Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door siena
#687888
Mijn hond kreeg al van pups af aan twee maal per week rodipens langs d'r brokken. Toen las ik ergens iets over duck, dus ging ik dat proberen, maar vond het niet zo lekker uit zien. Iemand attendeerde mij op carnibest en dat oogt goed en mijn hond vind het super. Ik blij, hond blij. Nu mijn probleem:
Ik gaf haar de eerste 4 keer 500 gram per dag.(2x per week, woensdag en zondag). Hier had ze blijkbaar niet zat aan, want ze at er nog een paar brokken langs. Nu geef ik haar ongeveer 625 gram per dag. Sinds ik dat doe, raakt ze aan de diaree. Dus donderdag en maandag was ze aan de diaree. Behoorlijke waterige en een paar keer een natte met slijm. Hoe kan het dat als ze brokjes er langs eet, haar ontlasting wel goed is en zonder brok diaree? En de brokjes die ze er langs at, was niet zo veel.
Iemand een idee hoe dit kan?
Door Lizzy
#687905
Ik heb geen idee, maar ik denk dat het toch met de hoeveelheid te maken heeft. Misschien is die 625 gram net wat teveel/te vet. Misschien moet ze daar ook wel even aan wennen. Je kunt tijdelijk even een probiotica geven. Als dat niet werkt, dan kun je een ander merk voer proberen of naast die 500 gram wat verse (barf) hapjes geven.
Door siena
#687912
Misschien een stomme vraag, maar wat is een probiotica precies? En waar is dat te verkrijgen eventueel.
Bedankt in ieder geval voor je reactie. Ga eerst proberen iets minder te geven. Kijken hoe ze dan reageert.
Door doubansluna
#688502
het klinkt inderdaad als een teveel aan hoeveelheid. Het feit dat je eerst nergens last van had en nu wel..  of een gevoeligheid maar dat zou wel vreemd zijn omdat je eerst nog geen last van diarree had.  misschien dat je eerst eens 550 gr. kunt proberen

Maar ik ben geen dierenarts natuurlijk!...

Groetjes Debbie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door