Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#686499
Ik ben net klaar met een groentemix in elkaar flansen.

Er zit in: wortel, koolraab, bloemkool, courgette, pluk alfalfa, boontjes, sla en knoflook.

Fjurdy heeft de lepel al afgelikt, Balou alleen een kruimeltje.

Nu staat er dus een schaal met groentemix op het aanrecht, ik vraag me alleen af hoe ik dit in moet vriezen. ;D

Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#686502
tt-tjes schreef: Ik ben net klaar met een groentemix in elkaar flansen.

Er zit in: wortel, koolraab, bloemkool, courgette, pluk alfalfa, boontjes, sla en knoflook.

Fjurdy heeft de lepel al afgelikt, Balou alleen een kruimeltje.

Nu staat er dus een schaal met groentemix op het aanrecht, ik vraag me alleen af hoe ik dit in moet vriezen. ;D

Hoe doen jullie dat?
Ik doe ze in (een soort) curver bakjes, waar ongeveer 300 gram inzit. Genoeg voor 1 keer voeren voor drie honden. In het begin deed ik het in palstic zakjes maar vond ik niet gemakkelijk
Door tt-tjes
#686505
Oh, ik had idd aan zakje zitten denken, ook omdat ik niet zoveel diepvriesbakjes heb.
Moet ik toch nog naar de winkel.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#686506
tt-tjes schreef: Oh, ik had idd aan zakje zitten denken, ook omdat ik niet zoveel diepvriesbakjes heb.
Moet ik toch nog naar de winkel.
Zakjes gaat goed, hoor, alleen ik vind het stapelen met de bakjes makkelijker.
Ik heb trouwens afgelopen week bij V&D een 20 delige set gekocht met allemaal bakken in elkaar. Van klein tot groot, voor € 10,=
Weet alleen niet of dit alleen hier is
Door Sietie
#686514
ik heb van die wegwerpbakjes bij de macro vandaan, die heb je ook in verschillende soorten van heel klein tot groot, ik had ze nu van 250 ml, maar heb maar een hond, volgende keer neem ik die van 100 ml ;D, ook makkelijk te stapelen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#686536
Sietie schreef: ik heb van die wegwerpbakjes bij de macro vandaan, die heb je ook in verschillende soorten van heel klein tot groot, ik had ze nu van 250 ml, maar heb maar een hond, volgende keer neem ik die van 100 ml ;D, ook makkelijk te stapelen.
niet recyclebaar????? ;) ;)
Door *Natasja*
#686537
Sietie schreef: ik heb van die wegwerpbakjes bij de macro vandaan, die heb je ook in verschillende soorten van heel klein tot groot, ik had ze nu van 250 ml, maar heb maar een hond, volgende keer neem ik die van 100 ml ;D, ook makkelijk te stapelen.
Ik heb bakjes van 400 gram inhoud, dat is voor 2 dagen. Ik bewaar het dan gewoon een dag in de koelkast, gaat prima  ;)
Door tt-tjes
#686547
Ik heb het nu in wat grotere bakjes gedaan, maar dan de porties van elkaar afgeschoven.
Dit staat nu in de vriezer, als het straks bevroren is dan haal ik het weer uit de bakjes en doe het over in plastic zakjes.

Volgens keer als ik bij Makro of Sligro ben dan zal ik eens gaan kijken naar kleine plastic bakjes.
Door Yves
#686584
Ik (hihi, ik lig in een deuk) maak porties met het ijsklontjes ding. Yves krijgt 5 dagen in de week 1 ijsklontje groenten a 25 gr.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#686603
Ik heb hier goedkope diepvriesbakjes van de Blokker.
Er gaat ongeveer 300 gram groentemix in.
Inderdaad bakjes stapelen makkelijker als zakjes, en ik vind zakjes ook zo'n geklieder met vullen en er weer uit halen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#686640
Ik gebruik de lege bakjes van b.v. eiersalade en kip-kerry salade. Daar zijn wij hier verslaafd aan  :-[ :-[ dus bakjes genoeg. Voor een hondje van ong. 14 kilo gaat er gemakkelijk één daghoeveelheid groentenmix in.
Door - pien -
#686944
Groentemix invriezen doe ik in een ijsklontjesbak (errug flexibel, anders krijg je ze er nooit meer uit), en dan alle klontjes in een zakje, per keer gewenste aantal klontjes eruit halen en laten ontdooien, klaar is kees.
Werkt goed voor kleine hondjes  :D
Door Fido
#686952
ik doe het ook in die blauwe flexibele ijsklontjes bakjes (bij blokker te verkrijgen). Ik vind het ideaal Fido krijgt meer blokjes eruit en Eddie ééntje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door