uit de vriezer gehaald en ben blij dat het op is. Voorlopig koop ik alleen maar makreel, die vinden ze wel nog lekker. Overigens hebben ze nooit meer dan 1x per week vis gehad. En de honden bij elkaar zetten helpt helehelemaal niets, ze gunnen elkaar die vis van harte ;D
Zalm uit blik vinden ze giga-lekker trouwens.
Gebruikersavatar
Door pike
#695270
Ja hoor, heb ik alleen nog maar makreel gehaald omdat ze de zalmkoppen niet lekker vinden, willen ze ook die makrelen niet meer eten! Pike stond er een beetje beteuterd naar te kijken, Armagnac deed alsof hij ze vreselijk eng vond! Ik ben het gemuts met die vis nu toch wel een beetje zat. Voorlopig probeer ik maar effe geen rauwe vis meer. Nu vraag ik me af wat beter is: zalm uit blik geven of zelf een stuk gefileerde vis even koken. Want als ze de blikvis lusten zullen ze gekookte vis toch ook wel eten?  In elk geval is dat dan zonder toegevoegd zout want dat hebben ze vast niet nodig (even in warm water gelegd lusten ze het ook niet)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door