Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Shifra en Sharel
#688237
Ik heb 5 katten in de leeftijden van 6-12jaar.
Ze krijgen brokken van Royal Canin al jaren, en heb al enkele keren ze vleesvoeding geprobeert van de CB, maar dat willen ze absoluut niet.
Als ik mijn honden, Sardien geef, dan willen ze daar wel een stukje van, maar dan ook alleen een stukje.

Mijn honden geef ik naast de dagelijkse CB, heel af en toe Rodi, en nu heb ik gemerkt dat ze dat zelfs willen stelen ::) dat vinden ze dan weer wel lekker.
Alleen dit is voor de hond.
Zou ik ze dit toch mogen geven?
En waarom zouden ze wel het hondenvoer willen en niet het kattenvoer?

Alvast bedankt
Rolanda
Door Ollie
#688322
Ja  ::) typisch katten hè  ;D Hier eten de katten ook hondenvoer..en dat gaat uitstekend, ook krijgen ze hier zelfmaakmaaltijden en 1 dagskuikens.
Door Shifra en Sharel
#688338
Oh? Dus het is niet erg dan?

Want dan geef ik ze gewoon tussendoor wel eens dat vlees.ipv. een blikje ofzo.
Ik vind zowiezo die katten erg eigenwijs, als ik mn honden een beetje biogarde geef, moeten ze dat ook.

Ik vind dat ze meer kieskeuriger zijn, dan die honden, die eten echt alles wat je ze voorzet.
Door Boefke
#688358
Hier kregen ze ook kvv voor honden, wel altijd afgewisseld met andere dingen. Idd vinden ze het heerlijk. Gek genoeg lijkt hier de hond kieskeuriger dan de katten ???
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#688445
Hallo,
wat grappig, ik zette de pc aan voor precies dezelfde vraag. Bij de dierenwinkel om de hoek verkopen ze wel rodi, maar voor onze de CB moeten we een auto lenen...
Ik kan ze dus gewoon ter afwisseling dat lamshart geven..nou, dat is prachtig.
:-)
Inge
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#688522
Hoi,
jaaaa...maar...rodi is duurder dan carnibest hoor...
Rodi lamshart tenminste is 1,95 voor 4x 100 gram, CB is 4 euro per kilo. Nou is er wellicht een goedkopere rodi dan lamshart, maar het gaat me nou net om lam. De CB lam is nl, 4,85 de kilo.
:-)
groet,
Inge
Door Sorcha
#688539
Lamshart haal ik in Stadskanaal, daar kost 5 kg 15 euro en ze zijn heel. Ik maak ze zelf wel wat kleiner voor de katten.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#688543
Hee, daar halen mijn ouders het ook! Woon je in Stadskanaal? (beetje offtopic-barpraat)
Ik heb het een keer gehaald daar, maar zo'n lamshart klein snijden..ik kan dat echt niet. We zijn zo goed als vegetarisch hier (met een zoon van 8 die echt gruwelt van vlees!!) - de menselijke bewoners dan he - en dat gaat me gewoon te ver.
Zoonlief zou me kuikentjes ook heel erg kwalijk nemen, en muizen enzo doe ik ook niet, die hebben we notabene als huisdier!
Nee...geef mij dat vlees nou maar lekker onherkenbaar mee!
:-))
Inge
Door Rosita
#688639
Had hier heel toevallig 2 dgn geleden 2 schijfjes rodi lam/rijst compleet op het aanrecht staan om te ontdooien. Ik denk dat eet die kat niet, nou mooi wel. Dus ja als je kat het lust kun je het gerust geven.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door