Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Amaryllis
#686139
Waarom is vers beter voor een lage ph-waarde?
Is dat omdat hier de meeste mensen tegen brokken zijn en alleen geloven in vers, en dus dat daarom vers  goed is voor alles, en dus ook voor een lage ph-waarde ? Of kan iemand me vertellen wat vers in dit geval presies doet of een meerwaarde heeft op een lage ph waarde?


Ik volg hier oa. de topics over blaasgruis
M'n hond heeft nu voor de tweede keer gruis in afgelopen 4 mnd.Moet maandag nog een keer urine inleveren omdat de gruis erg aanwezig was en gruis ook vereregeren kan als urine lang bewaard wordt .
Dus werd me verteld dat  urine die opgevangen wordt het beste in de koelkast bewaardt worden als deze niet gelijk onderzocht wordt!!! Want kristallen kunnen zich vermederen!

Maar nu vroeg ik me af gezien het struvietdieet vorige keer niet goed ging ivm allergie en m'n hond nu volledig op carnibest staat met daarbij af en toe eigengemaakte brouwsel.wat ik nu het best kan inzetten kwa voer
b]
Ik wil van dit blaasprobleem af, natuurlijk en dus ben ik dingen aan het afwegen.En als dat een brok is dan is dat zo, alleen kan ik niet elke brok zomaar geven, gezien ik denk dat m'n hond allergisch reageerd op granen.Dus moet ik zeker zijn dat de het dieetvoer dan alleen uit rijst bestaat bv.

maar zou haar liever op vers houden op dit moment ivm allergie
Gebruikersavatar
Door Hitam
#686147
Het is niet zo ingewikkeld. Vlees werkt verzurend en plantaardig stoffen juist niet. Granen en groenten zorgen voor een hogere pH.
Daarom geven brokken een hogere pH dan vlees.

Overigens kun je urine beter buiten de koelkast bewaren want juist in koude urine slaat eerder gruis neer.
Door Amaryllis
#686469
Bedankt voor je uitleg,wist alleen wel dat groentes een hogere ph gaven


M'n Da vertelde dat als je de urine lang bewaard, buiten de koelkast de kans bestaat dat kristallen zich vermeerderen :-\
Maar gelukkig heb ik vroeg een afspraak staan bij de da en kan ik het urinemonster redelijk vers meebrengen.om de twee monster met elkaar te kunnen vergelijken.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#686494
Kristallen vermeerderen zich niet zoals bacterien. Wat wel kan gebeuren is dat er meer neerslaat. Het zijn in principe opgeloste stoffen die alleen als er teveel van zijn neerslaan. In koude urine heb je dat eerder dan in warme.
Maar verse urine, zoals jij die op gaat vangen is het beste.
Door Mevroi Kruim
#686663
Amaryllis schreef: Waarom is vers beter voor een lage ph-waarde?
Is dat omdat hier de meeste mensen tegen brokken zijn en alleen geloven in vers, en dus dat daarom vers  goed is voor alles, en dus ook voor een lage ph-waarde ?


Nou moe  :o :o :o

Beetje minder mag ook wel hoor  ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door