Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door cheeta
#685923
Al een tijdje heeft Cheeta , rodesian ridgeback van 1 jaar oud, een lichtere neus dan voorheen, niet haar gehele neus is verkleurd maar een deel ervan.
iemand sugestie`s hoe dit kan en vooral komt het pigment weer terug?
ze eet kvv van af pup ziijnde,  we zijn pas overgestapt van smuldier naar energique, van smuldier kreeg ze 1.2 kg per dag en nog was ze aan de dunne kant, na de overgan naar energique viellen er bossen haar uit niet normaal meer (ontgiften?), van energique krijft ze 9 schijven op een dag, ze weegt ong.32 kg.
Ook heeft ze het regelmatig koud, ze loopt buiten klappertandend naast je.
Ik vraag me af of andere kortharige honden het ook zo gauw koud hebben, de honden van Zurca ( windhondachtige)weet ik die hebben een jas of een trui aan, maar van dalmaten, ridgebacks of dobermannen die toch ook kortharig ziin hoor ik het nooit.
Graag ervaringen,advies
groetjes Sandra
Door Lizzy
#685932
Ik heb drie Dalmaten. En zij hebben het ook wel eens koud (vooral Linga) maar dat is uitsluitend als ze niet beweegt. En bijvoorbeeld nat thuis komt van een wandeling. Dan ineens heeft ze zoiets "oh bah, ik ben nat en koud" en dan begint ze te bibberen.

Ik weet niet of jouw Cheeta het dus extreem snel koud heeft. Ik moet je zeggen dat ik vrij veel RR ken en er nog nooit een heb gezien die het koud heeft....

Over de lichtere neus. Ik heb gelezen dat dit vaker voor komt bij jongere honden. En hier schijnt vlierbes-extract een goede dienst te kunnen bewijzen! Verder zou je ook gedroogde vijgen kunnen geven als tussendoortje.
Door tigger
#685938
Wij noemen het de 'winterneus'; Beau heeft iedere winterperiode pigmentverlies van de neus. Ook Ginger haar neusje is iets lichter van kleur dan een paar maanden geleden. Zodra het weer tegen de lente gaat komt de pigment ook weer terug, geen idee waar het aan ligt.
Door ~Joke~
#685939
1 Van mijn Border Terriers heeft ook een bleekneusje, ze noemen het wel een winterneusje of vlinderneusje. Winterneusje als de neus met het lengen van de dagen weer zwart wordt. Penny heeft verschillende middeltjes geslikt [ook vlierbes met brandnetelextract] maar de neus is bij haar helaas niet meer zwart geworden
Afbeelding
Door Sennaruby
#685943
Ruby, onze kruising Duck Tolling Retriever/Golden Retriever heeft ook in de winter een rozige neus en in de zomer een donkerbruin/zwarte... Ik vind het wel grappig eigenlijk en geef haar er verder ook niets voor of tegen  ;)

Groetjes,

Fieke
Door Ascha
#685962
Bij onze hond is het deze zomer ook begonnen. In het midden van de neus een lichter stuk. Ik ga met haar al een tijdje naar een hollistische dierenarts (Den Hoek in de Bilt) en ze zei dat dat niets verontrustends is.
Dit kan gewoon weer verkleuren of niet, maar is niets ernstigs.
Ik zal proberen om straks een foto te plaatsen,maar het toestel is nu even niet aanwezig.
groetjes Marijke
Door *Ilse
#686915
Ik had vroeger een siamese kat en die kreeg opeens aan een kan een heel bleke neus en ook zijn masker werd witter. Wat bleek hij zat altijd voor de kachel en door de warmte werdie witter, de sufferd draaide nooit om, dus ik zat 's winters met een raar ogende kat, maar verder kon het geen kwaad!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#687030
Mijn witte poedel had het ook maar gekregen na de sterilisatie :-\
Ik heb ook wel eens gehoord dat het komt door uit bepaalde plastic baken te eten/drinken :-*
Door conleeuw
#687039
Bess had hele witte vlekken op haar neus, maar bij haar was de misterie van de witten vlekken opgelosst toen wij er achter kwamen dat het om een schimmel infectie ging, maar dat waren kleine hele witte vlekke. Gelukkig is het bij de twee vlekjes gebleven, en die zijn ook niet weer goed gekomen ;)
Gebruikersavatar
Door Dian
#687055
Rakker heeft sinds een jaar ook een beduidend lichtere neus (net zo als bij de foto van Joke). 'k Vind het wel jammer, want juist zo'n pikzwart neusje hoort bij de westie. 'k Zie ook geen verschil nu hij op ander voer over is. Het zij zo  ::)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#687218
cheeta schreef: Ook heeft ze het regelmatig koud, ze loopt buiten klappertandend naast je.
Onze Rhodesian Ridgeback kon ook zo klappertanden!  :D :D
Als ze 's winters in de bijkeuken even moest wachten tot ik m'n jas en laarzen aanhad dan hoorde je het duidelijk. Daarna met wandelen was het over. Ze had het wel altijd kouder dan onze Beagle.
Door jumlai
#687223
onze Jumbo had ook een keer iets aan zijn neus  een schimmel of ontsteking,  zijn neus werd wit aan de rand heel zijn pigment was daar toen verdwenen. Daarvoor kreeg hij Antibiotica van de DA en tdaarna was het snel genezen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door cheeta
#687434
tristan schreef: Onze Rhodesian Ridgeback kon ook zo klappertanden!  :D :D
Als ze 's winters in de bijkeuken even moest wachten tot ik m'n jas en laarzen aanhad dan hoorde je het duidelijk. Daarna met wandelen was het over. Ze had het wel altijd kouder dan onze Beagle.
blijkbaar zijn het echte koukleumen ;D, het is inderdaad over als ze buiten is maar bij het wachten klapperen de kiezen je om de oren ;D
Gebruikersavatar
Door cheeta
#687436
jumlai schreef: onze Jumbo had ook een keer iets aan zijn neus  een schimmel of ontsteking,  zijn neus werd wit aan de rand heel zijn pigment was daar toen verdwenen. Daarvoor kreeg hij Antibiotica van de DA en tdaarna was het snel genezen
Afbeelding
gelukkig lijkt het hier niet op, ik denk dat ze inderdaad een wisselneus heeft
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door