Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#686717
Vandaag heeft Maxi voor de eerste keer geitenribben gekregen. Ik heb ze donderdag gehaald bij IC en gevraagd naar ribben van jonge dieren. Maar toen de naam Barfplaats viel, hadden ze dat al begrepen  ;) . Ik heb die ribben dus nog niet eerder gezien en dus ook niet eerder gevoerd, en ik wist daarom niet wat ik moest verwachten. Nu begon Maxi dus net aan een groot stuk met veel vlees. Maar halverwege heb ik haar even gestopt, want ik zag een wat akelig stukje bot. Ik heb er een foto van gemaakt: http://www.dropshots.com/photos/173345/ ... 195130.jpg
Mijn vraag is nu of dit echt een te harde rib is geweest, of dat dit normaal is. In mijn ogen ziet dit er heel gevaarlijk uit en ik ben nu natuurlijk weer heel bezorgd... Elke keer weer hetzelfde gedoetje als ik weer wat nieuws voer  :-\ !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#686723
Dat is gewoon een stuk rib waar al een stuk vanaf geknaagt is.
Zo te zien wist ze er wel raad mee  en het komt op de foto op mij niet over als een groot hard stuk.
Maar goed, als je twijfelt kun je het beter weghalen dan dat je erover in de zenuwen moet gaan zitten.
Als ze weten dat je van BP bent geven ze je wel de juiste ribben mee. Ik heb in ieder geval nog nooit ribben gehad die mijn honden niet weg kregen.
(anderen wel maar dat beruste toen op een misverstand en is ook als zodanig opgelost)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#686724
[quote="Unique"]
Als er zoiets bij mijn honden achterblijft gooi ik het weg. ;)
[/quote]

Als het achterblijft doe ik dat ook, maar dit was halverwege het eten en dan laat ik ze fijn modderen.
Door Stef@nie
#686728
[quote="Unique"]
Als er zoiets bij mijn honden achterblijft gooi ik het weg. ;)
[/quote]

Dus dit is wel normaal bij geitenribben? Dat wil niet zeggen dat ze te hard waren?

[quote="Angelique"]
Dat is gewoon een stuk rib waar al een stuk vanaf geknaagt is.
Zo te zien wist ze er wel raad mee  en het komt op de foto op mij niet over als een groot hard stuk.
Maar goed, als je twijfelt kun je het beter weghalen dan dat je erover in de zenuwen moet gaan zitten.
Als ze weten dat je van BP bent geven ze je wel de juiste ribben mee. Ik heb in ieder geval nog nooit ribben gehad die mijn honden niet weg kregen.
(anderen wel maar dat beruste toen op een misverstand en is ook als zodanig opgelost)
[/quote]

Ja, ze had er inderdaad al een stuk vanaf geknaagd. Maar het zag er toen zo scherp en hard uit... en dan sla ik even aan het twijfelen of dat wel goed is. Ze wist er inderdaad wel raad mee! Ze pakte netjes een stuk in haar mondhoek en beet het (met veel krakend geluidseffect) eraf. Ik heb dit stukje niet meer terug gegeven, maar de rest heeft ze dus wel opgegeten, want dat leek ook gewoon goed te gaan.
Ik was ook niet bang dat ze me de verkeerde ribben mee hebben gegeven. Toen het af kwam halen zeiden ze het nog uit zichzelf. Ze waren al helemaal op de hoogte  :) ! Maar omdat ik ze nog niet eerder heb gezien en gevoerd, moest ik het toch even checken.

Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken  8) !
Door Anita*
#686980
Tara krijgt ook geitenribben maar die haal ik op een gegeven moment ook weg want ze krijgt ze nog niet helemaal goed weg maar ja ze is nog maar 5 maanden
Door Lizzy
#687062
[quote="Stef@nie"]
Dus dit is wel normaal bij geitenribben? Dat wil niet zeggen dat ze te hard waren?

Ja, ze had er inderdaad al een stuk vanaf geknaagd. Maar het zag er toen zo scherp en hard uit... en dan sla ik even aan het twijfelen of dat wel goed is. Ze wist er inderdaad wel raad mee! Ze pakte netjes een stuk in haar mondhoek en beet het (met veel krakend geluidseffect) eraf. Ik heb dit stukje niet meer terug gegeven, maar de rest heeft ze dus wel opgegeten, want dat leek ook gewoon goed te gaan.
Ik was ook niet bang dat ze me de verkeerde ribben mee hebben gegeven. Toen het af kwam halen zeiden ze het nog uit zichzelf. Ze waren al helemaal op de hoogte  :) ! Maar omdat ik ze nog niet eerder heb gezien en gevoerd, moest ik het toch even checken.

Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken  8) !
[/quote]

Nee, ik maak me geen zorgen als ik dit soort stukjes zie liggen. Meestal vreten ze het tijdens het eten wel op. En als het echt te hard is, laten ze het eigenlijk vaak liggen en haal ik het weg. Maar, dat heb ik met geitenribben van het IC nooit gehad. Ik heb het ooit wel eens gehad hoor, met geitenribben. Die waren echt afkomstig van een heeeeel oud bokje en die waren knetterhard. Mijn honden kregen ze gewoon niet weg en de splinters knalde er vanaf. Brutus was er ook onwijs beroerd van, van die dingen. Maar goed, die kwamen dus niet van het IC en van een 'via via adres'.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door