Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boxergek
#685903
Sinds ongeveer 5 weken heb ik een boxerteefje. Na ongeveer een week heb ik haar overgezet van brokken naar Duck. Ik wou eerst vanwege haar conditie op dat moment (Na een keizersnee, 9 pups van een ander teefje gezoogd en toen verhuisd naar ons) nog even wachten, maar ze wou haar brokken niet meer eten. De Duck van Gonzo ruikt natuurlijk ook wel erg lekker!  ;)
Dus toch maar direct over op duck en de brokken alleen nog maar  als beloningsbrokjes gaan gebruiken. Ze heeft echter vooral de laatste week een hele kale plek tussen haar schouderblad. Ook kreeg ze hier steeds meer jeuk aan! Ondanks zalf van de dierenarts. Gisteren weer terug geweest en volgende de DA komt het door de overgang naar ander voer.

Ze zit dus sinds gisteren weer aan de brokken! Hier ben ik dus absoluut niet blij mee en vraag me af of het hier wel aanligt. Ze zit ook nog steeds op antibiotica vanwege problemen met de baarmoeder. Voor mijn gevoel komt het eerder daarvan dan van de Duck! Zolang ze aan de antibiotica zit krijgt ze ook probiotica.

Wat denken jullie? Komt dit door de Duck of toch van de antibiotica?
Door Lizzy
#685907
Ik denk dat het niet te zeggen is, waar het van komt. Het kan van alles zijn. Maar die dierenarts heeft in ieder geval zijn zak meuk weer kunnen verkopen.... Dus hij is wel blij.....

Ik denk dat je beter op een ander merk versvlees had kunnen overstappen als op de brokken. Een hond die al niet in perfecte conditie is: die moet je al helemaal niet op die droge, doodgekookte zooi zetten, vind ik.

De kale plek kan ook van de zwangerschap/zogen, etc. zijn. En van de stress. En van de AB. En van een allergie. En een allergie hoeft niet persee van het voer te zijn hoor, kan net zo makkelijk (bij wijze van) van een nieuw wasmiddel zijn.

Heeft de DA een afkrabsel van de plek genomen en deze goed bestudeerd onder de microscoop?

Als je het mij vraagt, doe je er goed aan om weer vers/rauw te gaan geven. Hetzij Duck, hetzij een ander merk, hetzij zelf samenstellen. Daarnaast zou ik de probiotica blijven geven en zou ik alvast beginnen met het geven van chlorella. Dat werkt licht ontgiftend maar bevat ook vitamines en mineralen en vetzuren. En dat is goed voor haar. Om haar conditie wat op te krikken. Daarnaast zou ik zeker borage en visolie geven. Borage olie zou ik in aparte capsules geven (dus geen visolie van de hema waar dan al borage olie in zit, want die dosering is te laag). Borage olie werkt op de huid maar heeft ook een gunstige invloed op de hormonen.

Als de AB-kuur voorbij is, zou ik zeker probiotica, chlorella, visolie en borage olie blijven geven, maar zou ik daarnaast ook een ontgiftingskuur gaan doen met drainage compositum van de groene os.

Last but not least zou ik lekker een andere DA zoeken. Eentje die je niet om niks een zak droge troep aansmeert. En ik zou de nieuwe DA een huidafkrabel laten maken.
Door Boxergek
#685942
Ik heb geen brokken bij de DA meegenomen hoor. Gewoon de brokken die ik van de fokker heb meegekregen, die ze dus altijd heeft gehad!

