Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *monique*
#687707
Na een lang telefoongesprek met mijn moeder over Carnibest (die begon te vergelijken met dagcreme van het Kruidvat en van Yves Roche ::)) wil graag weten hoeveel katten ongeveer eten.
Gaat dat naar lichaamsgewicht of naar leeftijd??
Want Johnnie is ong. 13 en weegt zo'n 10 kilo en de anderen zijn tussen de 4 en de 6 jaar en wegen rond de 5 kilo geschat(moet eens gaan wegen met ze)
#687739
Sohee, 10 kilo  :o :o Maine Coon? Of te dik?

Ik heb 5 katten die tussen de 1,5 en 6 kilo wegen (niet te dik en niet te mager). Ze eten samen een ons of 6 barf per dag, dat zou van Carnibest ook zoiets wezen.
Door Sorcha
#687849
*monique* schreef: Grote Europese korthaar kater en een pietsie te rond ;D

Ach, dan is het een soort Basje :) (das één van onze poekies) Heeeel groot en hij weegt meer dan onze maine-coon en zelfs nog iets meer dan de Noorse boskat.
Wij geven per dag 1 kg kuikentjes aan 12 katten en ongeveer 750 gram CB aan 11 katten. (2 eten helaas geen CB, 1 eet ook geen kuikens)
Door Sorcha
#688105
Ja leuk die foto's  :)
Die kuikentjes worden vaak inderdaad verkocht bij de dierenwinkel uit de diepvries. Hier komt eens per maand iemand van Kiezebrink kuikens brengen. Dit is een groothandel, maar misschien is er iemand bij jou in de buurt die groot inkoopt waarvan je wat over kunt nemen. Ze kosten daar nl 80 ct per kilo, maar wel in een verpakking van 10 kg.
Door zurca
#690327
Hier verdeel ik 375 gram bibi (te vergelijken met Carnibest) over drie katten.
Die wegen 4, 5 en 6 kilo (grappig maar waar ::)) Ze krijgen ieder zo'n 125gram per dag.
Door Sheltiefun
#709732
Onze Sarah weegt 2,5 kg en is 6,5 maand en krijgt 80 gram per dag. Foust weegt 5,100 en krijgt 120 gram per dag, hij moet namelijk op dieet de veelvraat! ...

Dus voor mij 200 gram per dag aan de katten...

Veel goedkoper dan brokken trouwens  ;)

Groetjes Anneke
Door Femke
#711893
ik denk dat mijn katten samen zo'n 200-300 gram CB eten. Ik weeg het nooit af eerlijk gezegd. Oliver is wat te dik, maar die eet het minste van de twee. Stan is enorm gefixeerd op eten, en die is hartstikke dun...
Door Nelly
#712127
Ik weeg de hoeveelheden voer voor mijn katten nooit, ze krijgen eten als ze aangeven dat ze honger hebben en mogen eten tot ze genoeg hebben. Bij Zipper (bijna 17) is dat vrij veel, maar hij is ook best een grote kat, Simply Red kan ook goed bunkeren, maar is nog jong en heeft dus wat meer nodig. De vorige week overleden Mistral (net als Zip bijna 17) was ook een nogal zuinige eter, maar hij was een vrij klein katertje en vrij slank. Overigens zijn alle katers "geholpen".
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door