Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door La Demisa
#687081
Onze pups zijn nu 10 weken oud en krijgen bij hun nieuwe eigenaren allen carnibest. Nu hebben een paar puppies hierdoor een te harde ontlasting. Wat kunnen zij daar aan doen? Wat kunnen zij eventueel toevoegen om het wat zachter te maken. Hebben meer mensen die ervaringen?
Door Lizzy
#687087
Aangezien versvlees al genoeg orgaanvlees bevat, zou ik dat zelf niet toevoegen. Eventueel wat gepureerde bladgroentes toevoegen kan wel. En inderdaad, bijvoorbeeld twee keer per week een beetje vette vis (uit een blikje bijvoorbeeld) toevoegen. En bijv. 2 keer per week een rauw eitje toevoegen. Dat laxeert ook. Dus ze zouden 2 keer per week wat vette vis, twee keer per week een rauw eitje en drie keer per week wat gekookte of gepureerde bladgroentes toe kunnen voegen.

Aan de andere kant: ik vind dat de ontlasting niet te hard moet zijn. Misschien moeten ze even wennen, maar anders zou ik ze adviseren een ander merk te gaan geven.
Door tessa
#687121
Mijn pups hadden ook altijd te harde ontlasting op carnibest en op de energique ook (vooral in het begin, nadat ze een maand of vier zijn is het over)
Ik deed altijd een keer per dag een beetje olijf of visolie door het eten en dan ging het prima.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door