Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#687283
Jory, ruim 13, heeft de laaste tijd wat meer last van haar artrose.
Ze krijgt al Glucobest en visolie.
Ik zit er nu aan te denken om groenlipmossel bij te gaan geven, zodat ze nog niet aan de pijnstillers hoeft. Ik heb op BP al een aantal keer voor bij zien komen, dat dit goed resultaat kan hebben.
Welk merk gebruiken jullie? Iets humaans van de Tuinen of zo, of iets speciaal voor dieren?

Heeft er verder nog iemand tips wat ik haar eventueel zou kunnen geven om de stijfheid/pijn in haar gewrichten niet erger te laten worden?
Ik hoorde laatst iets over Athroluxyl, heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Door Lizzy
#687286
Ik merk dat de winter echt geen goed doet aan arthrose patientjes.... Maar, de groenlipmossel doet het hier toch weer goed. Ik heb die van de Tuinen. Ik vind het erg duur, maar ja, Brutus reageert er echt goed op en hij doet het beter met als zonder (hij krijgt ook Glucobest + visolie).

Als hij erg veel last heeft (bijvoorbeeld na een net wat langere wandeling als dat hij gewend is), dan geef ik hem wat extra Duivelsklauw. Ik geef dat dan 1 of 2 dagen en dat werkt ook goed.
Door *wendy*
#687940
Het is niet zeker, maar ik had een bepaalde brok geprobeerd  :-[ waar groenlipmossel inzit. Gandor kreeg ineens hotspot na hotspot.
Ik heb op het engelse bulldog forum toen een keer een vraag gesteld waarop Peter Klaver zei: Mogelijk is je hond allergisch voor "zeevruchten" uit de Mobility-support! (groenlipmossel), zit ook in Sashas Blend!.

In mijn geval reageerde hij er dus wss op door hotspots te ontwikkelen.
De reden dat ik het hier wel even zeg is vanwege het antwoord van Peter.

Maar ik zou het gewoon proberen. Ik heb gewoon een zeer aparte cq vreemde hond  ;)
Door Cathelijn
#687956
pippy schreef: Het is niet zeker, maar ik had een bepaalde brok geprobeerd  :-[ waar groenlipmossel inzit. Gandor kreeg ineens hotspot na hotspot.
Ik heb op het engelse bulldog forum toen een keer een vraag gesteld waarop Peter Klaver zei: Mogelijk is je hond allergisch voor "zeevruchten" uit de Mobility-support! (groenlipmossel), zit ook in Sashas Blend!.

In mijn geval reageerde hij er dus wss op door hotspots te ontwikkelen.
De reden dat ik het hier wel even zeg is vanwege het antwoord van Peter.

Maar ik zou het gewoon proberen. Ik heb gewoon een zeer aparte cq vreemde hond  ;)
en heb je groenlipmossel ook nog geprobeerd in combinatie met kvv/barf?
Door Lil
#687967
Hier wordt ook gezweerd bij groene lipmossel!
Ik heb een speciale variant voor honden te bestellen via spat in Holsloot (zie bibliotheek voor het internetadres).
Door *wendy*
#687982
Nee want ik heb voor Gandor het "wondermiddel" arthroluxyl gevonden en ik werd echt niet vrolijk van die hotspots....dus durf het niet zo goed. :-[
Ik heb wel een proefzakje van SB hier liggen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#689158
Ik ben sinds een paar dagen bezig met duivelsklauw (bleek ik nog in mijn pillenmandje te hebben liggen, ik had daar zo gauw niet aangedacht) en het leek al iets soepeler te gaan.

Ik had een paar weken terug al een afspraak bij Anneke (chiropractor) gemaakt, de reguliere halfjaars check.
Vanmorgen zijn we bij Anneke geweest, en Jory haar bekken bleek weer scheef te staan. Dat komt doordat ze een verkeerde houding aanneemt om haar HD-heupen te ontlasten. Dat is nu weer gecorrigeerd. We konden meteen al op de praktijk zien, dat de korte pasjes van de achterhand, alweer veel grotere stappen waren geworden na de behandeling.
Tevens zijn meteen haar nagels flink ingekort, zodat de stand van haar voeten weer beter is. Doordat ze zwarte nagels heeft en het leven bij haar ver doorloopt, vind ik het erg eng om ze te knippen. En ik had er dus inderdaad te weinig afgehaald...

Nu ligt ze lekker te pitten na de lange reis, heen en terug bijna 5 uur in de auto gelegen.
De komende dagen wil ik bekijken of dit voldoende is geweest, of dat ik toch nog groenlipmossel ga bij geven.
Door BAC
#2366862
Ik gáf groenlipmossel, nu niet meer.

Volgens Erwin van Geijtenbeek doet het namelijk geen moer, bovendien bevat die van de Tuinen granen....Dus ik geef het niet meer, en merk ook geen verschil
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door