Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#687462
Hallo,
sinds een aantal dagen is Jovi aan de solidago , maar hij plast nu af en toe op zijn slaapplaats. Nou is dat een plastic curver bak, dus het is niet zo erg (op de grote natte coonpoot afdrukken na) maar ik vraag me af of de afwatering nu wellicht te makkelijk gaat...of is dat juist goed?
Hij gebruikt het sinds woensdag of was het donderdag , (vakantiedementie) en vrijdag was de DA wel tevreden over de urine, ze kon zien dat hij goed drinkt en plast. (wel een lichte ontsteking en wat bloedspoortjes dus hij heeft nu wel antibiotica)
Advies?
Inge
Door Lizzy
#690135
Ik weet niet hoe het nu is (dit topic is al een oudje :-[), maar ik zou zelf doorgaan met Solidago. Solidago stimuleert de werking van de nieren. Het stimuleert ook de uitscheiding van urine, hetgeen juist alleen maar goed is. In eerste instantie kan er wat beginverergering optreden, maar dat gaat wel weer over (als het te erg is = dosis halveren).
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#690170
Hoi,
ik ben er toch maar even mee gestopt, hij plaste steeds in zijn (plastic) slaapbak, met gevolg dat alles nat werd, want hij ging erin krabben en zijn pluimstaart erdoor halen...niet zo fris.
Ik heb van de slaapbak een kattebak gemaakt en een kartonnen doos op zijn slaapplaats gezet, er pal naast. dat werkt, hij plast nu keurig in die bak en z'n doos is droog. Mooi!
Stap twee is dan nu maar weer voorzichtig met de solidago beginnen, ik zal er wat minder van gebruiken.
Dank voor je reactie,
Inge
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#690184
Hoi,
nou..ik word een beetje onzeker van hem. Als je hem benaderd moet dat in slow motion omdat hij anders in de stress schiet, en blaast.
Als hij eenmaal uit z'n doos is dan mag ik hem gewoon borstelen, overal (dan wodt hij zelfs uitbundig) ...dus pijn lijkt hij dan weer niet te hebben. Als ik em voorzichtig oppak vind hij dat ook best.

Ik denk dat hij gewend is geraakt aan pijn hebben de afgelopen maanden, en dat hij dus bijvoorbaat blaast, maar ik weet niet of dat klopt.
De DA kon ook niets vinden, behalve die hoge crea en een beetje bloedspoortjes in de urine. (dus 'waarschijnlijk' een 'kleine ontsteking'...klinkt ook al zo onzeker) Dus voor de zekerheid maar een kuurtje AB. Daar lijkt hij wel ietsje van op te knappen.

Hij drinkt en eet goed, ziet er mooi uit, (als je em zou zien zitten denk je ' wat een mooie kat' en beslist niet dat er iets niet goed zou zijn) maar doet niets dan liggen, heeft weinig spieren over in de achterhand. Ik zet hem dus een paar keer per dag ergens anders nee, zodat hij wel in beweging moet komen. Dan lijkt hij weer steeds bang voor pijn.

Ik kan hem natuurlijk binnenstebuiten laten keren door een internist, maar het laatste roesje was heel erg zwaar voor hem, dus moest hij echt 3 dagen bijkomen en dacht ik dat we hem zouden verliezen. Stress wil ik dus liever vermijden...ik wil hem over een poosje wel naar de DA meenemen om zijn crea en ureum te prikken. Hoop hoop hoop dat het iets beter is.

Het houd me wel de hele dag bezig...z'n eten, z'n drinken, z'n pijntjes, z'n spinnen...vanmorgen speelde hij zowaar even met dochterlief en een touwtje...kijk dan heb ik toch wel hoop.
Maar ik hoop vooral dat hij me nog heeeeel lang zo zal bezighouden :-)
Inge
Door Lizzy
#690186
Mmm, wat een toestanden joh... En wat vervelend, zulke vage klachten... Kan hij geen pijn in zijn rug hebben ergens? Is daar al eens een foto van gemaakt? Ik zit daar aan te denken vanwege zijn slappe achterhand...
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#690201
Hoi,
jazeker, de DA heeft zijn rug vrij stevig onderzocht, geen kik, geen krimp....toen heeft ze zijn heupen getest door hem als een kruiwagen te pakken zeg maar en daar gaf Jovi wel weerstand, dus dachten we aan HD. Maar op de foto zag het er heel mooi uit, geen teken van wat voor probleem ook, daarom heeft ze toen maar bloed afgenomen en bleek de crea veel te hoog.
Pijn in zijn rug vind ik ook onwaarschijnlijker nu hij de laatste dagen het borstelen lekker vindt.

Inderdaad heel lastig die vaagheid. Maar het is nog maar ruim twee weken geleden dat hij begon met fortekor, de AB kreeg hij afgelopen vrijdag...misschien moet de tijd eerst even zijn werk doen...
Ik ben hoe dan ook blij met de overstap naar kvv, ze genieten nu echt van het eten, en dat is altijd goed voor hem.
Ik hoop dat zijn spieren zullen terugkomen en daarmee hoop ik zijn vertrouwen ook.
Inge
Door Lizzy
#690206
Ja, eens, het feit dat hij borstelen lekker vindt: duidt niet echt op rugklachten... Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat mijn hond Whoofer borstelen ook lekker bleef vinden, ondanks de hernia's en spondylose. Of het dus helemaal 100% wat zegt...? Durf ik ook niet te zeggen.. Zeg, zou Spier Support van de Groene Os wat voor hem zijn, voor de achterhand?
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#691029
Hallo,
vanmorgen liep Jovi tot mijn verbazing rechtop! (De laatste weken loopt of sluipt hij alleen op lage pootjes, door de achterhand gezakt) Hij kwam vrijwillig uit zijn doos en toen we thuiskwamen van weggeweest lag hij zelfs bovenop de krabpaal! Daar moet hij minstens een meter voor springen!
Ook zijn z'n pupillen nu de hele dag gewoon streepjes ipv paniekerige grote pupillen!
Hoera, zou hij dat toch echt weer een poeswaardig bestaan kunnen leiden?

Hij plast en drinkt goed dus ik laat de solidago toch even staan. Kan later altijd nog proberen of het verschil maakt, deze opgaande lijn laat ik even rustig - met veel genoegen, verlicht gemoed en immense opluchting - doorgaan.
FIJN weekend!
Inge
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#691775
Hoeraaa..vandaag sprong hij de bank op ipv zich voorzichtig op te hijsen!
(wat wordt je toch blij en dankbaar van/voor kleine dingen he? Wat worden kleine dingen dan enorm groot!)
:-)
Inge
Door Lizzy
#691854
ingeastrid schreef: Hoeraaa..vandaag sprong hij de bank op ipv zich voorzichtig op te hijsen!
(wat wordt je toch blij en dankbaar van/voor kleine dingen he? Wat worden kleine dingen dan enorm groot!)
:-)
Inge
Wauw, wat goed zeg! Nou, blijkbaar voelt hij zich dan toch al een heel stuk beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door