Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#687765
Mn teefje had al vanaf haar 4e maand ongeveer een kaal plekje op haar dijbeen (?). Onverklaarbaar eigenlijk. Het leek soms kleiner te worden en dan werd het weer groter enz. Op het moment dat ze voor de eerste keer loops werd (9 maanden) trok het plekje ineens in rap tempo helemaal weg! :D
Ik relateer het dus aan de hormonen maar met zekerheid kun je dat natuurlijk niet zeggen. Stel dat dit wel zo is, wat zijn dan de gevolgen als ik haar zou laten steriliseren?? Ik ben nl. bang dat ze dan juist weer kale plekken zal krijgen?! :-\
Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over??
Laatst gewijzigd door Jojo op ma 08 jan 2007, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fynn
#687844
Hoi
Zoals jij het beschrijft dus eerst een klein plekje wat minder word als ze loops word heb ik geen ervaring mee.
Bij onze teef verliep het anders.
Ze werd met 14 maanden voor de 1e keer loops,we hebben haar laten steriliseren toen ze 18 maanden was dus ruim 3 maanden na de loopsheid ivm de hormoonspiegel die dan weer normaal zou zijn.In oktober is ze geholpen en begin januari kreeg ze kale plekken op de achterkant van haar rug ook werd haar huid zwart en geen kleine plekken hoor (zadelpatroon)
We hebben contact gezocht met Monique Baan (Reiki en ze werkt samen met Eric Laarakker)
we hebben haar een zo'n 4 maanden behandeld zonder veel verbetering.Toen hebben we door onze da bloedonderzoek laten doen  en daar kwam uit dat haar oestrogeen spiegel heel laag was en dat zou de oorzaak zijn voor haar klachten.Ze zou behandeld kunnen worden met synthetische hormonen maar de bijwerkingen zijn erger dan de klachten die heeft   De kale plekken heeft ze bijna een half jaar gehad tot juni ongeveer.
Nu is het januari en weer begint haar vacht dunner te worden en heeft ze korstjes net of de haarzakjes ontstoken zijn.
Ik geef haar omega 3 olie door haar voer en hocamix kruiden.
Als ik het van tevoren geweten had was ze niet gesteriliseerd.
Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Laatst gewijzigd door Fynn op ma 08 jan 2007, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#687871
:( Getsie, wat rot voor je dat het zo gelopen is. Ja, zo'n sterilisatie is onomkeerbaar en helaas krijgen we geen blik in de toekomst over de gevolgen...
Wat ik uit jouw verhaal concludeer is dat een hond dus door een gebrek aan oestrogeen last van kaalheid kan krijgen... Zou ik dat vertalen naar mijn eigen ervaring, kwam Zusje doordat ze loops werd volop in de hormoontjes waardoor een eventueel tekort daaraan voorheen, waardoor ze die kale plek had, werd opgeheven?! Klinkt dat logisch ???
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#687958
Fynn schreef: In oktober is ze geholpen en begin januari kreeg ze kale plekken op de achterkant van haar rug ook werd haar huid zwart en geen kleine plekken hoor (zadelpatroon)
Hebben wij ook gehad met onze Ridgeback na de sterilisatie. Wij wisten dit niet van tevoren, maar als we het geweten hadden weegt voor ons de sterilisatie nog steeds op tegen een paar hormonale vlekken.  ;)
Ze zitten er idd vrij lang en het zijn zwarte plekken met geen (of weinig) haar erop. Na een maand of 3/5 groeide er wel weer haar overheen, maar dat was altijd lichter van kleur. Onze d.a. zei meteen al dat het waarschijnlijk door een veranderde hormoonspiegel kwam. Nu hadden wij geen hond waarmee we shows liepen of wilden fokken, dus voor ons was het niet zo'n probleem. Ik kan me voorstellen dat het in andere gevallen niet zo leuk is.....
Het is dus blijkbaar niet altijd te voorspellen wat een verandering in de hormonen doet met de vacht van je hond.  :-\
Door Klazien
#687969
Onze Engelse Bulldog heeft dat in het begin na haar sterrilsatie ook herhaaldelijk gehad, meestal ook nog in de wintermaanden. Ze is nu inmiddels
5 1/2 jaar en het wordt nu steeds minder, nog maar een enkel dun plekje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door