Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#686563
Sinds Xayenne het goed doet op barf ( ze heeft nu al een week of 3 niet binnen gepoept 's nachts ) , is ze ook een kilo of 2 aangekomen.
Ze begint zelfs iets te dik te worden, het moet in ieder geval niet erbij blijven komen.
Ik denk dat ik ze iets teveel eten geef, maar ik weet niet zo goed waar ik dan wat van weg moet laten.
Ik wil ze in ieder geval 1 pensdag geven.
Voor de komende week heb ik haar volledige eten maar eens gewogen, dat doe ik normaal niet.


Dit is haar menu:

zondag  : kippepoot 413 gram, rundergehakt 145 gram, groente 100gram

maandag : geitbot 340 gram ,paard 317 gram ,100 groente, 100 lamshart

dinsdag : 300 konijn ,100 groente,100 runderhart

woensdag : 433 gram eend ,117 kiporgaan ,100 groente

donderdag : lappen vuile runderpens 750 gram ongeveer

vrijdag : 219 gram kippenekken, 305 gram runderlappen 100 gram groente

zaterdag : 100 gram groente en een zalmkop of rug ongeveer 600 gram maximaal.

Wie wil me helpen ?
Ik heb nu het eten voor de hele week in een zak in de vries, zodat ik geen extra  zware dingen pak.

Oja, ze krijgt wel 2 keer een eitje en nog huttekase, of pompoenpitten, zonnebloempitten, noten, etc als toevoeging.

Wat kan ik het best minderen ??
Door Lizzy
#686615
Ik denk dat je van alles wat minder moet geven. Vooral van het vleesbot, vlees en orgaanvlees.

Je geeft nu in totaal 4739 gram voer, per week. En ongeveer 2300 gram vleesbot, 760 gram vlees en 967 gram orgaanvlees. Dat is: 49% vleesbot, 16% spiervlees, 20% orgaanvlees.

Je kunt eens beginnen met 4200 gram voer per week te geven. Dat is dus 500 gram minder, per week.

Je kunt beginnen met 2000 gram vleesbot per week te geven, in plaats van 2300 gram. Op een totale hoeveelheid voeding, voer je dan 47% vleesbot. In plaats van 760 gram vlees, geef je 660 gram vlees. Dat is dan 16% spiervlees. In plaats van 967 gram orgaanvlees, geef je 870 gram orgaanvlees. Dan voer je nog steeds 20% orgaanvlees. Vergeet niet om wel wekelijks lever te blijven voeren. Want 1 pensdag per week is prima natuurlijk, maar hart, nier en lever zijn zeer grote vitamine leveranciers die je hond wel nodig heeft. Dus, desnoods toch ook wat minder pens.
Door marsieyenna
#686704
Lizzy schreef: Ik denk dat je van alles wat minder moet geven. Vooral van het vleesbot, vlees en orgaanvlees.

. Dus, desnoods toch ook wat minder pens.
Hoeveel lever heeft ze nodig per week ?
Bedankt voor je moeite, ik ga maar eens stukjes afsnijden van het vlees.
Door Lizzy
#687065
[quote="marsieyenna"]
Dus, desnoods toch ook wat minder pens.
Hoeveel lever heeft ze nodig per week  ?
Bedankt voor je moeite, ik ga maar eens stukjes afsnijden van het vlees.
[/quote]

Dat hangt af van hoeveel jouw hond weegt. Jij hebt een middelgrote hond? Die zou ik zelf wel 100 gram lever per week geven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door