Hij heeft wel een afkrabsel gemaakt en daar was niets vreemds aan te ontdekken. Vandaar dat gedacht werd aan het voer. Van de drach had ze ook kale plekken, maar alleen aan de zijkant van haar buik. Toen dat bijna weg was begon het pas op haar rug kaal te worden. De jeuk is zelfs nog later gekomen. Dat bracht mij echt aan het twijfelen.
En dat doe ik nog steeds. Toch doorgaan met de Duck of voorlopig weer even d'r oude brokken en over een poosje weer proberen. ...
Door eefje
#685978
heb je haar toevallig met spot on middelen behandelt?frontline of stronghold ofzo?
omdat de jeuk precies bij haar schouderbladen zit?

mijn hondje kreeg wel allergie van duck en toen ik overstapte op carnibest was het over.

groetjes eefje
Door Lizzy
#686024
Boxergek schreef: Ik heb geen brokken bij de DA meegenomen hoor. Gewoon de brokken die ik van de fokker heb meegekregen, die ze dus altijd heeft gehad!
Aha, OK. Verkeerd begrepen.
Hij heeft wel een afkrabsel gemaakt en daar was niets vreemds aan te ontdekken. Vandaar dat gedacht werd aan het voer. Van de drach had ze ook kale plekken, maar alleen aan de zijkant van haar buik. Toen dat bijna weg was begon het pas op haar rug kaal te worden. De jeuk is zelfs nog later gekomen. Dat bracht mij echt aan het twijfelen.
En dat doe ik nog steeds. Toch doorgaan met de Duck of voorlopig weer even d'r oude brokken en over een poosje weer proberen. ...
Misschien heeft je hond wel ontgiftingsverschijnselen. Ja, verder kan ik eigenlijk niet meer adviezen geven als degene die ik al gegeven heb (supplementen ed). Ik vind brokken je reinste bagger en doet mijnsinziens geen enkele hond goed. Als je hond niet goed op merk A lijkt te reageren, dan kun je misschien beter merk B proberen.
Gebruikersavatar
Door Dian
#687213
Misschien zit er toch iets in Duck waar ze niet tegen kan. Ik heb onlangs Rakker voor het eerst Duck gegeven en van de smaak Uitmuntend werd hij doodziek, terwijl er bij de smaak Lam en Rijst niets aan de hand is. Waarschijnlijk zit er in die variant iets waar hij niet tegen kan. Bij Energique en Prins heeft hij nergens last van.
Door Fido
#687224
hoe lang zit ze al aan de anti biotica?
Is er alleen een huidafkrabsel gemaakt of ook een schimmeltest gedaan?
Ik heb er moeite mee dat een da een uitspraak doet zonder dat er een diagnose is gesteld. Huidafkrabsel was negatief dus..................ligt het aan de voerverandering! Is wel erg kort door de bocht en zeker als je dan als advies brok krijgt :-X

Je hebt al de goede tips en uitleg gehad in dit topic, ga dit maar eens doen en ik ben heel benieuwd hoe lang de hond al op de anti biotica staat?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#687225
[quote="Boxergek"]
Sinds ongeveer 5 weken heb ik een boxerteefje. Na ongeveer een week heb ik haar overgezet van brokken naar Duck. Ik wou eerst vanwege haar conditie op dat moment (Na een keizersnee, 9 pups van een ander teefje gezoogd en toen verhuisd naar ons) nog even wachten, maar ze wou haar brokken niet meer eten. De Duck van Gonzo ruikt natuurlijk ook wel erg lekker!  ;)
Dus toch maar direct over op duck en de brokken alleen nog maar  als beloningsbrokjes gaan gebruiken. Ze heeft echter vooral de laatste week een hele kale plek tussen haar schouderblad. Ook kreeg ze hier steeds meer jeuk aan! Ondanks zalf van de dierenarts. Gisteren weer terug geweest en volgende de DA komt het door de overgang naar ander voer.

Ze zit dus sinds gisteren weer aan de brokken! Hier ben ik dus absoluut niet blij mee en vraag me af of het hier wel aanligt. Ze zit ook nog steeds op antibiotica vanwege problemen met de baarmoeder. Voor mijn gevoel komt het eerder daarvan dan van de Duck! Zolang ze aan de antibiotica zit krijgt ze ook probiotica.

Wat denken jullie? Komt dit door de Duck of toch van de antibiotica?

