Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door K9Jordan
#682236
Hallo allemaal,

Wij hebben een nieuwe poezewoes onder ons en die kwam met een maand-voorraad Hills c/d vanwege blaasgruis problemen.
Nu heeft ze vorige week een hapje genomen van het blikvoer van de andere kat (nee die wil nog steeds niet aan het vers, maar we houden vol!) en toen kwam het hele zwikkie er binnen een halve minuut weer uit!
Nou wil ik deze kat uiteraard graag overzetten op vers, maar ik weet niet wat de beste manier is en welk kvv ik het best kan gaan proberen?
Ideeen?

Groetjes Aryanne
Door K9Jordan
#682254
Ik ben alleen zo bang dat dat er ook meteen uitkomt? Heb het idee dat haar darmen redelijk steriel zijn geworden.
Probiotica toevoegen?
Ze is nu 3 jaar en heeft niks anders gegeten dan hill's brokjes..... :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#682512
K9Jordan schreef: Ik ben alleen zo bang dat dat er ook meteen uitkomt? Heb het idee dat haar darmen redelijk steriel zijn geworden.
Probiotica toevoegen?
Ze is nu 3 jaar en heeft niks anders gegeten dan hill's brokjes..... :-X
Ik zou het eerst voorzichtig met een klein beetje proberen, probiotica kan natuurlijk nooit kwaad.
Door Boefke
#686713
Een van mijn katten heeft ook een beetje moeite gehad met de overstap. In die zin dat hij af en toe moest overgeven. Niet met kvv, maar wel met barf toen ik daarmee begon. Wel vond hij het allemaal heerlijk, dus kon ik makkelijk uitproberen met vanalles. Ik heb het in het begin licht verteerbaar gehouden, dus veel vis en kip en toen langzaamaan andere dingen eraan toegevoegd. Ik heb idd ook het idee dat het gewoon wennen was, want nu na bijna een jaar gaat het nagenoeg niet meer fout. Behalve met pens. Dat is gewoon te zwaar voor hem, dus daar krijgt hij maar een lepeltje van, want hij is er wel dol op. Maar verder houdt hij alles binnen.
Succes!
Oh, vergeet ik nog, hij kreeg eerst ook het Hills c/d dieet voor blaasgruisproblemen. Dat at hij al 8 jaar achter elkaar.
Laatst gewijzigd door Boefke op za 06 jan 2007, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K9Jordan
#697616
Hallo!

Vooralsnog geen succes met het voeren van KVV bij geen van beide katten.
Ze draaien hun neus er voor om.
Ik geef niet op natuurlijk, maaaaaar dit kan een hele tijd gaan duren.
En nu weet ik nog steeds niet of ze er van gaat overgeven, want ze wil het niet eens eten :-\

Groetjes Aryanne
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door