Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thelma
#686535
mijn jongste labrador Tyra is ruim 7 maanden en heeft last van groeipijnen .
Nu werd mij aangeraden,en ik denk er serieus overna om haar Carnibest te gaan voeren.
Heeft iemand daar ervaring mee ????

ze staat nu op proplan pup .
groetjes Thelma
Door K@rin
#686593
Ja, z.s.m.  op Vers zetten is een heel goed plan !!
Ik heb/fok Pyreneese Berhonden en die krijgen het 1e jaar 100% Carnibest om zo, zo gelijkmatig mogelijk op te laten groeien.
Door Ine
#686610
Ben het met karin eens.
Ook mijn honden krijgen alleen vers en ik heb met geen van mijn labjes ooit groeipijnen gehad.
Soms komt het in bepaalde lijnen vaker voor. Informeer eens bij de fokker.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#686612
Hier ook de laatste jaren alle honden alleen vers en nog niemand die ooit een spatje groeipijn heeft gehad.
Door Lizzy
#686619
Mijn LingaPlinga is opgegroeid op 100% BARF (zelf samengestelde verse, rauwe voeding) en heeft nog nooit 1 minuut groeipijn gehad. Ik ben er heilig van overtuigt dat verse, rauwe voeding bijdraagt aan het gezond opgroeien van pups. Wat zeg ik: er maar 1 manier om pups fatsoenlijk op te laten groeien: verse, rauwe voeding. Dat hoeft niet persee Carnibest te zijn. Er zijn meerdere merken en zelf samenstellen is dus ook prima te doen.
Door Thelma
#686696
oke ik ga er maandag meteen achteraan.

ene....de fokker ben ik bijna zelf..
zij is nml een "kleinkind" van ons ..haar moeder is hier geboren.
dus de lijnen ken ik helemaal .maar toch ik heb er nooit last van gehad!!

www.hopeofcadbury.nl
Door Ine
#686700
Thelma schreef: oke ik ga er maandag meteen achteraan.

ene....de fokker ben ik bijna zelf..
zij is nml een "kleinkind" van ons ..haar moeder is hier geboren.
dus de lijnen ken ik helemaal .maar toch ik heb er nooit last van gehad!!

http://www.hopeofcadbury.nl
Ohhh, ben jij het! ;)
Laat ik wel vertellen, dat er ook hier op het forum honden zijn, die met vers zijn opgegroeid, maar ook groeipijnen hebben gehad. Toch valt het op, dat het echt veel minder voorkomt dan bij honden op de brok. Zeker als je dan ook ziet, dat de honden ook nog op pupbrokken zitten, of dat tot voor kort hebben gehad.
Sterkte met je kleinkind, ik hoop, dat ze snel van de pijn af is!
Door Fynn
#687763
Hier 1 hond opgegroeid  op brokken groeide best snel in de hoogte en vaak last van voorpoten.
De andere heeft 4 maanden brokken gehad en is daarna op bibi gegaan en veel gelijkmatiger opgegroeid en geen groeipijnen .
Ik weet dat het niet altijd te wijten is aan voer hoor.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Nicky
#687915
Nee...hier ook...op Duck, vers en CB aan het groeien, en met zo'n 3 maanden oud zo'n hevige groeipijnen gehad dat ze niet meer wilde lopen...dus na alles te hebben geprobeerd heeft ze wel even pijnstillers gehad, en na niet al te lange tijd is het weer over gegaan...
Door Thelma
#688535
heel hartelijk dank voor jullie adviezen.
Ik doe het nu zo .....

twee keer per week Carnibest [1 kilo]

de rest staat ze nog op pup brokken ..wil haar nu niet overzetten,want hier zit minder calcium in dan in volwassen brokken,
verder eet ze bij de brokken fel gekleurde groente ..
ik geef het in de vorm van groenten maar dan wel alle felgekleurde groenten zoals broccoli, wortel, paprika, boontjes enz. even koken en over het voer doen. Het is n.l. zo dat de kleurstof in deze groenten helpt bij botproblemen .?????
ik hoop dat het helpt .

evt andere sugesties??
ik sta er helemaal voor open !
_________________
Door Lizzy
#688625
Thelma schreef: heel hartelijk dank voor jullie adviezen.
Ik doe het nu zo .....

twee keer per week Carnibest [1 kilo]

de rest staat ze nog op pup brokken ..wil haar nu niet overzetten,want hier zit minder calcium in dan in volwassen brokken,
verder eet ze bij de brokken fel gekleurde groente ..
ik geef het in de vorm van groenten maar dan wel alle felgekleurde groenten zoals broccoli, wortel, paprika, boontjes enz. even koken en over het voer doen. Het is n.l. zo dat de kleurstof in deze groenten helpt bij botproblemen .?????
ik hoop dat het helpt .

evt andere sugesties??
ik sta er helemaal voor open !
_________________
Ja, pupbrokken de kliko in en helemaal over op Carnibest.
Door Thelma
#688638
ja dat is wel leuk bedacht maar het is wel schreeuwend duur!
ik betaal voor 1 kilo liefst 3.50 euro
en dat eet ze per dag !
en ik moet er ook nog eens 30 min voor rijden heen en dan moet ik ook nog terug!
Door Ine
#688641
Lizzy schreef: Ja, pupbrokken de kliko in en helemaal over op Carnibest.
Daar ben ik het mee eens. Wat ik al schreef, de pupbrokken zijn dus juist de boosdoeners bij groeipijn. :-\
Voor ik vers gaf, gaf ik mijn honden en ook de puppen, nooit puppybrokken.
De puppen kregen hetzelfde voer als de volwassen honden en ook toen nooit groeipijnen en honden met A heupen. Nina TC ok (oude manier), maar Joop, Deetje en Lisa ook A.
De honden daarna zijn op kvv opgegroeid. (ook A-heupen, van Tilly nog niet bekend)

(Verkooppunt worden scheelt ;) Heb ik ook gedaan. Heb 7 honden en 8 katten)
Door Lizzy
#688644
Thelma schreef: ja dat is wel leuk bedacht maar het is wel schreeuwend duur!
ik betaal voor 1 kilo liefst 3.50 euro
en dat eet ze per dag !
en ik moet er ook nog eens 30 min voor rijden heen en dan moet ik ook nog terug!
Je kunt ook een ander merk gaan voeren natuurlijk. Of Carnibest afwisselen met een goedkoper merk. Of zelf samenstellen. Of afwisselen met zelf samenstellen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 09 jan 2007, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door