[/quote]

Tijdje terug kreeg ik voor mezelf een ab-kuurtje, gewoon amoxiline en wat stond er bij de bijwerkingen....juist...JEUK.
Door Boxergek
#687345
Toen de jeuk begon kreeg ze al zeker 10 dagen Antibiotica. Ik ben toen ook gelijk begonnen met de Probiotica. De Duck kreeg ze al iets langer!

Ze heeft ook geen anti-vlooien middel of iets dergelijks gekregen. Ik heb wel bij mijn DSZ even een prijslijst opgevraagd van alle kvv die ze kunnen leveren. Ik heb alleen nog geen antwoord gekregen!
Ik zou eigenlijk het liefst Carnibest willen proberen, maar dat verkoopt mijn DSZ niet en de dichtsbijzijzijnde verkooppunt vindt ik wel erg duur. 3,05 per kilo ongeacht welke hoeveelheid je neemt! Ik ben nu voor de Duck Uitmuntend 2,60 per kilo kwijt. Dus dat scheelt wel even....

Ze verkopen wel Prins, Energique en nog iets waarvan ik de naam even kwijt ben. Ik wacht nog heel even af. Ze gaat iig uiteindelijk weer terug op kvv! 
Laatst gewijzigd door Boxergek op ma 08 jan 2007, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boris-Amber-Damey
#687875
[quote="Boxergek"]


Wat denken jullie? Komt dit door de Duck of toch van de antibiotica?

[/quote]
Ik denk zeker van de antibiotica en niet van de Duck!
Je kan natuurlijk overgaan op een ander merk of zelf gaan bereiden. Mocht het mede van de Duck komen dan schakel je dat tenminste uit.
Je kan dan altijd over een paar maanden als ze volledig is hersteld weer overgaan op Duck

Ik heb net een kuur AB achter m'n kiezen omdat ik longontsteking en voorhoofdsholteontsteking had, en ik word GEK van de jeuk  :-\
Door Boxergek
#693428
Nikky heeft vanmorgen haar eerste bak Carnibest gegeten. Met de nodige suplementen! Ze heeft er echt van gesmuld.
Gonzo heeft nog een paar dagen Duck en dan gaat hij ook over. Hij was gisteravond (toen ik nog aan het uitpakken was) al niet bij de bevroren carnibest weg te slaan! Het valt me op dat de Duck er toch wel heel anders uitziet als de Carnibest. En ook de geur valt me niet tegen. Ik ben heel benieuwd hoe ze het er op gaan doen.  :)
Door Amaryllis
#695062
Hé Geeralda, leuk je hier te zien.Naomi kreeg hier ook eerst Duck,maar kreeg er ook jeuk van .Ik ben toen over gestapt naar Carnibest .Toen viel het me ook op hoeveel granen er eigenlijk inzitten.En het vlees grauw ziet en wat een verschil dat is met Carnibest.Heb ook een tijdje granen ontkiemd voor door een fruitmix en de laatste keer een grote portie gemaakt en ook daar kwam een jeukreaktie op.Dus ik weet dat ik bij Naomi echt niks met granen moet doen.
Maar wellicht zal Nikki's hormoonhuishouding ook van invloed zijn.Heb ik hier ook gehad, klinkt suf maar was wel zo.Altijd rond de schijnzwangerschap was het bal.En antibiotica kan de weerstand natuurlijk wat verlagen waardoor ze wat gevoeliger is. nou hoop dat je het snel onder controle hebt.
Door Boxergek
#709749
Nikky zit inmiddels alweer een maand aan de Carnibest en het gaat goed met 'r!  :D
Haar vacht is weer mooi dik (behalve 1 plek op haar achterpoot) en ze glimt weer als een spiegeltje. Jeuk heeft ze ook niet meer. En ze eet niet, nee ze vreet van de Carnibest. Ook Gonzo vindt het erg lekker.
Door pallas
#709771
Ik heb duck weleens geprobeerd, maar was er niet tevreden over. Ze gingen aan de race (niet zo erg hoor, maar toch) en Nox kreeg er ook jeuk bij. Ik had het idee dat er meer granen in zitten want daar reageert Nox vooral op met jeuk. Ik houd het dus op cb en af en toe smuldier ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door