Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Alithia
#687602
Hallo allemaal,

Na overleg met Lizzy heb ik toestemming gekregen te vermelden dat ik af en toe cursussen geef over Bach Bloesemtherapie voor dieren. Omdat er binnenkort een nieuwe cursus start zal ik gelijk maar wat informatie plaatsen:

De cursus Bach Bloesemtherapie voor Dieren bestaat uit drie zaterdagen en wordt gegeven op 27 januari, 3 februari en 3 maart 2007. De cursusdagen starten om 10.15 en duren tot 16.30 uur.

Tijdens deze drie zaterdagen leer je stap voor stap hoe je dieren kunt behandelen met Bach Bloesemtherapie. Naast deze intensieve cursusdagen krijg je ook veel huiswerk en oefenmateriaal. Je leert om dieren te observeren, om gesprekken met diereneigenaren te voeren, om zeer grondig en precies te zoeken naar de oorzaak van de problemen, die je vervolgens gericht met Bach Bloesems kunt aanpakken.

De cursus wordt gegeven in Ermelo, op een door natuurschoon omgeven locatie. Hier zijn veel van de planten en bomen waar dr. Bach zijn remedies van maakte te bewonderen in hun natuurlijke omgeving. Omdat het natuurlijk geweldig leuk is om te weten wat de remedies gedaan hebben bij de door de cursisten behandelde dieren is de laatste cursusdag vier weken na de tweede cursusdag ingepland.

De cursus is geschikt voor iedereen, dierenartsen, fokkers, gedragstherapeuten en trainers, maar ook gewoon voor liefhebbers. Ben je niet bang voor een intensieve training en wil je graag een gedegen kennis opdoen waarmee je direct aan de slag kunt dan is deze cursus misschien wat voor jou.

Wil je meer weten, kijk dan op mijn website!

Met vriendelijke groeten,

Alithia
(Bianca)
#688627
Bernie schreef: Is dit ook te doen/interessant als je alleen hondeneigenaar bent en geen trainer of dierenarts?
Hoi Bernie,

Ik heb zelfs een keer een cursist gehad die geen dieren had! Ze wou graag haar kinderen behandelen en koos voor mijn cursus in verband met de opzet ervan!

Leuk toch?

:D

Bianca
#688837
Alithia schreef: Hoi Bernie,

Ik heb zelfs een keer een cursist gehad die geen dieren had! Ze wou graag haar kinderen behandelen en koos voor mijn cursus in verband met de opzet ervan!

Leuk toch?

:D

Bianca
Nog 1 vraag; zijn er nog pauzes op die dagen, want het zijn voor mij qua gezondheid best lange dagen, dat is wat mij nog tegenhoud.
#688905
Hallo Bernie,

De cursusdagen zijn van 10.15 tot 16.30 uur. Meestal lopen ze wat uit, er zijn altijd mensen die nog even wat willen vragen of wat, en ik ben daar ook niet zo streng in.

Er zijn wel vaker mensen die qua gezondheid wat rustig aan moeten doen, in principe is dat geen probleem. Pauzes zijn meestal van 11.15 tot 11.30 uur, van 12.30 tot 13.00 (lunch) en van 15.00 tot 15.15 uur.

De hoeveelheid stof die behandeld wordt per dag is wel veel. Dagen bestaan uit verschillende onderdelen: ik vertel het nodige (natuurlijk!) daarna wordt er (meestal in kleine groepjes) gewerkt aan opdrachten, die naderhand weer in de hele groep besproken worden. Dus intensief is het wel.

Zelf ben ik ook niet een al te vlotte springer (heb fibromyalgie) dus ik probeer er goed op te letten dat druk en rustig goed verdeeld zijn over de dag.

Groetjes,

Bianca
Laatst gewijzigd door Alithia op wo 10 jan 2007, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door