Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#686392
Doordat Beau met zijn "slechte" poot (het gaat inmiddels een stuk beter, het is al weken geleden sinds hij voor het laatst mankgelopen heeft) steeds een beetje over de grond sleept, slijten zijn nagels van die poot enorm. Nu is mijn vraag: stel dat ze tot op het leven afslijten, kan dat kwaad? Het lijkt me dat hij er dan last van krijgt, of niet?
Door Thelma
#686395
ja ik denk dat hij er wel last van gaat krijgen.
maar het is ook zo adat het " leven " van zo,n nagel zich steeds verder terug trekt.

maar wat je er aan kan doen weet ik niet ..
misschien af en toe een schoen aan doen ,bv als hij een wandeling op de straat maakt of in het zand??
Door *Natasja*
#686436
Thelma schreef: maar wat je er aan kan doen weet ik niet ..
misschien af en toe een schoen aan doen ,bv als hij een wandeling op de straat maakt of in het zand??
Dat is juist het punt: op straat lopen we zelden met de honden, alleen voor het ochtend- en avond- plas-en-poep-rondje. Verder lopen we vooral op het strand, maar ook daar lopen we 75% van de tijd op gras.
Door Audrina
#686507
Mijn reu sleept ook een beetje met zijn achterpoten en maakt dan met zijn voetjes een rare draai, waardoor de onderkant van zijn nagels over de grond schuurde.
Een tijd geleden ging hij steeds moeilijker lopen, echt met zo'n afgezakte kont en wij dachten dat het door de artrose kwam. Maar het bleek dus dat ie gewoon last van zijn nagels had, die lagen aan de onderkant ook tot op het leven open en dat deed dus onwijs zeer. Door met zo'n afgezakte kont te gaan lopen raakten zijn nagels de grond niet en had hij dus geen pijn.
Ik weet natuurlijk niet precies hoe het voelt bij een hond, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Het zal wel ongeveer net zo voelen als wanneer je zelf je nagel te kort af hebt geknipt (en die stoot je dan natuurlijk altijd).
Ik heb toen hondenschoenen voor hem besteld (echte schoenen van Neopaws en niet van die slofjes van Walker) en in no-time liep meneer weer als een blije kievit.
Zijn nagels zijn nu weer helemaal genezen, maar als we hem eens een keer zonder schoenen meenemen gaat ie meteen weer moeilijk lopen, het blijft dus wel een gevoelige plek.
Wij lopen ook niet veel op de straat / stoep, bijna altijd in het gras of zand. En toch slijten zijn nagels in dat gras / zand ook als ie geen schoenen aan heeft.
Ik weet niet of het voor jouw Beau ook wat is, die schoenen. Peet heeft ze toen ook voor haar Beau (degeneratieve myelopathie) geprobeerd en die vond het niks.
Door *Natasja*
#686513
Audrina schreef: Ik weet niet of het voor jouw Beau ook wat is, die schoenen. Peet heeft ze toen ook voor haar Beau (degeneratieve myelopathie) geprobeerd en die vond het niks.
Ik ben bang van niet, als hij al een verbandje rond zijn poot heeft, loopt hij meteen op 3 poten zielig te zijn... Maar misschien dat het een kwestie van wennen is. Ik kijk het nog even aan, en anders moet hij er toch aan geloven.
Door Lil
#686554
Ik heb dezelfde hondenschoenen en ze zijn super. Boris loopt ook niet op een poot als er verband om zit, maar schoenen, daar heb je dus vier stuks van  ;). Ik heb hem geprezen (ook al duurde het de eerste keren lang om ze aan te doen) en ben meteen gaan wandelen, binnen 1 straat liep hij al normaal. O, ja ik heb hier vier schoenen liggen type extra, ik geloof dat de maat M+ is. Heb ze niet meer nodig, na een heeeeleee lange tijd barf en veel eitjes hebben we al een half jaar geen schoenen meer nodig, ook niet op asfalt en ook niet aan de fiets.  :D
Door Audrina
#686609
Hier ging het de eerste paar keer met die schoenen ook niet van een leien dakje. Donny had echt zoiets van "als je maar niet denkt dat ik daar mee ga lopen!". Maar meneer is gek op markiesjes (ja foute koekjes, ik weet het  ;D ), daar doet ie echt alles voor, dus heb ik hem gewoon gelokt met koekjes en na een tijdje had ie wel door dat die schoenen zo gek nog niet waren.
Dit zijn die schoentjes: http://i19.photobucket.com/albums/b171/ ... 0_3064.jpg
Door Lil
#687204
Mooie foto.

Ja, dat zijn de schoenen. Ik vind het de beste schoenen die ik ken, heb hier ook nog vier schoenen van de ruffwear liggen, maar die bevielen niet zo goed, ik ben er in de loop van de tijd twee maal eentje van verloren.
Door evds
#687310
*Natasja* schreef: Ik ben bang van niet, als hij al een verbandje rond zijn poot heeft, loopt hij meteen op 3 poten zielig te zijn... Maar misschien dat het een kwestie van wennen is. Ik kijk het nog even aan, en anders moet hij er toch aan geloven.
Als hij, met een schoentje aan, op drie pootjes gaat lopen, en dit blijft doen(ze zijn soms hardnekkig die doggies), dan zou ik hem aan elke achterpoot een schoentje aandoen. Want op 3 pootjes lopen is ook niet goed :(
Ik vind die goedkope zwarte neopraan schoentjes hiervoor heel handig, ze slijten wel snel maar zitten heel lekker (vraag maar aan mijn Dwan :))
Door Lil
#687975
evds schreef: Als hij, met een schoentje aan, op drie pootjes gaat lopen, en dit blijft doen(ze zijn soms hardnekkig die doggies), dan zou ik hem aan elke achterpoot een schoentje aandoen. Want op 3 pootjes lopen is ook niet goed :(
Ik vind die goedkope zwarte neopraan schoentjes hiervoor heel handig, ze slijten wel snel maar zitten heel lekker (vraag maar aan mijn Dwan :))
Als je goed leest staat er dat je aan vier poten een schoen moet doen  ;) Onder de schoenen die wij bedoelen zit een zool van een hele dikke cm, ik wil niet dat mijn hond met zo veel verschil rondloopt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door