Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Batatinha
#686427
Hoi,

Eind vorig jaar bij een wandeling van Spaniels kreeg ik van twee ami kenners het advies dat Daan iets zwaarder mag wegen. Hij weegt nu 11 kilo en zou naar de 13 tot 14 kilo mogen. Hoe moet ik mijn menu dan aanpassen? Kan iemand me daarbij helpen?

Dit voer ik nu:

Maandag:
200 gr Ribben Geit
100 gr Groentemix
150 gr Runderpens/Hertenpens

Dinsdag:
500 gr Runderstrot
recreatiebot
evt 100 extra spiervlees

Woensdag:
200 gr eendenekken/eendekarkassen
100 gr Groentemix+klein teentje knoflook
100 gr Hertenhart

Donderdag:
200 gr Ribben Lam
200 gr Hertenvlees
1 ei

Vrijdag:
200 gr Kippenvleugels/kippennekken
100 gr Groentemix

Zaterdag:
250 gr Haas karkas
150 gr Hertenlever/lamslever


Zondag:
100 gr Groentemix
200 gr Kippenvleugels/kippennekken
100 gr Runderpens/Hertenpens

Groetjes Marieke
Door Lizzy
#686438
Je voert nu ongeveer 4% van zijn lichaamsgewicht? Dan kun je bijvoorbeeld 5% gaan voeren. Dat komt neer op ongeveer 550 gram voer per dag. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar zelf heel eenvoudig in zou zijn. Ik zou gewoon van alles wat meer geven.

Maar goed, je kunt het ook wat preciezer uitrekenen, als je dat zou willen.

Je voert nu ongeveer 40% vleesbotten. En 15% orgaanvlees. En volgens mij 10% a 15% groente. Laat je 5% diversen geven (zuivel, eitje, etc), geef je ongeveer 25% spiervlees. Denk ik zo.

Volgens mij voer je iedere dag wel iets van vleesbot. En gemiddeld voer je daarvan 200 gram per dag. Ik zou dan ongeveer 220 a 275 gram vleesbot per dag gaan voeren (40% a 50%), bij 5% van het lichaamsgewicht.

Van het orgaanvlees kun je in totaal een gram of 80 per week meer gaan voeren. Dan zit je nog steeds op 15% orgaanvlees, maar dan bij 5% van het lichaamsgewicht.

Groente zet natuurlijk voor geen meter aan. Je mag iets meer gaan voeren, dan blijf je ongeveer tussen de 10% en 15% groente voeren. Je zou dan op de dagen dat je groentemix geeft geen 100 gram maar 145 gram moeten geven.

Qua spiervlees kun je gewoon ook net wat meer gaan voeren. Je voert nu 800 gram per week. Je zou 900 gram per week kunnen gaan geven. Dan blijf je 20% spiervlees voeren.

Barfplaats wordt gesponsord door