Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mirri
#686274
Ik geef mijn dwergpinscher AHV Pens Compleet hij doet het er goed op en vindt het heerlijk.
De DA kon het merk niet terwijl ik heb geleven dat bepaalde Fokkers het ook gebruiken. Gezien er niet op de verpakking staat dat er calcium in zit vonden ze dat ik het beter niet kon geven omdat de pup misschien te hard kan groeien. Hier lees ik dat het wel goed is. Ik twijfel doe ik het nou goed :-\
Door Chaos
#686429
In de folder van AHV staat geschreven: "volledige voeding voor honden op basis van vers vlees, hart, nier, rundermagen, pens, lever en schapenvet. Aan het vlees is, in de juiste verhouding toegevoegd: uitstekend opneembare en en ontsloten granen, groenten, melkprodukten, fosfor, calcium en alle belangrijke vitaminen, mineralen en spoorelemente. Tevens wordt er gemalen lijnzaad toegevoegd i.v.m. omega 3 vetzuren. ..."

Mijn honden hebben het er een tijd goed op gedaan, ik gaf toen echter nog een combinatie brok/AHV.

Het lijkt mij dat je dit prima kunt geven, maar ik lees hier op BP, dat het nog beter is om merken KVV af te wisselen, want wat in het ene merk mist, zit misschien weer juist in het andere. Zo voorkom je tekorten.

Marlies
Gebruikersavatar
Door Angelique
#686540
[quote="mirri"]
Ik geef mijn dwergpinscher AHV Pens Compleet hij doet het er goed op en vindt het heerlijk.
De DA kon het merk niet terwijl ik heb geleven dat bepaalde Fokkers het ook gebruiken. Gezien er niet op de verpakking staat dat er calcium in zit vonden ze dat ik het beter niet kon geven omdat de pup misschien te hard kan groeien. Hier lees ik dat het wel goed is. Ik twijfel doe ik het nou goed :-\

[/quote]

Als ze nou bang zijn dat je hond in mekaar stort als hij geen calcium krijgt..oké, maar deze redenatie lijkt me wat  Afbeelding

AHV is compleet voer en als je je hond dat voert zal hij zeker geen tekorten oplopen. Om een grotere variatie te verkrijgen wat alitjd gunstiger is voor de hond kun je verschillende kvv's met elkaar afwisselen of zelf eens een eitje erbij doen, vet visje enz.
Maar in principe is AHV net zo compleet als die droge meuk die de da verkoopt, het is alleen veel gezonder.
Door Lizzy
#686578
[quote="Angelique"]
Als ze nou bang zijn dat je hond in mekaar stort als hij geen calcium krijgt..oké, maar deze redenatie lijkt me wat  Afbeelding

AHV is compleet voer en als je je hond dat voert zal hij zeker geen tekorten oplopen. Om een grotere variatie te verkrijgen wat alitjd gunstiger is voor de hond kun je verschillende kvv's met elkaar afwisselen of zelf eens een eitje erbij doen, vet visje enz.
Maar in principe is AHV net zo compleet als die droge meuk die de da verkoopt, het is alleen veel gezonder.
[/quote]

Hier sluit ik me nou graag bij aan!
Door mirri
#686647
Ik kom net tot de ontdekking dat ik me niet heb voor gesteld, solly ::)
Ben Mirjam en heb een dwergpinscher Max van 10 weken.

Bedankt voor de reactie, ben nu gerust. Ik wissel het idd af met bv Rodi ect. ;)
Door Lizzy
#687067
[quote="mirri"]
Ik kom net tot de ontdekking dat ik me niet heb voor gesteld, solly ::)
Ben Mirjam en heb een dwergpinscher Max van 10 weken.

Bedankt voor de reactie, ben nu gerust. Ik wissel het idd af met bv Rodi ect. ;)
[/quote]

Welkom Mirjam!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door