Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#687113
Ik zit met een dilemma.

Brutus is nu 10,5 jaar jong. En ik ken mijn honden van haver tot gort. En ik zie dat zijn rechterachterpoot dunner begint te worden. De bespiering. Een ander ziet het (denk ik) nog niet.

Nou moet je weten dat Brutus z'n moeder ingeslapen is doordat haar poten achter steeds dunner werden. De spieren in haar achterhand werden steeds dunner (aan 1 poot), ze begon met deze poot te slepen en op een gegeven moment was de poot volledig verlamt en hebben ze haar in laten slapen. Nou zijn ze nooit naar de DA met de hond geweest (:-X) maar ik vermoed dat zij hetzelfde had als dat Mara van Erna nu heeft: Lumbosacrale Degeneratieve Compressie.

Ik zie de bui dus eerlijk gezegd al een beetje hangen...

Nou wil ik eigenlijk graag iets doen om te voorkomen dat het zich verergerd. Dus zeg maar dat ik preventief aan de slag wil.

Ik laat Brutus dus zoveel mogelijk bewegen. Flink draven. De auto springt hij al lang via een loopplank in. Hij krijgt visolie, glucosamine, groenlipmossel.

Ik zit te denken om daar Spiersupport van de Groene Os aan toe te gaan voegen. Maar, is dat slim? Helpt het? Moet ik dat nu al doen, om verergering te voorkomen of moet ik pas beginnen als het echt noodzakelijk begint te worden? Wat vinden jullie?

Ik zit ook te twijfelen om met hem al naar een chiropractor te gaan. Of zal ik daar ook mee wachten? Helpt chiropractie om verergering te voorkomen?
Door Lizzy
#687123
tt-tjes schreef: Is zwemmen geen optie?
Ja, dat zou heel gezond zijn, waren het niet dat Brutus zwemmen haat. En het water is nu ook gewoon te koud voor hem. En helaas hebben we dus geen hydro-zwembad-achtig-iets-voor-honden in onze omgeving.....
#687126
ik weet niet of ze dingen die je noemt helpen, daar heb ik gewoon geen ervaring mee. Maar... ik zou absoluut niet wachten. Als je wat gaat ondernemen, zou ik daar echt wel nu mee beginnen.
Als je het nu tot staan zou kunnen brengen, zou dat prachtig zijn.
Ik weet niet of die middelen/behandelingen ook verdwenen spieren terug kunnen krijgen...dus waarom wachten tot het slechter wordt?
Door Eidos
#687128
Liz als jij nu al duidelijk ziet dat de bespiering minder word dan zou ik zeker niet te lang wachten met hem extra te ondersteunen. Ik  denk niet dat het kwaad kan om die spiersupport te geven. Verder heb ik er helemaal geen verstand van..
#687142
Ik zou ook nu beginnen met de Spiersupport en niet langer wachten.

Mocht je Brutus toch willen laten zwemmen in een hondenzwembad, het schijnt dat er in Ridderkerk (ca 40 minuten bij Zoetermeer vandaan) tegenwoordig ook een hondenzwembad / hydrotherapeut zit. Ik heb het adres al opgevraagd, zodra ik 'm krijg zet ik 'm hier neer. Heb jij er dan niks aan voor Brutus, dan heeft iemand anders er misschien wel iets aan.
Door Lizzy
#687146
Audrina schreef: Ik zou ook nu beginnen met de Spiersupport en niet langer wachten.

Mocht je Brutus toch willen laten zwemmen in een hondenzwembad, het schijnt dat er in Ridderkerk (ca 40 minuten bij Zoetermeer vandaan) tegenwoordig ook een hondenzwembad / hydrotherapeut zit. Ik heb het adres al opgevraagd, zodra ik 'm krijg zet ik 'm hier neer. Heb jij er dan niks aan voor Brutus, dan heeft iemand anders er misschien wel iets aan.
Heeeeeel graag! Dat lijkt me wel wat!
Gebruikersavatar
Door Binno
#687158
Is het deze?
Hydrotherapie Centrum voor Honden
Tinstraat 89
2984 AN Ridderkerk
www.hydrotherapiehonden.nl

De Spiersupport vind ik zeker geen slecht idee, en ik zou daar nu mee beginnen, niet wachten tot het erger wordt.
Bij Shiba zagen we al na een paar weken resultaat, niet dat de spieren er terug mee kwamen, daarvoor was het bij hem al te erg, maar hij had er wel terug meer kracht in.
#687180
Lizzy schreef: OK top. Dank jullie wel! Ik ga direct spiersupport bestellen. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen?
Teunisbloemolie tegen eventuele ontstekingen (in de gewrichten enzo)? Maar ja, je geeft ook al visolie, dus dan is teunisbloemolie denk ik dubbelop.
Lizzy schreef: Dat spiersupport doet waarschijnlijk niks aan de echte oorzaak van het probleem he, namelijk 'rug slijtage'?
Nee inderdaad. Iets wat eenmaal versleten is, komt niet meer goed.
Door Lizzy
#687184
Audrina schreef: Teunisbloemolie tegen eventuele ontstekingen (in de gewrichten enzo)? Maar ja, je geeft ook al visolie, dus dan is teunisbloemolie denk ik dubbelop.

Nee inderdaad. Iets wat eenmaal versleten is, komt niet meer goed.
Ja nee, ik bedoelde meer (ik ben niet duidelijk): als het probleem in z'n rug zit, hoe kan dat spiersupport dan helpen?
#687189
Lizzy schreef: Ja nee, ik bedoelde meer (ik ben niet duidelijk): als het probleem in z'n rug zit, hoe kan dat spiersupport dan helpen?
Doordat het de spierkracht verbetert en daardoor zorgt dat de boel sterk blijft / sterker wordt, waardoor het probleem in ieder geval niet of minder snel verergert. Er zit ook een creatine-achtig spulletje in en dat zorgt er voor dat de spieren niet zo snel verzuren bij inspanning, waardoor de boel ook weer sneller herstelt na inspanning.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door