Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pepie
#686396
hallo allemaal ik heb een vraagje.ik wil gaan beginnen om mijn honden op vlees te zetten .ik heb drie honden waaronder een pup van 18 weken.hoe gaat ik beginnen?is het een goed idee om eerst te mengen of mag dat juist niet?ik had op een ander forum gelezen dat er tijd tussen brokken en vlees moest zitten waarom is dat.ik hoop dat iemand mij wil heloen ik ben super enthousiast groetjes
Gebruikersavatar
Door Dian
#686397
Je kunt direct over hoor. De meeste honden hebben daar geen problemen mee. Ik heb Rakker ook van de één op de andere dag overgezet, en dat ging prima. Eventueel kun je er in het begin nog iets kokend water overheen doen. Je hoeft echt niet eerst te mengen met brokken, of eerst een poosje te wachten. Succes ermee :)
Door charmed
#686401
ik heb mijn 8 honden ook allemaal gelijk overgezet, gelijk de volgende morgen begonnen met KVV en ze hebben er geen van alles last van gehad, ze waren allemaal ziek en aan de diarree, wilden al een week niet eten, dat was de eerste keer dat ze allemaal weer aten en ze waren binnen binnen 12 uur van de diarree af. De oudste van mij was toen 11 en de jongste een half jaartje.

Wel even als ze geen vlees gewend zijn, de eerste week overgieten met kokend water en even af laten koelen. Dan kunnen de maag en darmen er goed aan wennen

Gr. jacqueline
Door *wendy*
#686419
Hoi,
je hebt het gevonden hier zie ik.
Leuk en veel succes met je "ontdekkingstocht".

Als je eraan denkt en je stapt helemaal over....
maak dan eens een foto van je "oudere" honden vandaag en dan over een paar maanden weer. Ik ben benieuwd of jijzelf het verschil ziet dan.

Gr, Wendy
Door K&D
#686435
Je kunt je pup in elk geval geen beter start geven dan een verse. En je andere honden zullen het ook goed doen op vers (misschien even wennen ;))
Hier heeft Kyrah (7 maand) behalve de eerste weken van haar leven, geen brokken meer gezien. Inmiddels krijgen ze naast kvv ook barf.
Als je eenmaal om bent dan wil je geen brokken meer. Er hoeft geen tijd tussen kvv en brok te zitten, je kunt het ook mengen.
Door pepie
#686576
pippie nog bedankt hoor.met pakjes bedoel ik rodie enzo .ik ga eerst eens een beetje neuzen hier voordat ik gekke dingen vraag
Door Joshii
#686869
[quote="pepie"]
pippie nog bedankt hoor.met pakjes bedoel ik rodie enzo .ik ga eerst eens een beetje neuzen hier voordat ik gekke dingen vraag
[/quote]
Gekke vragen bestaan niet!  Fouten maken omdat je iets niet wilde/durfde vragen...dát is pas gek ;)
Gewoon lekker alles vragen hoor, zo zijn we allemaal begonnen.
Door pepie
#687280
oke ik ben gistern begonnen met rodie .de buitenhonden (de ene is 6 jaar )ee t altijd brokken .nooit wat anders .nu heb ik gistern zo pakje gegeven(moet nog een beetje wennen hoeveel) 2 pakjes per hond de oudste kotste het na een half uur uit, zijn maag moet denk ik wennen hieraan .de andere 2 jaar t  ging aan de spuitpoep.de jongste heeft volgens mij nergens last van .is dit gewoon en hoelang duurt dit ongeveer ?
Door Yves
#690056
Er hoeft geen tijd tussen kvv en brok te zitten, je kunt het ook mengen.
Ik heb uiteraard niet zelf een diepgaand onderzoek hier naar gedaan. Maar heb van een DA begrepen dat mengen op de lange termijn niet echt verstandig is.  Lijkt me ook logisch want de zuurte graad van een brok etende hond en een op vers is anders. Waardoor of het een of het andere niet goed kan verteren.
Door 202Spots
#690061
Wanneer je brokken met gemalen versvleesvoer mengt dan is dan niet zo vreselijk, het gaat er meer om dat je geen brokken samen met botvlees geeft, dus brokken en kvv kan wel, brokken samen met b.v kippenbout of ribben gaat niet.
Wanneer je van plan bent om helemaal met de brokken te stoppen,kan je eventueel ook eerst de brokken opmaken met de ene maaltijd, en kvv of grote botvlees de andere maaltijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door